Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Nu ik toch met de txi bezig was, maar even een vraag over de verdelerkap. Wanneer is die toe aan vervanging? Oftewel: hoe kan je zien of ie niet meer goed is: idem dito voor de rotor.
@Mathijs: weet jij toevallig of bij jouw TXI de verdelerkap er ook zo uit ziet?
Je verdelerkap ziet er goed uit, de rotor daarintegen zou ik persoonlijk alvast vervangen.
Bij onze TXI heb ik hem nog niet losgehad, dus kan er niets van zeggen.
Het leukst vind ik altijd (helaas ook gelijk het duurst) om de hele zwik in één keer te vervangen, dus kap, rotor, kabels en bougie's.
Is het net alsof je in een nieuwe auto zit, zo anders rijd die dan.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Je verdelerkap zit er gewoon goed uit, als ik zo eens kijk, alleen die rotor vind ik fout.
De splitfire's lijken mij persoonlijk wel wat, maar dan wel liefst in combinatie met 4-punts bougie's
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Op het eerste gezicht is je verdeelkap nog best wel goed, maar na even wat beter gekeken te hebben zie ik toch wel aardig wat aanslag op de contacten. Ik zou zeggen vervangen.
Wat de bougiekabels aangaat zou ik zeggen, ga voor een set goede kabels. Niet die goedkope bagger van de Halfords of Automat. Een set van Renault, Bosch of een ander gerenomeerd merk scheelt een hoop gelazer wanneer je een keer je bougies gaat vervangen. Je zou niet de eerste zijn die zijn kabels kapot trekt.
Wat de voordelen van de splitfire kabels zijn is mij niet helemaal duidelijk. Van de bougies ook niet trouwens.
Wel weet ik dat de Bosch Super 4 bougies aangeraden worden wanneer de auto op LPG rijdt. De auto rijdt er merkbaar beter door en de kans op een backfire is vele malen kleiner.
Succes ermee.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Ik zal morgen eens kijken of ik bij onze vriendelijke renaultdealer het een en ander op de kop kan tikken zoals verdelerkap, rotor en bougiekabels.
Zo'n verdelerkap valt nog wel mee qua prijs zie ik, bougiekabels zullen wel duuder zijn.
Of mijn vrienden van de Brezan eens bezoeken...
Net ook een zgan stappenmotor voor de txi opgehaald. Die stappenmotoren zijn natuurlijk weer anders voor een txi, voor de overige R25-modellen zijn ze fijn hetzelfde.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut