Valt er iets aan te stellen? Ik heb gemerkt dat de slotvanger van deze speling te lijden heeft. Die wordt in het midden een beetje dunner. Als er niets te stellen valt gebruik ik de 'Peugeot' methode. Dik stukje tape rond de slotvangen was bij Peugeots altijd nodig om te voorkomen dat de deuren rammelden. Anderzijds was dat rammelen wel gemakkelijk. Als ie niet rammelde was ie kapot
rammelen motorkap
-
Paultje1965
Topic author - lid

- Actief als: particulier
rammelen motorkap
Toen ik laatst olie gepeild had merkte ik dat de motorkap, na het sluiten, niet echt helemaal vast zit. Als ik mijn vingers onder de voorrand wurm kan ik de motorkap een paar milimeter op en neer bewegen. Beetje slordig van meneer Renault dat ie niet mooi strak sluit. Ik heb, uiteraard, de standaard methode gebruikt bij het sluiten namelijk; laten vallen vanaf zo'n 30cm hoogte. Aandrukken helpt ook niets.
Valt er iets aan te stellen? Ik heb gemerkt dat de slotvanger van deze speling te lijden heeft. Die wordt in het midden een beetje dunner. Als er niets te stellen valt gebruik ik de 'Peugeot' methode. Dik stukje tape rond de slotvangen was bij Peugeots altijd nodig om te voorkomen dat de deuren rammelden. Anderzijds was dat rammelen wel gemakkelijk. Als ie niet rammelde was ie kapot
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
WillemS
- Gerespecteerd lid

Re: rammelen motorkap
Als het goed is zitten er links en rechts steldoppen. Die kan je uit of in draaien.
Succes
Succes
| Hide post links |
-
Paultje1965
Topic author - lid

Re: rammelen motorkap
Bedankt! Ik zal er vanavond eens op mijn gemak naar kijken en proberen de boel wat strakker af te stellen.
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 4 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Renault 5 1993 Gele koplampen, rode motorkap + rechtsvoorscherm
door Morris Renault » 03 jun 2025 09:57 » in Onderdelen en accessoires gezocht -
Reacties: 0
Weergaves: 589 -
Laatste bericht door Morris Renault
03 jun 2025 09:57
-
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 583 -
Laatste bericht door Pepone
04 jan 2026 13:00
-