Pagina 1 van 1

Renault Senic 2002 Benzine lpg g3

Geplaatst: 31 mei 2010 22:13
door Amozlouf
Wie kan mij helpen met het volgende Probleem,

Ik heb een Renault Senic uit 2002 1.4 16v benzine lpg g3, de motor levert geen vermogen meer het komt net boven de 120 uit alles daarboven schokt de moter en komt hij niet verder dan 125. ik had een probleem met mijn vacuum slang boven op de motor die was stuk nieuw vervangen ook mijn luchtfilter nieuw vervangen.

Ben bij de dealer geweest laten uitlezen eerst kwamen ze met een diagnose katalysator (duur grap ) vervangen en nog steeds het probleem
wederom bij dealer geweest en weer laten uitlezen nou ze konden het probleem niet meer vinden ik snap er niks meer van.

Zelf denk ik dat het waarschijnlijk aan mij vacuum pomp is maar is er iemand die mij verder kan informeren of helpen.

Alvast bedankt voor de moeite.

Geplaatst: 01 jun 2010 17:17
door wesley015
Je zegt Scenic 1.4 die geen vermogen heeft???
Misschien voor een 2.0 gaan. :lol:

Nee nu even serieus.
Is de compressie na gekeken bij de dealer?

Geplaatst: 01 jun 2010 18:03
door Amozlouf
Ja als ik niet over drie weken op vakantie zou gaan dan had ik die auto in de fik gestoken haahaha nee maar ze hebben hem uitgelezen co2 waarde is goed. ik heb echt geen flauw idee wat het kan zijn maar is een vacuum pomp niet misschien een probleem?

Geplaatst: 01 jun 2010 19:48
door Rossy
Lijkt mij niet.
Een vacuümpomp kom je voornamelijk tegen bij een diesel en niet bij een benzine/LPG motor.
Daarbij is de vacuümpomp bij Renault een los onderdeel buiten de motor en kan het een dergelijke storing niet veroorzaken.
Een inwendig defect aan de motor lijkt mij ook aannemelijk.
Laat de compressie eens meten en ga aan de hand daarvan verder zoeken.
Laat ons ook weten wat de uitslag van dit onderzoek is.

Antonio.

Geplaatst: 01 jun 2010 19:58
door Amozlouf
thanks voor de informatie maar hij gaat morgen naar de garage om verder te controleren en ik zal ook even aangeven of er voldoende compressie is.

ik hou jullie op de hoogte.

Geplaatst: 05 jun 2010 00:46
door Amozlouf
het probleem is gevonden, Het blijkt zo te zijn dat mijn katalysator volledig verstopt zit nu is het alleen nog de kunst om hem er onder vandaan te halen zonder brug.. want als ik het bij de dealer doe dan ben ik een bedrag kwijt van ruim 500 euro ex btw en arbeidskosten... iemand een tip ?

wat blijkt nou dat ik ipv de katalysator had vervangen ik een tussendemper had vervangen die verdomd veel op een kat leek. ook van binnen.