Pagina 1 van 1

My Z.E. Connect

Geplaatst: 10 okt 2017 16:43
door Luc Weide
Mijn Zoë is van 1 juli 2014.
Bij het laden kon ik vroeger via My ZE zien of en hoeveel er geladen werd.
Op bekende plekken ging dat meestal goed, dus ik controleerde dat niet meer.

Onlangs bleek (achteraf) het laden spontaan na een paar minuten te zijn gestopt..
Dat was toen niet dramatisch, maar ik besloot weer eens My ZE te gebruiken.

Echter, My ZE heeft ondertussen een up-date gehad.
En nu is mijn 'rijmodus momenteel gedeactiveerd'.

Rondsnuffelen in de R-Link Store leerde dat mijn abonnement (van 3 jaar) was verlopen.
Ik kon een nieuw abonnement kopen van 1 jaar.
Gratis en voor niets. Geldig 12 maanden 2017-10-06 - 2018-10-06.

Een dag later krijg ik bericht van renault.com (geheel in het Frans]
met een code d'activation NL........

Ik voer die code d'activation in in My Z.E. ,
klik op 'wijzigen'
en krijg als reactie: Controleer de geldigheid van het contract.

Wat doe ik hier fout ?????

Re: My Z.E. Connect

Geplaatst: 10 okt 2017 19:06
door E-mission
Die geldigheid van contract error heb ik ook al hele tijd. Via bochane heeft een nieuwe link even gewerkt maar ook nu weer zelfde error. Ik ander R link draadje heb ik geloof ik gelezen dat het via Renault NL te fixen is, die route moet ik zelf nog een keer bewandelen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: My Z.E. Connect

Geplaatst: 10 okt 2017 19:15
door Luc Weide
Dus:
RF verkoopt een elektronische dienst inclusief een code d'activation
en als dat niet werkt, dan moet RN het zooitje repareren ?????

Re: My Z.E. Connect

Geplaatst: 11 okt 2017 00:32
door E-mission
Ik heb de producten via de NL site en via de dealer aangeschaft, maar het probleem kunnen ze daar niet oplossen inderdaad. RN zal dezelfde wegen bewandelen als RF, het is niet land afhankelijk ofzo. Er zit gewoon een vage bug in hun connect site die alleen via hoofdkantoor op te lossen lijkt. Sterker nog, mijn Renault dealer weet niet eens van het bestaan van ZE connect af (de ZE specialist die er voorheen zat wel, de huidige mensen en monteurs niet). Triest ja, maar kennelijk wel op te lossen als je hoger in de boom gaat schieten.

Re: My Z.E. Connect

Geplaatst: 11 okt 2017 01:18
door E-mission
Ik heb een bericht via de Renault site gestuurd. Afwachten.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: My Z.E. Connect

Geplaatst: 20 okt 2017 10:00
door E-mission
Probleem opgelost na goede hulp van Renault NL. Kennelijk is het iets dat met oudere Zoe’s voorkomt, daar moet een ander soort activatiecode voor worden aangemaakt. Ze vertelden dat ik een uitzonderlijke situatie had, maar vermoed dat de meeste berijders van oude Zoe’s het niet melden. Contact-klant@renault.nl om dat te doen. Ze hebben nodig standaard contact gegevens, kenteken en voertuigidentificatienummer.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: My Z.E. Connect

Geplaatst: 20 okt 2017 10:16
door Luc Weide
E-Mission, bedankt.
Ik heb mijn oorspronkelijke post doorgestuurd naar Contact-klant@renault.nl

Ben benieuwd.

Vraag me toch wel af waarom niet iemand van die club systematisch dit forum volgt
en dan zo nu en dan spontaan actie onderneemt
ten gerieve van de (o zo gewaardeerde) klant.

Re: My Z.E. Connect

Geplaatst: 22 okt 2017 16:56
door GertjanVB

Re: My Z.E. Connect

Geplaatst: 22 okt 2017 21:57
door E-mission
Gertjan, je link verwijst naar een pagina over nav scherm inbouwen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: My Z.E. Connect

Geplaatst: 23 okt 2017 20:39
door GertjanVB
@e-mission; weird, ik blijf gewoon het bedoelde draadje van de ze-services krijgen. Enfin je weet waar je zijn moet.

Re: My Z.E. Connect

Geplaatst: 24 okt 2017 09:24
door NeufegliseThierry
Luc Weide schreef:E-Mission, bedankt.
Ik heb mijn oorspronkelijke post doorgestuurd naar Contact-klant@renault.nl

Ben benieuwd.
Heb ik ook gedaan, heb nu contact en in afwachting van de activatiecode. Spannend :lol:

Re: My Z.E. Connect

Geplaatst: 24 okt 2017 14:54
door Luc Weide
Contact-klant@renault.nl heeft mij gisteren een serie vragen gestuurd.
Die heb ik meteen zo goed mogelijk beantwoord.
Dus ik ben zeer benieuwd.

Re: My Z.E. Connect

Geplaatst: 24 okt 2017 16:41
door NeufegliseThierry
Ze hebben een gezonde achterstand bij de administratie. Ik ben 7 september aangemeld vanwege de accuhuur, bij het verwerken van de aanvraag voor de accu upgrade komen ze tot de conclusie dat ik nog geen huurcontract heb.

Gaat vast goed komen maar hoop voor ons en medewerkers bij Renault NL dat ze snel de administratieve achterstand weggewerkt hebben want voor beide partijen niet leuk.

Re: My Z.E. Connect

Geplaatst: 24 okt 2017 17:51
door NeufegliseThierry
NeufegliseThierry schreef:Ze hebben een gezonde achterstand bij de administratie. Ik ben 7 september aangemeld vanwege de accuhuur, bij het verwerken van de aanvraag voor de accu upgrade komen ze tot de conclusie dat ik nog geen huurcontract heb.

Gaat vast goed komen maar hoop voor ons en medewerkers bij Renault NL dat ze snel de administratieve achterstand weggewerkt hebben want voor beide partijen niet leuk.
Ere wie ere toekomt: vandaag is alles administratief in 1 klap in orde gemaakt, dat verdient een pluim :thumb: