Verlichte portierdrempels

past het niet in de andere Captur rubrieken, dan is hier nog ruimte voor je vraag
Gebruikersavatar

Topic author
Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Verlichte portierdrempels

Bericht door Thair »

In de accessoires brochure van de Captur staat onder andere verlichte portierdrempels. Aangezien de tekst hiervan "Renault" is neem ik aan dat deze ook bij andere typen in de accessoires folder staat. De witte verlichting schakelt automatisch in bij het openen van een portier en is vertraagd dovend volgens de folder. Ik loop er aan te denken on deze te laten monteren in mijn nieuw bestelde Captur maar heb eerst een aantal vragen.

Ik zie nergens op de afbeelding ook maar iets van een schakel contact dus ik neem aan dat het inschakelen met Hall effect sensoren gebeurd.
- Gebeurt het uitgaan van de verlichting pas als de betreffende deur weer dicht is? Als dit inderdaad zo is snap ik het langzaam doven verhaal even niet.
- Als de verlichting echter na enig tijd dooft, dan is het langzaam doven weer wel te begrijpen maar na hoeveel tijd gaat dit langzaam doven dan in en is dit eventueel zelf (of door de dealer) aan te passen?

Ik zie ook nergens iets wat lijkt op een batterij compartiment. Gezien de "dikte" die het de portierdrempel kan hebben neem ik aan dat er gebruik wordt gemaakt van knoopcellen, maar ook die moeten ergens geplaatst worden.
- Iemand enig idee waar dit compartiment zich bevindt? Het zal in ieder geval waterdicht moeten zijn om spatwater bij regen of in de wasstraat geen kans te geven om een kortsluiting te veroorzaken.
- Heeft verder iemand enig idee wat de levensduur van dergelijke batterijen in deze portierdrempels zijn?
- Kunnen deze zelf worden vervangen of moet hiervoor een bezoek aan de dealer worden gebracht?

Groetjes,

Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in