Paar vragen over de Espace IV
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 9
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 31 jan 2010 17:10
- Actief als: particulier
- Locatie: Kleve ( NRW ) Germany
Paar vragen over de Espace IV
Hallo,
Zal mij ff voorstellen ik heet Harold en woonachtig in Duitsland.
Nu hebben wij onlangs weer een Espace type IV gekocht nadat de vorige Espace III verkocht werd.
Wij hebben nu een Espace IV 1.9 dCi Expression van bouwjaar eind 2003 met 290.000km op de teller.
Nu hebben wij al een aantel problemen met de auto gehad oa. hij gaf paar keer een melding defecte brandstofsysteem.
Bleek dat de EGR klep in 2 delen lag en erg vervuld was,heb er een nieuwe EGR klep ingezet en nu stortert ie nog af en toe heel erg irritant maar de melding is wel weg.
Nu hebben wij de volgende problemen met de Espace en dat is
* 1x melding in het display lage oliedruk ( oliepeil gecontrolleerd en dat was ok en de melding is niet meer terug geweest )
* auto stortert af en toe
* Automatische handrem werkt niet loopt continue linksachter aan dus moeten steeds handmatig via het hendeltje dat onder de vloer zit uittrekken zodat ie niet achter aanloopt
* en een paar keer gehad dat de koppelingspedaal niet meer omhoog kwam en op de vloer bleef hangen
Wie komt dit bekend voor en weet hoe dit te verhelpen is?
Ben er verder wel tevreden over de auto.
En klopt dat je bij de Espace type IV de achterstoelen niet in slaapstand kunt zetten wat weer wel bij de Espace III kon?
Zal mij ff voorstellen ik heet Harold en woonachtig in Duitsland.
Nu hebben wij onlangs weer een Espace type IV gekocht nadat de vorige Espace III verkocht werd.
Wij hebben nu een Espace IV 1.9 dCi Expression van bouwjaar eind 2003 met 290.000km op de teller.
Nu hebben wij al een aantel problemen met de auto gehad oa. hij gaf paar keer een melding defecte brandstofsysteem.
Bleek dat de EGR klep in 2 delen lag en erg vervuld was,heb er een nieuwe EGR klep ingezet en nu stortert ie nog af en toe heel erg irritant maar de melding is wel weg.
Nu hebben wij de volgende problemen met de Espace en dat is
* 1x melding in het display lage oliedruk ( oliepeil gecontrolleerd en dat was ok en de melding is niet meer terug geweest )
* auto stortert af en toe
* Automatische handrem werkt niet loopt continue linksachter aan dus moeten steeds handmatig via het hendeltje dat onder de vloer zit uittrekken zodat ie niet achter aanloopt
* en een paar keer gehad dat de koppelingspedaal niet meer omhoog kwam en op de vloer bleef hangen
Wie komt dit bekend voor en weet hoe dit te verhelpen is?
Ben er verder wel tevreden over de auto.
En klopt dat je bij de Espace type IV de achterstoelen niet in slaapstand kunt zetten wat weer wel bij de Espace III kon?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 6852
- Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
t.a.v. het stotteren. Wanneer is voor het laatst het gasklephuis gereinigd? Gebruik eens in een kwartvolle tank een flesje Forté Gas Treatment, dit reinigd het brandstofsysteem inklusief de verstuivers, je zult merken dat hij veel rustiger gaat lopen na deze twee handelingen. SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
- Actief als: particulier
- Locatie: Stevensweert
Re: Paar vragen over de Espace IV
Voor wat betreft de stoelen op de middelste rij, kunnen de buitenste niet in slaapstand als er 3 stoelen naast elkaar staan. als er twee stoelen op de middelste rij staan kunnen ze wel in slaapstand.Hochi-Rocku schreef: En klopt dat je bij de Espace type IV de achterstoelen niet in slaapstand kunt zetten wat weer wel bij de Espace III kon?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 9
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 31 jan 2010 17:10
- Actief als: particulier
- Locatie: Kleve ( NRW ) Germany
Stond jij laatst niet in de Autoweek?
Klopt ja stond met mijn vorige Espace III in de Autoweek
Klopt ja stond met mijn vorige Espace III in de Autoweek
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
- Actief als: particulier
- Locatie: Stevensweert
Even "Off Topic" ........ en wat was er zo bijzonder aan die Espace III om er mee in de Autoweek te komen ??Hochi-Rocku schreef:Stond jij laatst niet in de Autoweek?
Klopt ja stond met mijn vorige Espace III in de Autoweek
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 9
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 31 jan 2010 17:10
- Actief als: particulier
- Locatie: Kleve ( NRW ) Germany
Ben toen destijds gevraagd en dacht waarom nietdemi schreef:Even "Off Topic" ........ en wat was er zo bijzonder aan die Espace III om er mee in de Autoweek te komen ??Hochi-Rocku schreef:Stond jij laatst niet in de Autoweek?
Klopt ja stond met mijn vorige Espace III in de Autoweek
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Uhm.... ook voor diesel? Als ik namelijk google op Forté Gas Treatment krijg ik o.a.:WillemS schreef:t.a.v. het stotteren. Wanneer is voor het laatst het gasklephuis gereinigd? Gebruik eens in een kwartvolle tank een flesje Forté Gas Treatment, dit reinigd het brandstofsysteem inklusief de verstuivers, je zult merken dat hij veel rustiger gaat lopen na deze twee handelingen. SUC6
Forté Gas Treatment is een multifunctioneel benzinebehandelingsmiddel dat bij gebruik volgens voorschrift in het brandstofsysteem van een benzinemotor de volgende voordelen biedt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 9
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 31 jan 2010 17:10
- Actief als: particulier
- Locatie: Kleve ( NRW ) Germany
Ik heb er een splinternieuwe EGR klep gemonteerd en nog stottert ie af en toeWillemS schreef:t.a.v. het stotteren. Wanneer is voor het laatst het gasklephuis gereinigd? Gebruik eens in een kwartvolle tank een flesje Forté Gas Treatment, dit reinigd het brandstofsysteem inklusief de verstuivers, je zult merken dat hij veel rustiger gaat lopen na deze twee handelingen. SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 6852
- Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Gas Treatment verminderd Koolaanslag, Klepverkleving, Inlaatvervuiling door EGR en Afzettingen op kleppen.
Maar ze hebben voor Diesels ook nog Diesel Fuel Conditioner, Reinigd en smeert.
Het gaat erom je verstuivers te reinigen. SUC6
Maar ze hebben voor Diesels ook nog Diesel Fuel Conditioner, Reinigd en smeert.
Het gaat erom je verstuivers te reinigen. SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1049
- Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
- Actief als: particulier
- Locatie: Kalslagen
Ik kan dat Forte spul ook van harte aanbevelen, gooide het in m'n vorige kleine Fiat van 7 jaar oud: hij stotterde niet meer bij lage snelheden als je het gas losliet en de top ging van 140 naar 160. Ook al was die alleen voor boodschappen bedoeld, toch leuk . Denk dat ik het bij de F500 om de 10k eens erin gooi.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 6852
- Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Diesels Flush ik ook bij iedere oileverversing.
System cleaner bij iedere grote beurt.
System cleaner bij iedere grote beurt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 9
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 31 jan 2010 17:10
- Actief als: particulier
- Locatie: Kleve ( NRW ) Germany
Reed vandaag naar Belgie om daar 2 extra achterstoelen te halen kreeg ik nu steeds een melding op m,n display remsysteem defect en dat gebeurde telkens wanneer ik remde.
Ik nog geen 5.000km geleden nieuwe remblokken en remschijven rondom vervangen en gelijk remvloeistof ververst.
Keek ik of er wel remvloeistof nog in het potje zat maar vond hem wat te laag dus heb bij het tankstation een flesje remvloeistof erin gegooid en nu krijg ik geen melding meer!!!
Maargoed laat het wel ff controleren want de remvloeistof kan niet zomaar leegraken.
Krijg steeds meer ellende met de Espace IV terwijl onze vorige Espace III niet zoveel elllende had als deze Espace
Ik nog geen 5.000km geleden nieuwe remblokken en remschijven rondom vervangen en gelijk remvloeistof ververst.
Keek ik of er wel remvloeistof nog in het potje zat maar vond hem wat te laag dus heb bij het tankstation een flesje remvloeistof erin gegooid en nu krijg ik geen melding meer!!!
Maargoed laat het wel ff controleren want de remvloeistof kan niet zomaar leegraken.
Krijg steeds meer ellende met de Espace IV terwijl onze vorige Espace III niet zoveel elllende had als deze Espace
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
- Actief als: particulier
Sorry...maar begint wellicht nog maar. Je kan de Espace 3 niet vergelijken met de eerste generatie van de vier..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 9
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 31 jan 2010 17:10
- Actief als: particulier
- Locatie: Kleve ( NRW ) Germany
Nou lees op meerdere forums ook buitenlandse Renault forum dat veel Espace rijders de type IV het slechtste type Espace vinden met veel mankementen dan de Espace III.DHL schreef:Sorry...maar begint wellicht nog maar. Je kan de Espace 3 niet vergelijken met de eerste generatie van de vier..
Met onze vorige Espace III hadden wij nooit motorproblemen en met deze is het 1 ellende
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 6852
- Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Nog even over de remvloeistof.
Het is vaak en beginners fout bij het verversen en vernieuwen vd blokken.
