
turbo koeling
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 26 jan 2007
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
turbo koeling
vandaag is de t stuk die naar mijn turbokoelslang gaat kapot gegaan en heb dat vervangen.ik maak mij zorgen want hij lekte daarvoor een beetje .mijn vraag is.waar moet ik op letten/
moet ik nog wat extraas ontluchten?

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3518
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 01 jun 2025 10:24
- Actief als: particulier
- Locatie: 森のどこか van Almelo - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Als die maar een beetje lekte, zou ik mij niet te veel zorgen maken.
Echter, een Turbo is heel erg afhankelijk van de olie ivm de hoge toerentallen die een turbine draait.
Wordt de olie te heet, dan wordt deze ook erg dun, en kunnen de lagerschalen uitslijten, en dat wil je echt niet hebben met een Turbo.
Dus als je auto een verminderde prestatie heeft na het turbo-gat, denk daar dan als eerste aan.
Tevens een tip, als je (vooral als je stevig gereden hebt) de motor wilt uitzetten, wacht even een twintig-tal seconden, zodat de Turbo in toeren kan verlagen.
Zodra je de motor namelijk uitzet, valt de oliedruk weg, en moeten de lagers van de Turbo het zelf zien te klaren.
(en dit zijn geen glij-lagers, ze hebben olie nodig)
Echter, een Turbo is heel erg afhankelijk van de olie ivm de hoge toerentallen die een turbine draait.
Wordt de olie te heet, dan wordt deze ook erg dun, en kunnen de lagerschalen uitslijten, en dat wil je echt niet hebben met een Turbo.
Dus als je auto een verminderde prestatie heeft na het turbo-gat, denk daar dan als eerste aan.
Tevens een tip, als je (vooral als je stevig gereden hebt) de motor wilt uitzetten, wacht even een twintig-tal seconden, zodat de Turbo in toeren kan verlagen.
Zodra je de motor namelijk uitzet, valt de oliedruk weg, en moeten de lagers van de Turbo het zelf zien te klaren.
(en dit zijn geen glij-lagers, ze hebben olie nodig)
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 26 jan 2007
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 14 sep 2008
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Vorig jaar na minder dan 50000km moest de turbo vervangen worden. Renault NL nam 80% voor haar rekening maar omdat ik ver van huis de reparatie moest laten uitvoeren moest ik ruim een week een huurauto nemen.
Toen ik de auto weer kwam ophalen vertelde de chefmonteur me het volgende. Hij wist erg veel van turbo's omdat hij aan een technische universiteit hier nogal wat over geleerd had. Volgens hem moest je eigenlijk altijd 's-ochtends de turbo 2 minuten laten warm draaien in plaats van onmiddellijk weg te rijden. Dat vertellen ze je dan weer niet als je een auto koopt.
We zijn nu 18000 km verder en ik ben toe aan een volgende turbo. Ongelooflijk balen en geen beste beurt voor Renault.
Toen ik de auto weer kwam ophalen vertelde de chefmonteur me het volgende. Hij wist erg veel van turbo's omdat hij aan een technische universiteit hier nogal wat over geleerd had. Volgens hem moest je eigenlijk altijd 's-ochtends de turbo 2 minuten laten warm draaien in plaats van onmiddellijk weg te rijden. Dat vertellen ze je dan weer niet als je een auto koopt.
We zijn nu 18000 km verder en ik ben toe aan een volgende turbo. Ongelooflijk balen en geen beste beurt voor Renault.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 16706
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 01 jun 2025 16:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Probleem is dat de turbo's van renault niet deuglijk zijn, en wanneer deze vervangen wordt door de zelfde bras!
Turbo motoren moeten (van renault!) moeten netjes warmgereden worden, en voor het uizetten even laten draaien.
Dat deze zo snel defect raken, komt ook mede door wss verstopte leidingen, inwendige vervuiling etc..
Ken uw probleem, al moet ik zeggen dat ik al tijdje geen defecte turbo's meer heb gezien in de wpl..
Turbo motoren moeten (van renault!) moeten netjes warmgereden worden, en voor het uizetten even laten draaien.
Dat deze zo snel defect raken, komt ook mede door wss verstopte leidingen, inwendige vervuiling etc..
Ken uw probleem, al moet ik zeggen dat ik al tijdje geen defecte turbo's meer heb gezien in de wpl..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 28 feb 2006
- Laatste bezoek: 10 nov 2017 11:45
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Zijn dat turbo's van renault zelf
, ik wist niet dat renault zelf turbo's fabriceerde.


Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 570 Weergaves
-
Laatste bericht door Admin
-
- 2 Reacties
- 135 Weergaves
-
Laatste bericht door Michel147
-
- 0 Reacties
- 157 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 2 Reacties
- 428 Weergaves
-
Laatste bericht door Kata
-
- 5 Reacties
- 405 Weergaves
-
Laatste bericht door Winniemgb
-
- 3 Reacties
- 327 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 9 Reacties
- 550 Weergaves
-
Laatste bericht door Michel147