Ik heb gelukkig zes maanden BOVAG-garantie, want ik liep al tegen een aantal zaken op. Het navigatiesysteem (Alpine met dvd-speler in handschoenenvakje) start niet meer op en blijft hangen op het laden van het programma. Ik heb deze uitgebouwd, voor zover mogelijk, en sluit 'm morgen weer eens aan om te kijken of een lange stroomonderbreking soelaas biedt.
Wat ik erg typisch vind en waar ik graag jullie mening over hoor: ik heb een automatische deurvergrendeling, die bij het rijden in werking treedt. Als ik ben gestopt, de motor uitschakel en de kaart verwijder, dan blijven mijn lichten gewoon branden. Als ik mijn voorportier open en mijn kinderen eruit wil laten, dan moet ik eerst apart de deuren ontgrendelen, want deze zijn nog steeds op slot. Ik heb gelezen, dat bij het openen van de voorportieren, de automatische vergrendeling uitgeschakeld wordt, dat klopt in mijn geval dus niet. Daarnaast gaan de lampen pas uit, als ik de auto weer op slot zet.
Het akoestische signaal voor "lichten branden" doet het ook niet overigens. Nu ik er over nadenk: volgens mij is dit alleen 's avonds aan de hand, dus wellicht houdt het verband met mijn lichtsensoren. Ik zal dat morgen nog eens checken bij licht!
Heeft iemand alvast een idee, wat er aan de hand kan zijn?