grote beurt Grand Scenic uit 2005
Geplaatst: 26 mei 2011 10:06
Gisteren mijn GS uit 2005 naar de dealer gebracht voor een grote beurt. Zat wel een rammel in de motor dus daar wilde ik ook even naar laten kijken.
Iets na enen werd ik gebeld dat er toch iets mis was met het geluidje en dat de reparatie incl grote beurt ruim 2000 euro zou gaan kosten.
Wat was er namelijk aan de hand? De krukaspoelie was behoorlijk aan de beurt om vervangen te worden en volgens de chef was ook de aircocompressor aan de beurt.
Op mijn vraag hoe ze aan de buitenkant konden zien dat de aircocompressor binnenkort het loodje zou leggen konden ze mij geen afdoende antwoord geven. Na aandringen durfde de chef mij niet eens meer aan te kijken.
Direct na dit telefoontje heb ik een vakgarage gebeld met de vraag wat vervangen van deze 2 onderdelen zou gaan kosten en welk mnerk onderdelen gebruikt zou worden. Na mijn verhaal vroeg de chef van de vakgarage of mijn auto toevallig voor een gewone beurt naar de dealer was...................
Hij vond het ook heel apart dat visueel beoordeeld kon worden dat een onderdeel wel eens kapot zou kunnen gaan.
Kortom het vervangen van de poelie en de compressor kost samen 850 euro incl btw en arbeidsloon, samen met en grote beurt kom ik op 1100 euro. Is duizend!!!!!!!!! euro goedkoper als de dealer.
Deze dealer ziet mij nooit meer. En kom niet aan met praatjes over een showroom die betaald moet worden, want ik rijd alatijd tweedehands.
Iets na enen werd ik gebeld dat er toch iets mis was met het geluidje en dat de reparatie incl grote beurt ruim 2000 euro zou gaan kosten.
Wat was er namelijk aan de hand? De krukaspoelie was behoorlijk aan de beurt om vervangen te worden en volgens de chef was ook de aircocompressor aan de beurt.
Op mijn vraag hoe ze aan de buitenkant konden zien dat de aircocompressor binnenkort het loodje zou leggen konden ze mij geen afdoende antwoord geven. Na aandringen durfde de chef mij niet eens meer aan te kijken.
Direct na dit telefoontje heb ik een vakgarage gebeld met de vraag wat vervangen van deze 2 onderdelen zou gaan kosten en welk mnerk onderdelen gebruikt zou worden. Na mijn verhaal vroeg de chef van de vakgarage of mijn auto toevallig voor een gewone beurt naar de dealer was...................
Hij vond het ook heel apart dat visueel beoordeeld kon worden dat een onderdeel wel eens kapot zou kunnen gaan.
Kortom het vervangen van de poelie en de compressor kost samen 850 euro incl btw en arbeidsloon, samen met en grote beurt kom ik op 1100 euro. Is duizend!!!!!!!!! euro goedkoper als de dealer.
Deze dealer ziet mij nooit meer. En kom niet aan met praatjes over een showroom die betaald moet worden, want ik rijd alatijd tweedehands.