Hallo beste Renault rijders,
Bij deze wou ik mij direct voorstellen, mijn naam is Tim, en ben sinds kort de trotse eigenaar van een renault laguna uit 2002.
ik hoop hier veel kennis en contacten op te doen, omdat ik erg blij ben met mijn auto, hiervoor een opel en ford gehad, renault rijdt t lekkerst.
mijn vraag daarentegen is dan wel het volgende,
ik heb dus een renault laguna 1.8-16v dynamique uit 2002.
wanneer ik de auto start staat de toerenteller op al op 100 (en deze zakt niet), dit vond ik frappant, ik weet dus niet of dit zo hoort, maar zodra ik de weg op ga en ik rijdt 120km/h staat de toerenteller al tussen de 3 en de 4, drieenhalf, en geeft de motor al best wat geluid.
de auto staat dan uiteraard wel in zijn 5de versnelling.
ik vroeg mij dus af of dit wel klopt, of dit typerend is voor de laguna.
de volgende vraag luidt, dat wanneer ik rijd ik niet de dagteller kan zien, alleen de gehele totale kilometer stand, de dagteller verschijnt echter later op de rit op de display, de knop die daarvoor op je dashboard zit fungeerd dus niet, is dit bekend of is het geen probleem en werkt renault gewoon zo?
ik heb bij de aankoop van deze auto nog een half jaar garantie gekregen, en mochten dit echt problemen zijn zal ik dan zsm een afspraak maken bij de dealer.
dan hoop ik dat jullie mij met deze vragen kunnen helpen,
in ieder geval bedankt,
Tim
voorstellen en een vraag
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 03 okt 2010 22:10
- Actief als: particulier
Re: voorstellen en een vraag
Hallo Tim
Ik heb ook een lagII 1.8 (2001)
Het klopt dat de motor veel toeren maakt op de snelweg. Ik moest daar in het begin ook erg aan wennen, voor je gevoel wil je nog een versnelling doorschakelen. Het went wel, de motor zal er wel voor die hoge toeren gebouwd zijn. Afgelopen weekend uit Italie gekomen en flink doorgereden, cruise-controll op 150 en genieten maar.
Mijn toerenteller gaat wel naar 0 toeren als ik de card erin doe en naar onder 0 toeren als ik de card eruit haal.
Volgens mij kon je tellers zelf wel calibreren.
Je moet de knop aan het eind van de ruitenwisser hendel ingedrukt houden en dan de card erin doen.
De wijzers slaan dan vanzelf uit en doen een zelfdiagnose.
Met die knop aan het eind van je ruitenwisserhendel kun je ook door de boordcomputer lopen:
km stand, dagteller, service indicator, gem verbruik, actueel verbruik, enz enz.
Met de knop op het dashbord (bij de klokken) kun je de teller op 0 zetten.
succes
Mark
Ik heb ook een lagII 1.8 (2001)
Het klopt dat de motor veel toeren maakt op de snelweg. Ik moest daar in het begin ook erg aan wennen, voor je gevoel wil je nog een versnelling doorschakelen. Het went wel, de motor zal er wel voor die hoge toeren gebouwd zijn. Afgelopen weekend uit Italie gekomen en flink doorgereden, cruise-controll op 150 en genieten maar.
Mijn toerenteller gaat wel naar 0 toeren als ik de card erin doe en naar onder 0 toeren als ik de card eruit haal.
Volgens mij kon je tellers zelf wel calibreren.
Je moet de knop aan het eind van de ruitenwisser hendel ingedrukt houden en dan de card erin doen.
De wijzers slaan dan vanzelf uit en doen een zelfdiagnose.
Met die knop aan het eind van je ruitenwisserhendel kun je ook door de boordcomputer lopen:
km stand, dagteller, service indicator, gem verbruik, actueel verbruik, enz enz.
Met de knop op het dashbord (bij de klokken) kun je de teller op 0 zetten.
succes
Mark
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut