Brandstof E10 in duistaland

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Arno J
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 aug 2009 08:13

Brandstof E10 in duistaland

Bericht door Arno J »

Wij gaan binnenkort op wintersport in Oostenrijk en nu kom ik regelmatg de brandstof E10 tegen als ik me verdiep in de brandstofprijzen in Duitsland.

Nu rijdt ik zelf een Grand Scenic 1.6 16V uit 2005. Kan iemand mij vertellen of deze brandstof kwaad kan voor deze auto of dat ik gewoon de Super 95 moet blijven tanken.

Hoor het graag.
Arno

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



veryanonymous
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 okt 2010 10:31
Actief als: particulier

Re: Brandstof E10 in duistaland

Bericht door veryanonymous »

Kijk ook eens op dit topic:
viewtopic.php?f=169&t=8361

Daar staan wat ervaringen en een linkje naar welke Renaults geschikt zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

williams clio
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 jan 2011 14:17
Actief als: particulier

Re: Brandstof E10 in duistaland

Bericht door williams clio »

De auto zal wel 1,5 tot 3 procent meer verbruiken op E10.
Dus het rijden wordt duurder, prijs van E10 ligt hoger en het verbruik stijgt. :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Brandstof E10 in duistaland

Bericht door WillemS »

Vanaf 1 januari 2011 hebben we hier ook een bijmenging van 10% Bio-Ethanol in de Super 95. Dat was voorheen 5%.
Bepaalde Turbo motoren van Renault mogen er niet op rijden.
Bio-Ethanol trekt vocht aan, de verwachting is dan ook dat er meer corrosieproblemen zullen komen.
SUC6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Socrates
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 447
Lid geworden op: 04 aug 2008 10:59

Re: Brandstof E10 in duistaland

Bericht door Socrates »

WillemS schreef:Vanaf 1 januari 2011 hebben we hier ook een bijmenging van 10% Bio-Ethanol in de Super 95. Dat was voorheen 5%.
Bepaalde Turbo motoren van Renault mogen er niet op rijden.
Bio-Ethanol trekt vocht aan, de verwachting is dan ook dat er meer corrosieproblemen zullen komen.
SUC6
Niet bij alle pompen. De Shell hier in de buurt heeft nog gewone Euro95. De eigenaar weet wel wat het is maar schenkt het nog niet. Mijn priveauto kan niet op E10 rijden, dus dan zou ik overal super moeten tanken.

Quote van Autoblog:

Vanaf januari 2011 mag E10 in Nederland aan de pomp verkocht worden als ‘benzine‘ met de toevoeging E10. Om automobilisten het verschil tussen Euro95 en E10 duidelijk te maken wordt er een uniforme sticker voor op de tankinstallatie ontwikkeld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Brandstof E10 in duistaland

Bericht door WillemS »

He grote probleem met Bio-Ethanol is vochtopname in de brandstof, dit veroorzaakt o.a. corrosie verder kan door zacht worden van rubber ook lekkage ontstaan. Volg de lijst op www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl
Bij twijfel Super98 tanken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Arno J
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 aug 2009 08:13

Re: Brandstof E10 in duistaland

Bericht door Arno J »

Ben terug van de vakantie, heb maar bij 1 tankstation op weg naar Oostenrijk de E10 brandstof gezien. Heb voor de zekerheid toch maar gekozen voor de Super brandstof.

In ieder geval iedereen bedankt voor de informatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Brandstof E10 in duistaland

Bericht door WillemS »

Nog even een bijprodukt van de Bio in de brandstof. CELDOOD !!!
Was al langer bekend in Zuid-Amerika, nu ook hier bij onze eigen TNO.
Ben benieuwd wat de milieumensen hier mee gaan doen.
Lees mee: http://www.amt.nl/Nieuws/Biodiesel-mind ... schade.htm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Re: Brandstof E10 in duistaland

Bericht door CPTR »

Het is alleen jammer dat je alleen het abstract kan lezen van deze publicatie. Daarin staat overigens niks over celdood c.q. apoptose, alleen over toxiciteit voor de cellen. Als iemand een abo heeft op dit tijdschrift, zou ik graag de materiaal&methode willen inzien hoe ze dit hebben gemeten.

Dit betreft dus onderzoek naar bio-diesel, dus niet E10!

Wat wel positief lijkt is dat er dus geen roetfilter meer nodig is indien er op biodiesel wordt gereden of puur bio olie.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Brandstof E10 in duistaland

Bericht door WillemS »

Heb je dan ook op TNO-onderzoek geklikt?
Overigens wordt op dit moment in Duitsland de E10 benzine aardig ge-boycot volgens de ADAC.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Re: Brandstof E10 in duistaland

Bericht door CPTR »

Ja inderdaad Willem, het artikel van TNO "Toxicological characterization of diesel engine emissions using biodiesel and a closed soot filter".
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Brandstof meter
    door Fridge » » in Koleos
    2 Reacties
    491 Weergaves
    Laatste bericht door Fridge
  • Easylink brandstof prijzen
    door Sandeman » » in EasyLink
    1 Reacties
    240 Weergaves
    Laatste bericht door IanMoone
  • Twingo 1 2002 klepdeksel brandstof scharniert niet goed
    door GvbuuH » » in Algemeen Twingo
    2 Reacties
    143 Weergaves
    Laatste bericht door Pepone