Espace 2.2 DCI diesel in de motorolie
Geplaatst: 08 nov 2010 18:52
Voor de zomervakantie is de auto voor een grote beurt geweest. Toen is er olie ververst. Er zijn toen ook twee verstuivers schoongemaakt.
Enige tijd later braakte de auto veel witte rook uit. Bij de garage bleek dat het oliepeil veel te hoog was. Er is toen olie afgetapt.
De auto bleef stinken en af en toe wat witte rook produceren. Ook had ik soms het idee dat het gas erg licht ging.
Afgelopen zaterdag reed ik de snelweg op, trok op naar 120 km/h, toen ik een zacht tikkend geluid in de motor hoorde. Ik keek in mijn achterspiegel en zag enorme witte rookwolken uit de uitlaat komen. Op dat moment gaf de auto uit zichzelf vol gas.
Ik heb direct mijn koppeling ingetrapt, geremd en ben de vluchtstrook op gereden. De auto bleef, met ingetrapte koppeling, vol gas draaien en enorm roken. Op de vluchtstrook zette ik de auto uit, haalde de sleutel uit hte contact, maar de motor bleef vol gas draaien. Pas toen ik mijn voet van de koppeling haalde, sloeg de motor af.
Achter de auto lag behoorlijk wat olie, wat uit de uitlaat was gekomen.
Volgens de garage is de turbo van de auto niet kapot.
Het oliepeil was opnieuw veel te hoog, waaruit bleek dat er diesel in de motorolie werd geheveld.
Ligt dit aan de verstuivers of is iets anders het probleem?
Graag advies.
Enige tijd later braakte de auto veel witte rook uit. Bij de garage bleek dat het oliepeil veel te hoog was. Er is toen olie afgetapt.
De auto bleef stinken en af en toe wat witte rook produceren. Ook had ik soms het idee dat het gas erg licht ging.
Afgelopen zaterdag reed ik de snelweg op, trok op naar 120 km/h, toen ik een zacht tikkend geluid in de motor hoorde. Ik keek in mijn achterspiegel en zag enorme witte rookwolken uit de uitlaat komen. Op dat moment gaf de auto uit zichzelf vol gas.
Ik heb direct mijn koppeling ingetrapt, geremd en ben de vluchtstrook op gereden. De auto bleef, met ingetrapte koppeling, vol gas draaien en enorm roken. Op de vluchtstrook zette ik de auto uit, haalde de sleutel uit hte contact, maar de motor bleef vol gas draaien. Pas toen ik mijn voet van de koppeling haalde, sloeg de motor af.
Achter de auto lag behoorlijk wat olie, wat uit de uitlaat was gekomen.
Volgens de garage is de turbo van de auto niet kapot.
Het oliepeil was opnieuw veel te hoog, waaruit bleek dat er diesel in de motorolie werd geheveld.
Ligt dit aan de verstuivers of is iets anders het probleem?
Graag advies.