Twizy for a day...

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
GranScenDci
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2013 09:25
Actief als: particulier

Twizy for a day...

Bericht door GranScenDci »

Omdat de auto vandaag voor beurt + APK bij de garage staat, een dagje een Twizy mee.
Geinig klein ding! Ik vind de Twizy er echt leuk uitzien, van voor en van achter. Van binnen is het heerlijk minimalistisch. Klein digitaal display, en dat is het. Geen verwarming, geen radio, geen electrische ramen - wat zeg ik, geen ramen - dus het is heel letterlijk back to basics.
Rijdend viel me eerst op dat de Twizy behoorlijk hard geveerd is. Hobbels (drempels kom je in een stad toch al gauw tegen!) voel je pijnlijk goed! Ik ben gewend aan Frans comfort, en de Twizy is... anders.
In stadsverkeer kom je lekker vlot mee. De Twizy trekt vlot genoeg op, en tot ongeveer 60 km/u is alles koek en ei. Hij kan (iets) harder... maar niet voor lang, want de actieradius slinkt boven die snelheid angstwekkend snel. Als je rustig rijdt, met stadse snelheden, en goed anticipeert - dus gas los en remmen op de 'motor' - dan kun je heel zuinig zijn, want dan slinkt de actieradius maar heel geleidelijk.
Grappig is dat iedereen kijkt. Kinderen wijzen, roepen, hee mama, wat een gekke auto! En mensen die je zien uitstappen maken vaak even een praatje. Een autootje waar je vrolijk van wordt, en waar anderen ook welwillend naar kijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

seguin
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 nov 2005 19:45
Actief als: particulier
Locatie: den bosch

Re: Twizy for a day...

Bericht door seguin »

Ja,ik had gehoopt dat ie op 23 maart jongstleden bij Stam Amersfoort daar stond...maar helaas,hij was uitgeleend! Ik heb wel de te gekke folder meegenomen!
En, er zijn tegenwoordig ook plastic zijruitdelen verkrijgbaar in frankrijk!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Twizy for a day...

Bericht door mechanic »

Die rommel wil je niet op je twizy hebben :thumb:
Is met klittenband en een rits, belachelijk..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

NewDink2012
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 feb 2014 20:59
Actief als: particulier

Re: Twizy for a day...

Bericht door NewDink2012 »

Op carwindows.com kan je voor €330 harde kunststof ramen bestellen. Dit oogt en voelt degelijk. Is een zak geld, maar bestel bij een merkdealer eens een nieuwe zijruit voor een wat ander zeldzaam (minder verkocht) model en je mag ook je pincode 3 keer intoetsen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Z.E.Paulus
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 jun 2015 16:49
Actief als: particulier

Re: Twizy for a day...

Bericht door Z.E.Paulus »

Vandaag moest onze Kangoo ZE voor onderhoud en de eerste APK naar de garage.
Ik kreeg op mijn verzoek een Renault Twizy mee als leen"auto"... :dance:
Helaas was het vandaag de hele dag onder de nul graden Celsius, dat viel dus niet mee in de Twizy zonder verwarming... :fp:
Het rijden in de Twizy is overigens wel een hele leuke ervaring, maar comfortabel kun je een Twizy niet noemen...
Elk hobbeltje in de weg voel je door de harde vering, de stoel in de Twizy is ook snoeihard, dus ook daar geen dempende werking...
Een Twizy is absoluut een leuk funkarretje en op een zomerse dag zou ik er best mee uit de voeten kunnen, maar ik was vandaag wel heel blij dat ik mijn Kangoo ZE weer mocht ophalen... Heerlijk die verwarming, heerlijk die zachte vering, heerlijk die zachte stoelen en heerlijk die rust in de cabine... Ik denk dat ik gewoon al te verwend ben om ooit nog aan het Spartaanse karakter van de Twizy te kunnen wennen... :wink:

FB_IMG_1484772422713.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Zoe Intense (mei 2013)
Renault Kangoo Express ZE (februari 2013)
Zero "fossiele brandstof in de auto" Emissie... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

NewDink2012
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 feb 2014 20:59
Actief als: particulier

Re: Twizy for a day...

Bericht door NewDink2012 »

Ik heb inmiddels ook al bijna een jaar een Zoe, niet al te goede ervaringen mee. Laden gaat vaak niet of heel traag, computer houd de accustand niet goed bij en wat meer ellende. Soms best jammer daar het een flink dure auto is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Z.E.Paulus
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 jun 2015 16:49
Actief als: particulier

Re: Twizy for a day...

Bericht door Z.E.Paulus »

@NewDink2012,
Over de Renault Zoe kun je heel veel issues terugvinden hier op het forum. Zeker het eerste jaar dat ik de Zoe reed (de Zoe was mijn allereerste elektrische auto ooit) heb ik heel veel aan het forum gehad.
Wellicht dat jouw Zoe problemen ook al eerder door anderen zijn ervaren, dan kun je gelijk lezen hoe zij het hebben opgelost of hebben laten oplossen.
Toch jammer dat jouw persoonlijke ervaringen met de Renault Zoe niet al te goed zijn, mijn vrouw en ik hebben juist heel veel plezier van onze Zoe en de "problemen" die wij gehad hebben met onze Zoe zijn, veelal onder garantie, door onze Renault dealer keurig opgelost.
Renault Zoe Intense (mei 2013)
Renault Kangoo Express ZE (februari 2013)
Zero "fossiele brandstof in de auto" Emissie... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Renault Twizy accu
    door Wout-Seuren » » in Twizy
    0 Reacties
    308 Weergaves
    Laatste bericht door Wout-Seuren
  • 2e hands Twizy model 2012 of model 2017?
    door volrob » » in Twizy
    4 Reacties
    527 Weergaves
    Laatste bericht door volrob