Turbo lekt olie !
Geplaatst: 03 jan 2013 21:35
Model/uitvoering : Kangoo 1.9 DTI _
Bouwjaar : 2001_
Brandstof : Diesel_
Gisteren is mijn Kangoo voor de APK gegaan en kwam (met 2 nieuwe kentekenlampjes) weer door de APK.
Echter, de monteur (Renault garage) ontdekte onder de auto dat er wat olie lekte en zag dat dit bij de Turbo vandaan kwam...dat kan wel kloppen want ik moet zo om de 1000 km er een half litertje bij gooien.
Ik dacht dat dit kwam vanwege de km.st. (335.000) en de motor dit gewoon gebruikte.....ook viel mij op dat de roetmeting nu 1,1 was en een jaar geleden was dit nog 0,5.....overigens is 1,1 ver onder het max van ik meen 2,5 wat hij mag hebben qua roetuitstoot.
Vraag is : kan dit vrij eenvoudig verholpen worden bij dit blok (1.9 DTI met airco), of moet de hele motor eruit gehaald worden...is het een kering of pakking die dit veroorzaakt en wat zou dit kosten ?
Als er hier iemand is met een adresje die dit kan verhelpen, graag tips......maakt niet uit waar in NL.
Bouwjaar : 2001_
Brandstof : Diesel_
Gisteren is mijn Kangoo voor de APK gegaan en kwam (met 2 nieuwe kentekenlampjes) weer door de APK.
Echter, de monteur (Renault garage) ontdekte onder de auto dat er wat olie lekte en zag dat dit bij de Turbo vandaan kwam...dat kan wel kloppen want ik moet zo om de 1000 km er een half litertje bij gooien.
Ik dacht dat dit kwam vanwege de km.st. (335.000) en de motor dit gewoon gebruikte.....ook viel mij op dat de roetmeting nu 1,1 was en een jaar geleden was dit nog 0,5.....overigens is 1,1 ver onder het max van ik meen 2,5 wat hij mag hebben qua roetuitstoot.
Vraag is : kan dit vrij eenvoudig verholpen worden bij dit blok (1.9 DTI met airco), of moet de hele motor eruit gehaald worden...is het een kering of pakking die dit veroorzaakt en wat zou dit kosten ?
Als er hier iemand is met een adresje die dit kan verhelpen, graag tips......maakt niet uit waar in NL.