Renault Scenic uit 1999
Geplaatst: 07 jun 2019 08:18
Goedemorgen
sinds paar dagen merk ik dat mijn Renault Scenic 1999 een beetje "in houdt" tijdens (pas als ik paar mnuten gereden heb)
In het begin reed hij weer heel snel normaal.
Sinds gisteren houdt hij steeds langer in en vanochtend moest ik op de autobaan terugschakelen van 5 naar 4 en nog naar 3 omdat de weg licht omhoog ging ging de aurto steeds langzamer ging rijden. Je hoorde wel dat toeren hoog bleven dus lijkt alsof hij genoeg vermogen krijgt. In de 3 ging langzaam de snelheid weer omhoog en begon hij ook weer beter te rijden
Na stoppen was de uitlaat gloeiend heet (rit 10 km)
Ik lees allerlei mogelijke oorzaken. Brandstoffilter, bobine, bougies, katalysator (tijdje geleden is stuk tussen motorblok en katalysator vervangen), mapsensor.
Wat is het beste stappenplan voor mezelf (niet heel technisch) om de oorzaak te achterhalen zonder gelijk naar en garage te rennen? In het weekend zijn de meeste hier in regio Heerlen dicht (werkplaats)
sinds paar dagen merk ik dat mijn Renault Scenic 1999 een beetje "in houdt" tijdens (pas als ik paar mnuten gereden heb)
In het begin reed hij weer heel snel normaal.
Sinds gisteren houdt hij steeds langer in en vanochtend moest ik op de autobaan terugschakelen van 5 naar 4 en nog naar 3 omdat de weg licht omhoog ging ging de aurto steeds langzamer ging rijden. Je hoorde wel dat toeren hoog bleven dus lijkt alsof hij genoeg vermogen krijgt. In de 3 ging langzaam de snelheid weer omhoog en begon hij ook weer beter te rijden
Na stoppen was de uitlaat gloeiend heet (rit 10 km)
Ik lees allerlei mogelijke oorzaken. Brandstoffilter, bobine, bougies, katalysator (tijdje geleden is stuk tussen motorblok en katalysator vervangen), mapsensor.
Wat is het beste stappenplan voor mezelf (niet heel technisch) om de oorzaak te achterhalen zonder gelijk naar en garage te rennen? In het weekend zijn de meeste hier in regio Heerlen dicht (werkplaats)