Versnellingsbak Gr Espace IV 2.2 dci 2003
Geplaatst: 14 jan 2007 16:51
In April 2006 kreeg ik bericht van Renault Nederland dat er een modificatie moest plaats vinden bij mijn auto.
Er moest een nieuwe hoofdcilinder bij de koppeling komen. Dit is 2 weken later gebeurd bij een officiele Renault-dealer in Nederland.
Op de terugweg v/d garage maakte de auto op sommige momenten een geluid dat ik niet direkt kon plaatsen.
Een week later heb ik de after-sales-manager v/die garage gebeld en hem verteld wat er aan de hand was en dat ik heel duidelijk het gevoel had dat het"mijn" auto niet meer was. Hij stelde voor dat een monteur van hen de auto een paar dagen mee zou nemen om e.e.a. te ondervinden. Omdat ik een goede relatie met de garage heb/had stelde ik voor dat ik eerst zelf zou gaan onderzoeken wanneer dat geluid precies de kop op stak, dat zou beide partijen tijd en dus geld schelen. Mijn onderzoek heeft maanden geduurd (heel slordig van mij!!) en vorige week werd het geluid duidelijker en duidelijker en daarom ben ik toen pas eindelijk naar de dealer terug gegaan. Deze heeft de chef werkplaats erin laten rijden en zijn concluse was na de proefrit dat ik de auto gelijk maar moest laten staan en dat er een lager kapot was in de bak. 's Middags kreeg ik een e-mail v/d garage met een offerte: inruilversnellingsbak
€ 2250,- koppelingsset € 305,- hydraulische druklager € 130,- en arbeid € 1166,- en nog wat, samen in elk geval
€ 4000,-
Mijn vraag is nu: is er op enige manier aan te tonen dat op het moment dat de hoofdcilinder vervangen werd dit tot gevolg kan hebben dat mijn bak naar de knoppen gaat?
De cilinder zit op de bak en in theorie hoeft men dus niet in de bak te zijn.
Maar kan het zo zijn dat de werking van de cilinder die moest worden vervangen niet goed geweest is en er dus al een basis is gelegd voor het kapot gaan? en dat de nieuwe cilinder dit proces ongelofelijk versneld heeft?
Ik heb uiteraard ook vraagtekens bij het feit dat de garage gelijk voorstelt om maar gelijk alles te vervangen, want ik ben nog steeds van mening dat men bij een Renault-dealer alleen maar denkt aan vervangen en nooit aan repareren.
Uitkijkend naar een reaktie in dit trieste weekend,
Lucien
Er moest een nieuwe hoofdcilinder bij de koppeling komen. Dit is 2 weken later gebeurd bij een officiele Renault-dealer in Nederland.
Op de terugweg v/d garage maakte de auto op sommige momenten een geluid dat ik niet direkt kon plaatsen.
Een week later heb ik de after-sales-manager v/die garage gebeld en hem verteld wat er aan de hand was en dat ik heel duidelijk het gevoel had dat het"mijn" auto niet meer was. Hij stelde voor dat een monteur van hen de auto een paar dagen mee zou nemen om e.e.a. te ondervinden. Omdat ik een goede relatie met de garage heb/had stelde ik voor dat ik eerst zelf zou gaan onderzoeken wanneer dat geluid precies de kop op stak, dat zou beide partijen tijd en dus geld schelen. Mijn onderzoek heeft maanden geduurd (heel slordig van mij!!) en vorige week werd het geluid duidelijker en duidelijker en daarom ben ik toen pas eindelijk naar de dealer terug gegaan. Deze heeft de chef werkplaats erin laten rijden en zijn concluse was na de proefrit dat ik de auto gelijk maar moest laten staan en dat er een lager kapot was in de bak. 's Middags kreeg ik een e-mail v/d garage met een offerte: inruilversnellingsbak
€ 2250,- koppelingsset € 305,- hydraulische druklager € 130,- en arbeid € 1166,- en nog wat, samen in elk geval
€ 4000,-
Mijn vraag is nu: is er op enige manier aan te tonen dat op het moment dat de hoofdcilinder vervangen werd dit tot gevolg kan hebben dat mijn bak naar de knoppen gaat?
De cilinder zit op de bak en in theorie hoeft men dus niet in de bak te zijn.
Maar kan het zo zijn dat de werking van de cilinder die moest worden vervangen niet goed geweest is en er dus al een basis is gelegd voor het kapot gaan? en dat de nieuwe cilinder dit proces ongelofelijk versneld heeft?
Ik heb uiteraard ook vraagtekens bij het feit dat de garage gelijk voorstelt om maar gelijk alles te vervangen, want ik ben nog steeds van mening dat men bij een Renault-dealer alleen maar denkt aan vervangen en nooit aan repareren.
Uitkijkend naar een reaktie in dit trieste weekend,
Lucien