Van Airco naar ECC
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 17 aug 2011 10:18
Van Airco naar ECC
Beste Forummers,
Bij het inbouwen van mijn radio in mijn Scenic RXE van 2001 kwam ik een steker tegen die achter de draaiknoppen van de kachel/airco lag.
Ik heb zelf het vermoeden dat dit als voorbereiding standaart er ligt voor de optie ECC (Electronic Climat Control).
Nu is mijn vraag met de vondst van deze steker of het zo maar mogelijk is om de auto uit te voeren/om te bouwen met een ECC paneel.
Dus of dit dan gewoon Plug and Play is, de oude er uit sleutelen en dan het ECC-bedieningspaneel er in te monteren.
Ik hoor graag van jullie.
Op de foto's zien julle de steker die ik via de radio opening een stukje naar buiten kon halen.
Bij het inbouwen van mijn radio in mijn Scenic RXE van 2001 kwam ik een steker tegen die achter de draaiknoppen van de kachel/airco lag.
Ik heb zelf het vermoeden dat dit als voorbereiding standaart er ligt voor de optie ECC (Electronic Climat Control).
Nu is mijn vraag met de vondst van deze steker of het zo maar mogelijk is om de auto uit te voeren/om te bouwen met een ECC paneel.
Dus of dit dan gewoon Plug and Play is, de oude er uit sleutelen en dan het ECC-bedieningspaneel er in te monteren.
Ik hoor graag van jullie.
Op de foto's zien julle de steker die ik via de radio opening een stukje naar buiten kon halen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
Was nog een foto vergeten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
Topic author - Lid
hallo Forummers,
Is er niemand die hierover een uitspraak duft te doen of kan doen. Ik ga anders gewoon een ECC unit van de sloop halen en proberen.
Ben er wel achter gekomen dat de steker die ik los achter mijn radio heb gevonden, passend is in deze unit.
Dus ik ben benieuwd.
Groeten,
Marcel
Is er niemand die hierover een uitspraak duft te doen of kan doen. Ik ga anders gewoon een ECC unit van de sloop halen en proberen.
Ben er wel achter gekomen dat de steker die ik los achter mijn radio heb gevonden, passend is in deze unit.
Dus ik ben benieuwd.
Groeten,
Marcel
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21
Ik denk dat het niet gaat lukken, maar zeker weten doe ik het niet.
Bij een handmatige bediening worden de mengkleppen bediend via de knoppen op het dashboard. Bij een ECC worden de mengkleppen bediend door stelmotoren. Ik denk dat de stelmotoren om de kleppen te bedienen domweg ontbreken omdat die te duur zijn om in te bouwen als ze niet worden gebruikt.
Ik denk dat er misschien wel iets van bedrading is maar meer niet.
Maar zeker weten doe ik het niet, je kan het altijd proberen.
Bij een handmatige bediening worden de mengkleppen bediend via de knoppen op het dashboard. Bij een ECC worden de mengkleppen bediend door stelmotoren. Ik denk dat de stelmotoren om de kleppen te bedienen domweg ontbreken omdat die te duur zijn om in te bouwen als ze niet worden gebruikt.
Ik denk dat er misschien wel iets van bedrading is maar meer niet.
Maar zeker weten doe ik het niet, je kan het altijd proberen.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 mei 2025 22:29
- Actief als: particulier
De unit moet ook worden aangestuurd door een rekeneenheid, aangezien die verschillend zijn zou je die ook moeten vervangen. Evenals de stelmotoren zoals al gezegd werd.
Het zou vast mogelijk zijn met heel veel geld en tijd, maar absoluut niet zomaar 1 2 3 stekkertje pluggen.[/list]
Het zou vast mogelijk zijn met heel veel geld en tijd, maar absoluut niet zomaar 1 2 3 stekkertje pluggen.[/list]
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-