V6 3.0 beter dan 2.0 ?
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
V6 3.0 beter dan 2.0 ?
Halo ik heb een Grandtour V6 automaat tot dusver geen problemen met de automaatbak 168000 KM en veel caravan gebruik dus de bak moet er wel veel aan trekken met zo'n sterke v6 moter rijd super hoor.Ik heb wel gehoord dat je wel elk jaar de olie van de automaatbak moet laten verversen dat is beter voor de smering.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 11 mei 2025 08:48
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Ik weet niet of dat persé ieder jaar moet, lijkt mij meer om de zoveel duizend kilometer, en anders om de zoveel jaar, afhankelijk van wat eerst komt.
Het is ook nog eens een kostbare zaak, voor mijn 25 V6i automaat was ik rap 300 euro kwijt voor vervangen van de automatische transmissie vloeistof (atf) , gelijk de differentieel olie laten vervangen, en een nieuwe zeef laten plaatsen (die ze, ook al moest ik 3 weken ofzo wachten voordat ik terechtkon bij de dealer, dus fijn niet op voorraad hadden zodat het nog een dag langer duurde).
Maar ik denk dat het geen kwaad kan om iedere keer bijtijds de atf te laten vervangen.
Of de automaat in de 3.0 beter is dan in de 2.0 durf ik niet te zeggen.
De basis zal hetzelfde zijn, alleen de krachten die er op uitgeoefend worden wat minder in de 2.0
Of de interne koppelingen hierop aangepast zijn, weet ik niet.
Het is ook nog eens een kostbare zaak, voor mijn 25 V6i automaat was ik rap 300 euro kwijt voor vervangen van de automatische transmissie vloeistof (atf) , gelijk de differentieel olie laten vervangen, en een nieuwe zeef laten plaatsen (die ze, ook al moest ik 3 weken ofzo wachten voordat ik terechtkon bij de dealer, dus fijn niet op voorraad hadden zodat het nog een dag langer duurde).
Maar ik denk dat het geen kwaad kan om iedere keer bijtijds de atf te laten vervangen.
Of de automaat in de 3.0 beter is dan in de 2.0 durf ik niet te zeggen.
De basis zal hetzelfde zijn, alleen de krachten die er op uitgeoefend worden wat minder in de 2.0
Of de interne koppelingen hierop aangepast zijn, weet ik niet.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut