Pagina 1 van 1

rammelen motorkap

Geplaatst: 05 apr 2017 10:33
door Paultje1965
Toen ik laatst olie gepeild had merkte ik dat de motorkap, na het sluiten, niet echt helemaal vast zit. Als ik mijn vingers onder de voorrand wurm kan ik de motorkap een paar milimeter op en neer bewegen. Beetje slordig van meneer Renault dat ie niet mooi strak sluit. Ik heb, uiteraard, de standaard methode gebruikt bij het sluiten namelijk; laten vallen vanaf zo'n 30cm hoogte. Aandrukken helpt ook niets.

Valt er iets aan te stellen? Ik heb gemerkt dat de slotvanger van deze speling te lijden heeft. Die wordt in het midden een beetje dunner. Als er niets te stellen valt gebruik ik de 'Peugeot' methode. Dik stukje tape rond de slotvangen was bij Peugeots altijd nodig om te voorkomen dat de deuren rammelden. Anderzijds was dat rammelen wel gemakkelijk. Als ie niet rammelde was ie kapot :)

Re: rammelen motorkap

Geplaatst: 06 apr 2017 21:41
door WillemS
Als het goed is zitten er links en rechts steldoppen. Die kan je uit of in draaien.
Succes

Re: rammelen motorkap

Geplaatst: 07 apr 2017 07:25
door Paultje1965
Bedankt! Ik zal er vanavond eens op mijn gemak naar kijken en proberen de boel wat strakker af te stellen.

Re: rammelen motorkap

Geplaatst: 16 apr 2017 09:50
door cgok
Paultje1965 schreef:Bedankt! Ik zal er vanavond eens op mijn gemak naar kijken en proberen de boel wat strakker af te stellen.
is het gelukt? de mijne heeft ook een paar mm speling. je merkt gewoon dat hij niet helemaal sluit

Re: rammelen motorkap

Geplaatst: 18 apr 2017 10:31
door Bas1975

Re: rammelen motorkap

Geplaatst: 18 apr 2017 10:51
door cgok
Dank je wel. Heb maandag afspraak bij de dealer voor enkele reparaties, ga dit ook melden

Re: rammelen motorkap

Geplaatst: 19 apr 2017 22:26
door Paultje1965
Het was mij inderdaad nog niet gelukt. Ik heb naar afstelmogelijkheden gezocht tot ik het youtube filmpje voorbij zag komen. Aangezien ik die nokken (nog) niet heb zal ik binnenkort wel wat stevige (vulcanisatie)tape om de slotvanger draaien. Met een beetje geluk blijft dat wel even zitten. Komt de boel ook wat strakker te staan. Overigers zit bij mijn Captur wel wat meer beweging in de motorkap dan bij de Duster in het filmpje. De naden van de motorkap lopen duidelijk niet parallel maar dat schijnt normaal te zijn. Ik kan me niet herinneren dat ik dergelijke slordigheden bij mijn Laguna II ph2 of mijn Modus gezien heb. Het doet me wel een beetje pijn om zulk prutswerk te zien, het lijkt wel een British Leyland product uit de jaren 70! Als ik het echt niet meer kan aanzien ga ik maar eens naar een schadebedrijf. Lijkt me dat die daar wel ervaring mee hebben. Anderzijds lijkt het niet echt kwaad te kunnen. Afgezien misschien van het feit dat de slotvanger flink ingesleten is door het gerammel :cry: Maar goed, daar helpt de tape ook tegen.

Afgezien daarvan ben ik tevreden over mijn Captur. Alles doet het nog goed, het zijn alleen deze afwerkingsprobleempjes als een rammelende motorkap en 20cm rubberstrip die plotseling uit mijn dagrijverlichting bungelde :roll: In de motorwereld noemen ze dat 'karakter' en daar kun je heel veel mee goed praten. Bij deze :)