Pagina 1 van 1

hoe werken transponder / ECU samen?

Geplaatst: 27 mei 2014 11:33
door samulesaxo
Kangoo 1.4 benzine
1999

Ik ben mijn sleutel kwijtgeraakt, de enige.
t Was natuurlijk leuk geweest als ik een reserve had , maar die was kennelijk al zoek toen ik hem kocht en ze zijn gewoon heel duur...

Affijn. Bij de dealer kost de transponder 130 euro ex BTW, de kale sleutel 22, kost ook nog eens 3-4 dagen voordat ze het binnen hebben.
Verder moet ik met de auto naar de garage komen (hoe?) en dan gaan ze hem daar 'inlezen'. nog eens 65 euro.
Kassa.

Dus ik denk slim te zijn.
Ik bestel een blanco sleutel bij Renault (dus zonder transponder!) zodat ik het contactslot kan verwijderen.
Ik haal een transpondersleutel met contactslot van de sloop met de bijbehorende ECU en ik zet het hele zaakje over.
Zo gezegd, zo gedaan!
Fluitje van een cent!
Echter....
Het werkt niet!

Maar waarom niet?

Zit er nog een chip in die transponderring om het contactslot? Want die heb ik laten zitten.
Of is het probleem dat de nieuwe sleutel een afstandbediening heeft en de oude niet?
De nummers op de nieuwe ECU zijn exact hetzelfde als op de oude, dat lijkt me in orde...

Wie snapt dit?

Re: hoe werken transponder / ECU samen?

Geplaatst: 27 mei 2014 13:35
door Scenic2000
Code van UCH ( interieur) niet op gerekend ? OF als je nog een decoderdoos hebt .
Deze zit meestal achter zekeringkast of dashbord, display.
Sleutelcode en UCH code en ECU code moeten dezelfde zijn .
De code van sleutel gaat naar UCH en dan pas naar injectie .
Mvg Kurt

Re: hoe werken transponder / ECU samen?

Geplaatst: 28 mei 2014 02:50
door samulesaxo
Ja dat kende ik inderdaad niet. de UCH.
Iwan van garage Wout Bouman wees me daar vanmiddag al op...
Weer wat geleerd!