Bij het bijvullen wordt er niet voldoende vaak en met draaiende motor op de rem getrapt, daardoor "lijkt" het dat er voldoende vloeistof is bijgevuld, maar na ee npaak keer echt remmen hebben de blokken zich pas "gezet" en blijkt opeens dat er te weinig vloeistof inzit. (Gelukkig maar dat je gewaarschuwd wordt). SUC6
Ja, en de Espace IV is de eerste die door Renault zelf is gebouwd en niet meer door Matra.
Het is vaak en beginners fout bij het verversen en vernieuwen vd blokken.
Bij het bijvullen wordt er niet voldoende vaak en met draaiende motor op de rem getrapt, daardoor "lijkt" het dat er voldoende vloeistof is bijgevuld, maar na ee npaak keer echt remmen hebben de blokken zich pas "gezet" en blijkt opeens dat er te weinig vloeistof inzit. (Gelukkig maar dat je gewaarschuwd wordt). SUC6
Ja, en de Espace IV is de eerste die door Renault zelf is gebouwd en niet meer door Matra.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 16032
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Als er al problemen zijn met het koppelingspedaal wat af en toe op de bodem blijft hangen, is eigenlijk altijd toch de koppelingscilinder de boosdoener.
Zit er 1 onder de motorruimte, en 1 in de versnellingsbak. Vermoedelijk lekt dus ook 1 van deze cilinders waardoor de remvloeistof langzaam weg lekt.
Zit er 1 onder de motorruimte, en 1 in de versnellingsbak. Vermoedelijk lekt dus ook 1 van deze cilinders waardoor de remvloeistof langzaam weg lekt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 576
- Lid geworden op: 25 nov 2009 05:38
- Actief als: particulier
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Remvloeistof zit toch in een gesloten circuit en staat los van de koppeling?
Mon voiture: 2017 Grand Scenic
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 9
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 31 jan 2010 17:10
- Actief als: particulier
- Locatie: Kleve ( NRW ) Germany
Ook bedankt voor deze info een collega van mij vertelde dat hij dacht dat de koppelingscilinder de boosdoener is.mechanic schreef:Als er al problemen zijn met het koppelingspedaal wat af en toe op de bodem blijft hangen, is eigenlijk altijd toch de koppelingscilinder de boosdoener.
Zit er 1 onder de motorruimte, en 1 in de versnellingsbak. Vermoedelijk lekt dus ook 1 van deze cilinders waardoor de remvloeistof langzaam weg lekt.
Nu is mijn vraag hoe kom ik erachter welke koppelingscilinder kapot is?
Want wil dit probleem toch morgen verhelpen door een nieuwe koppelingcilinder halen,want m,n vrouw rijdt er dagelijks met 3 kids erin en zou fijn zijn als de auto normaal funtioneerde.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 6852
- Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Als je remv;oeistof verliest moet dit ergens zichtbaar zijn, dus dan weet je direkt welk onderdeel vervangen moet worden. Maar neem geen risico met de Remmen, ga naar een garage als je niet precies weet wat je doet.
Denk aan je Kids en partner, wees wijs. SUC6
Denk aan je Kids en partner, wees wijs. SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 9
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 31 jan 2010 17:10
- Actief als: particulier
- Locatie: Kleve ( NRW ) Germany
Ik werk zelf bij een BMW dealer als autopoetser en zal een collega vragen of ie morgen voor mij onder de auto wilt kijken want wil het euvel zeker reparen!!WillemS schreef:Als je remv;oeistof verliest moet dit ergens zichtbaar zijn, dus dan weet je direkt welk onderdeel vervangen moet worden. Maar neem geen risico met de Remmen, ga naar een garage als je niet precies weet wat je doet.
Denk aan je Kids en partner, wees wijs. SUC6
Maar dacht misschien weet iemand van de forum hier waar die koppelingscilinder precies zit.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 6852
- Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Ja, natuurlijk weten we dat; 1 bij je koppelingspedaal, (de kommandocilinder) en 1 bij het koppelingshuis om de vork te bedienen. SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 9
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 31 jan 2010 17:10
- Actief als: particulier
- Locatie: Kleve ( NRW ) Germany
Zal vanmiddag even kijken welke er van de 2 stuk is Bedankt!!WillemS schreef:Ja, natuurlijk weten we dat; 1 bij je koppelingspedaal, (de kommandocilinder) en 1 bij het koppelingshuis om de vork te bedienen. SUC6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 244 Weergaves
-
Laatste bericht door signature exclusief
-
- 7 Reacties
- 209 Weergaves
-
Laatste bericht door Ricardo1983
-
- 3 Reacties
- 250 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 4 Reacties
- 343 Weergaves
-
Laatste bericht door WoozyFace
-
- 8 Reacties
- 612 Weergaves
-
Laatste bericht door Espace 2013
-
- 9 Reacties
- 696 Weergaves
-
Laatste bericht door tebbie