Twingo Raadsel..
Geplaatst: 01 jun 2011 00:12
Hallo allemaal,
Mijn vrouwtje heeft sinds een paar dagen een '98-er (D7F) twingo
Leuk ding, maar moet 1 en ander aan gebeuren.
Helaas is een van die dingen dat de motor niet aanslaat...
Startonderbreker bleef knipper maar doormiddel van noodcode
de boel weer werkend gekregen (lampje gaat nu netjes na een paar seconden uit)
Nu heb ik na dagen hier lezen alle tips en trucs wel uitgeprobeerd.
Bdp sensor + bedrading vervangen, Relais vervangen (binnen en buiten)
alleen zekeringen gecheckt en waar nodig vervangen.
Alle stekkers etc met remmenreiniger gereinigd, eventueel opgeschuurd en
vervolgens met contactspray nabewerkt en aangesloten.
etc etc
Maar niets helpt helaas.
Ik krijg totaal geen vonk, wel brandstof (komt benzine uit de leiding)
Ik heb de stekker op de bobine gemeten en krijg op 1 draad constante 12v zodra het
contact aan gezet word. de massa die via de condensator loopt meet ik geen massa in de stekker.
de overige 2 contacten meet ik totaal niets, ook niet bij starten. (gemeten met stekker los)
Klopt dit of kun je deze alleen meten als hij op de bobine aangesloten is?
Ik wil de ecu wel meten, maar heb even totaal geen idee hoe, wat en waar.
Hoe kan ik zeker zijn dat de ecu stuk is? Volgens de dealer moet de ecu goed zijn
omdat hij de noodcode accepteerde...
Graag advies
Mijn vrouwtje heeft sinds een paar dagen een '98-er (D7F) twingo
Leuk ding, maar moet 1 en ander aan gebeuren.
Helaas is een van die dingen dat de motor niet aanslaat...
Startonderbreker bleef knipper maar doormiddel van noodcode
de boel weer werkend gekregen (lampje gaat nu netjes na een paar seconden uit)
Nu heb ik na dagen hier lezen alle tips en trucs wel uitgeprobeerd.
Bdp sensor + bedrading vervangen, Relais vervangen (binnen en buiten)
alleen zekeringen gecheckt en waar nodig vervangen.
Alle stekkers etc met remmenreiniger gereinigd, eventueel opgeschuurd en
vervolgens met contactspray nabewerkt en aangesloten.
etc etc
Maar niets helpt helaas.
Ik krijg totaal geen vonk, wel brandstof (komt benzine uit de leiding)
Ik heb de stekker op de bobine gemeten en krijg op 1 draad constante 12v zodra het
contact aan gezet word. de massa die via de condensator loopt meet ik geen massa in de stekker.
de overige 2 contacten meet ik totaal niets, ook niet bij starten. (gemeten met stekker los)
Klopt dit of kun je deze alleen meten als hij op de bobine aangesloten is?
Ik wil de ecu wel meten, maar heb even totaal geen idee hoe, wat en waar.
Hoe kan ik zeker zijn dat de ecu stuk is? Volgens de dealer moet de ecu goed zijn
omdat hij de noodcode accepteerde...
Graag advies