Trillen tijdens rijden

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Gebruikersavatar

Topic author
jeroenvv
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 nov 2013 18:29
Actief als: particulier

Trillen tijdens rijden

Bericht door jeroenvv »

Hallo allemaal,

Ik heb een Grand Scenic uit 2013, de 1.2TCE met 130pk.
vandaag met mijn caravan op de snelweg gebeurde er iets aparts...

Ik reed zo'n 94km/u op de cruisecontrol in zijn 6e versnelling, windje beetje mee dus ging prima.
maar opeens.... begon er iets te trillen en sloeg de cruisecontrol uit, het leek net of hij geen toeren meer kon maken of kracht had, dus denk huh oke in zijn 5... maar toen het zelfde probleem als ik gas wou geven... toen terug naar ze 4 en toen was het even weg.

even later nogmaals gekeken, naar ze 5 gas geven en begon hij heel even te stotteren, of het nou aan de motor, versnellingsbak of koppeling licht ik heb geen idee.

Het is niet dat hij onvoldoende toeren maakte zodat dan de cruisecontrol er mee stopt uit veiligheid.
94km/h, had ik 2300 toeren, en verbruikt de motor 1:10 (had een foto gemaakt :-) )

Nu las ik net iets over het vliegwiel/koppeling dat kan komen, maar is simpel te testen door zonder gas te geven op te trekken, en nee dan trilt de auto niet, en rijd makkelijk weg in zijn 1 zonder gas...


Misschien heeft het er niets mee te maken hoor... een 3weken geleden kwamen we bij de auto, druk op start de auto wil starten, maar meteen STOP kans op schade! en de auto ging met geen mogelijkheid meer aan... na een tijdje nog een keer weer niet. Toen auto uit, opnieuw erin, dan toch maar de kaart in de lezer en starten en lopen en niets aan de hand. Naar de renault dealer toe... geen storing te bekennen!! De monteur zij dat het misschien een vervuilde gasklep of luchtklep ofzo is? die moet schoon gemaakt worden?? maar kan dat met mijn schokkende rit van 94km/u te maken hebben zomaar opeens?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht