Ventilator draait erg lang na (Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC)

Alle overige technische vragen over de Scenic
Gebruikersavatar

Topic author
Kata
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 519
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Ventilator draait erg lang na (Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC)

Bericht door Kata »

We merken regelmatig bij onze vorig jaar nieuw aangekochte wagen dat de koelfan soms wel erg lang blijft draaien als we de motor stilgelegd hebben.

Ik weet van onze vorige/andere voertuigen dat het al ns kan dat de koelfan nadat de motor is stilgelegd nog even opspringt en nadraait. Maar dan spreek ik over maximum een minuutje en soms nadat de koelfan was gestopt startte die nog ns ff voor een halve minuut of zo.

Maar bij onze nieuwe spreken we over meerdere minuten. Ik heb al geweten dat het een 7-tal minuten was maar gisteren waren het er 12...

Iemand enig idee of technische uitleg wat de motor dan juist doet? Heb van de garage te horen gekregen al gehoord dat het met de uitlaatemperatuur te maken heeft ivm de AdBlue werking. En ik wil dat best wel geloven maar vraag me toch af als het zo is wat de motor dan allemaal doet. Pompt die voor 1 of andere reden (elektrisch) het koelwater nog rond en moet dat dan afgekoeld worden of zo? Of is dit niet normaal en heeft de garage me maar wat gezegd. In elk geval heb ik normaal gezien wel het volste vertrouwen in hen dus zou me verbazen dat ze me wat op de mouw gespeld hebben maar je weet nooit natuurlijk.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht