Benelux map wordt niet meer herkend na update
Geplaatst: 13 jan 2014 09:47
Allen,
Sinds 9 januari ben ik in het bezit van een nieuwe Megane Estate 2013 met het R-Link systeem. Alles werkte perfect totdat ik de melding kreeg via My Renault dat er updates waren die ik via de R-Link Toolbox moest installeren. Het downloaden en plaatsen van de updates was volgens de Toolbox gelukt en ook de installatie in de Megane zelf vanaf de SD-kaart is gelukt. Hierna wist de R-Link mij te melden dat er geen kaarten gevonden waren op de SD-kaart.
Ik heb ook toen via My Renault mijn SD kaarten beheerd, en het vinkje weggehaald bij de Benelux map en gesynchroniseerd. Daarna het vinkje weer teruggeplaatst en wederom gesynchroniseerd. Helaas had dit niet het gewenste resultaat, nog steeds geen kaart zichtbaar.
Na wat zoeken op internet kwam ik hier terecht en las ik dat er automatisch een backup wordt gemaakt welke geplaatst wordt in de cache folder van de Toolbox applicatie. Ik kon daar maar twee bestanden vinden, ook na het zichtbaar maken van verborgen bestanden. Ik heb dus de bestanden TOMTOM.000 en TOMTOM.001 van het kaartje verwijderd en wilde de backups terugplaatsen. Nu gaf Windows aan dat er niet voldoende ruimte op de SD kaart was om beide bestanden te plaatsen op het SD kaartje... Vreemd! Gelukkig heb ik nog een 8Gb kaartje liggen, die geformatteerd naar FAT32 en de bestanden teruggezet en kaartje in de auto geplaatst. Nog steeds geen kaarten gevonden.
De Toolbox herkende het nieuwe kaartje wel dus heb ik ook het kaartje gesynchroniseerd via eerder genoemde procedure, maar nog steeds geen kaarten gevonden. De SD kaart wordt wel gezien in de Megane en ik kan hem dus ook ieder keer netjes verwijderen via het menu. Ik heb zojuist ook al een melding geplaatst bij Renault Klant Relaties, maar ik ben bang dat dit een lang proces gaat worden. Het oude kaartje is nu volgens de Toolbox beschadigd en kan niet hersteld worden.
Heeft er iemand nog een briljante tip of procedure die ik over het hoofd heb gezien?
Sinds 9 januari ben ik in het bezit van een nieuwe Megane Estate 2013 met het R-Link systeem. Alles werkte perfect totdat ik de melding kreeg via My Renault dat er updates waren die ik via de R-Link Toolbox moest installeren. Het downloaden en plaatsen van de updates was volgens de Toolbox gelukt en ook de installatie in de Megane zelf vanaf de SD-kaart is gelukt. Hierna wist de R-Link mij te melden dat er geen kaarten gevonden waren op de SD-kaart.
Ik heb ook toen via My Renault mijn SD kaarten beheerd, en het vinkje weggehaald bij de Benelux map en gesynchroniseerd. Daarna het vinkje weer teruggeplaatst en wederom gesynchroniseerd. Helaas had dit niet het gewenste resultaat, nog steeds geen kaart zichtbaar.
Na wat zoeken op internet kwam ik hier terecht en las ik dat er automatisch een backup wordt gemaakt welke geplaatst wordt in de cache folder van de Toolbox applicatie. Ik kon daar maar twee bestanden vinden, ook na het zichtbaar maken van verborgen bestanden. Ik heb dus de bestanden TOMTOM.000 en TOMTOM.001 van het kaartje verwijderd en wilde de backups terugplaatsen. Nu gaf Windows aan dat er niet voldoende ruimte op de SD kaart was om beide bestanden te plaatsen op het SD kaartje... Vreemd! Gelukkig heb ik nog een 8Gb kaartje liggen, die geformatteerd naar FAT32 en de bestanden teruggezet en kaartje in de auto geplaatst. Nog steeds geen kaarten gevonden.
De Toolbox herkende het nieuwe kaartje wel dus heb ik ook het kaartje gesynchroniseerd via eerder genoemde procedure, maar nog steeds geen kaarten gevonden. De SD kaart wordt wel gezien in de Megane en ik kan hem dus ook ieder keer netjes verwijderen via het menu. Ik heb zojuist ook al een melding geplaatst bij Renault Klant Relaties, maar ik ben bang dat dit een lang proces gaat worden. Het oude kaartje is nu volgens de Toolbox beschadigd en kan niet hersteld worden.
Heeft er iemand nog een briljante tip of procedure die ik over het hoofd heb gezien?