Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Na recente aanschaf van een scenic 2 uit 2006 wilde ik deze een grote beurt geven. Het was voor mij even zoeken waar alles zit en bereikbaar voor vervanging te maken. Hierbij mijn ervaring met het vervangen van het luchtfilter.
Ik had last van een zeer irritant geluid in mijn Renault Grand Scenic uit 2004, voor het exacte probleem en een identieke geluidsopname hiervan, zie het volgende topic:
Het betreft een fabrieksfout welke kan voorkomen bij de 2.0 16V liter...
Na recente aanschaf van een Scenic 2 uit 2006 ben ik deze een grote beurt aan het geven. Hierbij deel ik mijn ervaring.
Het vervangen van de bougies is bij een scenic 2 net even anders maar eigenlijk ook weer niet. Dit ivm de aanwezigheid van...
Hallo,
Ik ben sinds kort eigenaar van een hele nette scenic 2 uit 2004.
Overgenomen via garage van eerste eigenaar.
Nu heb ik het volgende probleem, als ik optrek dan stottert de motor tussen de 2500 en 3500 rpm.
Ben ik boven de 3500 dan gaat hij...
WhatsApp Image 2024-10-08 at 13.31.19_7ce0ef87.jpg WhatsApp Image 2024-10-08 at 13.31.05_9cae6b09.jpg Hallo, mijn naam is Hans, ik heb een vriendelijk verzoek, een vriend van mij is met zijn motor bezig,Scenic 2.0, bouwjaar niet bekend (1995???)...
Gisteren gewoon met de auto gereden en vanochtend opeens de melding “oliedruk defect en motor start dus niet. Tevens krijg ik een melding selecteer vrijstand terwijl deze in ze vrij staat.
Hallo . de 2007 Renault Scenic 150 PK diesel automaat van mijn 87 jarige moeder die permanent in Spanje woont . waar ze praktisch niet meer mee rijd maar ik dus wel wanneer ik hier bent zoals nu . daarbij zijn de laatste 14 dagen er een aantal...
Een tijdje geleden stond de Scenic 2 (2004) stil omdat er veel rook uit de motorkap kwam. Volgens de ANWB zat er een klein scheurtje in de regelklep nokkenasregeling waardoor er wat olie op het spruitstuk was gekomen. Daarna geen last...
Ik heb even een vreemd probleem.
Ik reed zojuist op de snelweg netjes 100km/uur. En uit het niets begon de auto te stotteren.
Dus ik zet de versnelling van 6 naar 5 en het stotteren bleef. Ook maakte de auto hoge toeren.
Sinds kort stinkt mijn Grand Scènic behoorlijk, lijkt op een benzinelucht maar neigt meer richting een thinnerlucht.
De lucht komt links van het blok naast de distributie vandaan, de auto vertoond geen leksporen of motorische mankementen.
Wèl ijlt...
Sinds een paar weken heb ik een Scenic II uit 2009 op LPG, de dag dat ik ermee wegreed van de garage waar ik hem gekocht heb kreeg ik meteen de melding Inspuiting controleren . Auto ging meteen in de noodloop.
Een week weer in de noodloop nu met de...
Ik heb een vraag over het volgende.
20000 km geleden is mijn distributie vervangen, en men vond dat de waterpomp nog goed was, nu 20000 km later heb ik het idee dat ik hem hoor.
Het geluid is niet gieren of hoog maar wat lager van toon...
Een newbie hier met een vraag.
Mijn Scenic II uit 2004 start soms niet. Je hoort de startmotor draaien maar de motor pakt niet door. Na wat speuren bleek er olie op 1 van de bobines te zitten. Deze er uitgehaald en daar bleek nog meer...
Ondetussen heeft mijn Scenic 2,0DCI zijn 251000 km gereden.
Ondertussen al voorgehad:
Nieuwe airco compressor
Nieuwe voorwiellagers
en Standaard onderhoud gedaan.
De laatste jaren doe ik alles zelf maar nu merk ik op dat met het nemen van...
Hallo wie kan mij helpen.
Mijn Renault Scenic 1.6 16v uit 2004 heeft een start probleem.auto start maar naar enkele seconden slaat deze af. Moet een paar keer starten voor dat de auto Blijft lopen?
Het Gasklephuis is gereinigd, Nokkenassensor...
Wij bezitten een Renault Scenic uit 2005, een 1,6 16- klepper met 83kW. Op het dashboard verschijnt de melding : oliedruk te laag, maar deze melding verdwijnt ook meteen weer. Via de obd2 komen er geen foutmeldingen...
Hallo, ik ben op zoek naar de nokkenas sensor van mijn scenic 2. Het is een 2.0 16v f4r.
Overal zie ik hem naast bobine 1 onder het inlaat spruitstuk.
Bij deze zit daar helemaal niets.
Aan de andere kant bij bobine 4 zit een soort metalen dop met...
Hallo, ik rijdt een Renault Scenic 1.6 16v uit 2005
Op eenst gong het starten moeilijk, hij start maar dan loopt het toerental terug en slaat af.moet zeker 3 tot 4 keer starten voor hij stationair blijft lopen, met het rijden schokt hij als ik het...
Hallo mijn Renault Scenic 1.6 16v uit 2005 start maarcslaat meteen af dit gebeurt bij koude start als de auto een maal rijdt iscer geen probleem.heeft iemand enig idea
ik ben eigenaar van een scenic 2 2.0 16v uit 2009
bij overschakelen van 1 naar 2 en naar 3 houd de auto in en stottert bij het accelereren.
tot 3500 toeren komt dit voor daarna gaat hij als een speer.
op het moment dat ik de airco aanzet vererger...
Goedemiddag,
Dank voor het meedenken!
Mijn Scenic heeft sinds een aantal weken een zware brom. Het lijkt uit de motor te komen.
Het geluid treedt op bij het optrekken en tijdens rijden is het extra nadrukkelijk aanwezig rond 2200 toeren.
De...
Ik heb al enige tijd een probleempje met mijn grand scenic 2.0 benzine 2004.
Als ik de wagen koud start loopt deze goed.Wel met verhoogd toerental, maar dat is normaal bij een koude start.
Als ik vervolgens ga rijden rijd deze de eerste...
Hallo . de renault scenic van mijn in Spanje woonachtige moeder moet voor keuring en onderhoud naar de garage . mijn moeder is inmiddels 85 en weet het allemaal niet zo goed meer . ik ben nu in Spanje en heb twijfels over wel of geen distributie...
Ik bezit een scenic 2 motor 2.0 dci bj2009
Deze heeft nu 235000 km en ik moest de lagers van de voorwielen vervangen vanwege te veel speling. Tot dusver geen probleem.
Ik heb jullie tips opgevolgd en alles is gelukt, maar ik zie...
Heeft er soms iemand een digitale versie van het werkplaatshandboek voor een Scenic 2 waar ook de 2.0DCI motor ver 6 speed versnellingsbak versie in staat?
Deze staat namelijk niet overal in.
met vriendelijke groeten,
werner
De auto start met een harde ratel en slaat niet aan. Bij de 2e keer starten wel. Na enkele malen starten is het geluid niet meer aanwezig. Totdat de auto weer stil staat en de olie zakt.
De nokkenassensor en de olie gevulde nokkenasversteller...
Hallo allemaal, ik heb een vreemd geluid vanuit het motorcompartiment wat lijkt alsof het via de carrosserie doorgegeven wordt. Het is alleen in de auto te horen, als ik boven de motor ga luisteren hoor ik het niet, wel een licht geratel van...
Mijn Renault Scenic ,uit 2005, is een Mpv.
Ik rijdt er al een paar jaar mee rond en de auto bevalt mij prima. Natuurlijk wel wat Franse probleempjes maar dat kan het plezier niet drukken
Alleen ik begin mij nu toch enigszins...
Ik heb een Scenic 2 fase 2 uit 2007 1.6 16v km 245.000 , gas/benzine , met het volgende probleem.
Hij liep al een tijdje niet meer op gas ( gaf aan dat de tank leeg was terwijl er gewoon gas in zat). Nu is bij de APK keuring...
Hallo. Mijn Scenic 2 phase 2 2.0. 16v motor f4r bokt als hij harder moet werken met bv een caravan erachter.
Heb ook het idee dat hij meer brandstof neemt. Heb al naar de benzine slang richting de injectoren gekeken maar die lijkt goed.
Al sinds de auto een jaar oud is maakt 'ie bij het indrukken van de startknop een hard ratelend geluid. De dealer heeft het nooit kunnen constateren. Je weet wel: kiespijn tot je bij de tandarts bent :?
Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum