Twingo II start moeilijk, geeft kort foutmelding

Stel hier de overige vragen die met Twingo techniek te maken hebben.
Plaats reactie

Topic author
waschera
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 okt 2019 09:40
Actief als: particulier

Twingo II start moeilijk, geeft kort foutmelding

Bericht door waschera »

Hallo, ik heb een Renault Twingo II uit 2009 die sinds een tijdje een raar probleem geeft. Ik heb dagen dat de auto moeilijk start en niet soepel rijdt. Als hij dan gestart is en stationair draait dan hoor je dat die daar steeds meer moeite mee heeft. Langzaamaan begint de auto dan te licht te schudden. Als ik weg rij dan krijg ik soms kort erna het lampje met een motorstoring te zien. Je merkt dan ook dat de auto moeilijk optrekt. Na een paar honderd meter gaat het lampje altijd uit en precies op dat moment rijdt de auto ook weer goed. Ook maakt het niet uit of de tank vol zit of vrij leeg is.

De garage heeft de auto uitgelezen, maar kon geen precieze oorzaak vinden. Ze hebben de bobine vervangen en ook de bougies. Dit heeft niet geholpen. Het probleem treedt niet altijd op. De ene keer start de auto goed en de andere keer juist weer niet. We rijden niet dagelijks in de auto, maar ook dit lijkt geen verband te zijn als ik kijk naar de dagen waarop het probleem optreedt.

Ik hoor graag of iemand zou weten in welke richting dit probleem gezocht moet worden. Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16028
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Twingo II start moeilijk, geeft kort foutmelding

Bericht door mechanic »

Zijn er foutcodes uitgelezen?
Bij de 1.2 16v ïs klepspeling bijv van belang,dat geeft zo uit het hoofd een foutcode mbt gemiste verbranding.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht