Universele afstandbediening

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 15007

Universele afstandbediening

Bericht door Verwijderd 15007 »

Goedendag mede renault liefhebbers,
De afstandbediening/sleutel van mijn espaceIII is defect (trouwens de hele sleutel is defect, dat komt ervan als je er met een trein over rijdt)
Nou was dat natuurlijk de enigste sleutel, maar ik heb geen zin om een nieuwe dure sleutel te kopen bij de dealer.
Nu heb ik nog een ongebruikt alarmsysteem liggen, die wil ik dus gaan gebruiken als afstandsbediening (rest van het alarm wil ik niet gebruiken).
Iemand enig idee of dat zo gaat werken en waar ik het dan het beste kan aansluiten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Universele afstandbediening

Bericht door Thomas84 »

Volgensmij blijf je met een startonderbreker zitten die de Espace niet vrij geeft met starten...
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 15007

Re: Universele afstandbediening

Bericht door Verwijderd 15007 »

Dat is geen probleem, heb nog een sleutel (zonder afstandsbediening) waar nog een chip inzit, die kan ik overzetten in de nieuwe (klap)sleutel (evenals de sleutelbaard dus) van het alarmsysteem.
Gaat mij meer om, waar zitten de makkelijkst bereikbare draden (welke kleur, zou helemaal leuk zijn).
Waarschijnlijk kan ik de draden van de drukschakelaar bij de spiegel gebruik maken, maar daar past natuurlijk het kastje van het alarm niet bij en dan zou ik draden moeten gaan trekken van die schakelaar naar ergens onder het dashboard, dat is extra werk en volgens mij niet nodig, die originele aansturing zal wel ergens onder het dashboard zitten vermoed ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



gio2016
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: Universele afstandbediening

Bericht door gio2016 »

Universeel cv setje is op zich makkelijk te plaasten in de plafond unit, witte draden op rood en oranje van de ontgrendelschakelaar, geel op de massa.
Als het kastje te groot is van de cv unit, kan je de ombouw er omheen weghalen wel goed de printplaat en andere componenten afschermen ivm kortsluiting.
Als je een nieuwer type espace 3 hebt zoals ik, dan moet je nog een relais er tussen bouwen ivm uitschakeling stuurunit.
De unit wordt weer geactiveerd aan de bijrijderskant bij de schakelaar bij het chasis van de deur die het licht aanstuurt.
Het is vrij simpel, koop of haal een relais (claxon) van de sloop. zet de stuurdraad van de knipperlicht aansturing (12v) van de cv unit en een massa op punt 86 & 85, Op punt 30 & 87 dien je de plus en min van de schakelaar van de deur te zetten, de draden moeten om het relais wel doorlopen anders werkt de knop niet meer, ik heb voor het monteren voor doorbreken van de draden steekstekkers en speakerklemmen gebruikt voor de aansluitingen op relais.

Voorbeeld van een relais
Relais-claxon-mistlamp-12v-(c)22730105.jpg

Voor het aansturen van de knipperlichten kan je ook een zelfde relais gebruiken en werkwijze, deze dien je in de plafond unit te bouwen. stuurdraad van de andere knipperlicht aansturing van de cv unit aan het relais bouwen met massa en van de noodlichtknop bruin en groen gebruiken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht