Pagina 1 van 1

Motor valt uit tijdens of na bocht

Geplaatst: 06 jul 2020 08:19
door Vincent79
Hoi Mensen,

Mijn Scenic II 2.0 16v valt soms uit na of tijdens het nemen van een bocht naar rechts (niet stotteren maar echt uit). Het komt soms ook voor als ik hard optrek bij het stoplicht. Dit gebeurt voor een seconde of 2, daarna pakt de motor weer op en is er niets aan de hand. Dit komt alleen voor als er nog 3 streepjes (of minder) benzine in de tank zit.

Ik heb geen meldingen op het dashboard en er staan ook geen storingen in de ECU. Heeft er iemand een idee voordat ik naar de garage ga?

Groeten,
Vincent

Re: Motor valt uit tijdens of na bocht

Geplaatst: 06 jul 2020 10:32
door maestro12
Zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat de brandstofdruk ineens wegvalt.
Hoeveel liter kun je tanken als er volgens de meter nog drie strepen inzitten, m.a.w. klopt het aangeven niveau wel met de werkelijkheid?
Overigens let wel op, bij mijn Espace was destijds de wartel gebroken waar de brandstofpomp mee vastzit. Dit had tot gevolg dat bij proberen vol tanken de tank gewoon dus overliep, de pomp 'dreef' op de brandstof en werd alleen tegen gehouden door de bodem van de auto, dat ging prima tot een streepje of 4 op de meter, verder zakte de pomp niet terug de tank in wat dan als gevolg had dat bij scherpe bochten of behoorlijk remmen de brandstofdruk wegviel.
Ik weet niet uit mijn hoofd of je dat bij een scenic van binnenuit kunt controleren, bij een Espace moest daarvoor de tank worden verwijderd.

Re: Motor valt uit tijdens of na bocht

Geplaatst: 06 jul 2020 11:02
door GTMart
Ik denk ook iets vanuit de brandstoftank, wellicht een deuk er in of haperen pomp.

Re: Motor valt uit tijdens of na bocht

Geplaatst: 06 jul 2020 12:15
door Vincent79
maestro12 schreef: 06 jul 2020 10:32 Zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat de brandstofdruk ineens wegvalt.
Hoeveel liter kun je tanken als er volgens de meter nog drie strepen inzitten, m.a.w. klopt het aangeven niveau wel met de werkelijkheid?
Overigens let wel op, bij mijn Espace was destijds de wartel gebroken waar de brandstofpomp mee vastzit. Dit had tot gevolg dat bij proberen vol tanken de tank gewoon dus overliep, de pomp 'dreef' op de brandstof en werd alleen tegen gehouden door de bodem van de auto, dat ging prima tot een streepje of 4 op de meter, verder zakte de pomp niet terug de tank in wat dan als gevolg had dat bij scherpe bochten of behoorlijk remmen de brandstofdruk wegviel.
Ik weet niet uit mijn hoofd of je dat bij een scenic van binnenuit kunt controleren, bij een Espace moest daarvoor de tank worden verwijderd.
Bij het tanken als er volgens de meter er nog 3 stepen in zitten gaat er ongeveer 30 a 35 liter in. De brandstof meter geeft dan ook weer aan dat de tank vol is. Dus ik denk dat dit wel klopt.