Model/uitvoering : _ GRAND SCENIC
Bouwjaar : _2011
Brandstof : _DIESEL
Ik heb al een paar keer gemerkt dat het links achter naar verbrand rubber stinkt!!(bij mijn grand scenic 15DCI van 2011) Dat komt zo één maal in de week voor. Als ik dan de kofferplaat omhoog hef, en ik voel langs de reserveband op de carrosserieplaat dan is dat ongelooflijk heet!!
Klopt het dat het de roetfilter kan zijn die de boel aan het zuiverblazen geweest is???? Aan het wiel merk ik niks dat dat vast zit ... Ik heb het voor als ik zowel een kort rustig ritje als een lange reis acher de rug heb.? Heeft iemand daar ervaring mee???
Verbrand rubber !!
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 04 mei 2025 19:37
- Actief als: particulier
Re: Verbrand rubber !!
Een roetfilter regenereert zichzelf meestal bij langere ritten en daarbij wordt de uitlaat enorm warm en kan het zijn dat dit doorslaat naar de koffervloer. Er zitten uiteraard over de gehele lengte van de uitlaat hitteschilden om dit te minimaliseren.
Is de bandenspanning correct? Te lage spanning en de band wordt bloedheet tijdens het rijden.
Maar aan je verhaal denk ik meer aan een roetfilter, ivm 1x per week. Dit is normaal en kan je verder niks aan doen
Is de bandenspanning correct? Te lage spanning en de band wordt bloedheet tijdens het rijden.
Maar aan je verhaal denk ik meer aan een roetfilter, ivm 1x per week. Dit is normaal en kan je verder niks aan doen

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-