Gisteren mijn GS uit 2005 naar de dealer gebracht voor een grote beurt. Zat wel een rammel in de motor dus daar wilde ik ook even naar laten kijken.
Iets na enen werd ik gebeld dat er toch iets mis was met het geluidje en dat de reparatie incl grote beurt ruim 2000 euro zou gaan kosten.
Wat was er namelijk aan de hand? De krukaspoelie was behoorlijk aan de beurt om vervangen te worden en volgens de chef was ook de aircocompressor aan de beurt.
Op mijn vraag hoe ze aan de buitenkant konden zien dat de aircocompressor binnenkort het loodje zou leggen konden ze mij geen afdoende antwoord geven. Na aandringen durfde de chef mij niet eens meer aan te kijken.
Direct na dit telefoontje heb ik een vakgarage gebeld met de vraag wat vervangen van deze 2 onderdelen zou gaan kosten en welk mnerk onderdelen gebruikt zou worden. Na mijn verhaal vroeg de chef van de vakgarage of mijn auto toevallig voor een gewone beurt naar de dealer was...................
Hij vond het ook heel apart dat visueel beoordeeld kon worden dat een onderdeel wel eens kapot zou kunnen gaan.
Kortom het vervangen van de poelie en de compressor kost samen 850 euro incl btw en arbeidsloon, samen met en grote beurt kom ik op 1100 euro. Is duizend!!!!!!!!! euro goedkoper als de dealer.
Deze dealer ziet mij nooit meer. En kom niet aan met praatjes over een showroom die betaald moet worden, want ik rijd alatijd tweedehands.
grote beurt Grand Scenic uit 2005
-
jupu1973
Topic author - lid

- Actief als: particulier
-
CPTR
- lid

Re: grote beurt
Mijn Renault ben ik vandaag ook een hele dag kwijt, de airco condensor, schijven+blokken achterwielen, en de blokken voorwielen worden vervangen met een kleine beurt/zomercheck voor de grote vakantie. Aan het eind van de middag mag ik ook 1000 Euro weg gaan brengen, maar dat is nog altijd goedkoper wat je zegt dan bij de dealer
. Maar misschien had ik dan wel vervangend vervoer gehad... al is dat ook weer niet zo'n groot probleem.
Succes met jouw GS
Succes met jouw GS
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
jupu1973
Topic author - lid

Re: grote beurt
Even een update
Net de garage aan de bel gehad. Ze kunnen nergens een lekkage van de compressor ontdekken
Samen met de beurt en de airco check be…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Net de garage aan de bel gehad. Ze kunnen nergens een lekkage van de compressor ontdekken
Samen met de beurt en de airco check be…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 6 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 1164 -
Laatste bericht door ejhakvoort
10 jul 2025 15:31
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 810 -
Laatste bericht door ap1
27 nov 2025 17:54
-
-
[master] 2005 dci 120 lek bij uitlaatspruitstuk
door Master Blaster » 29 nov 2025 15:56 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 12
Weergaves: 978 -
Laatste bericht door Master Blaster
12 dec 2025 18:41
-
-
-
Luchtfilterhuis verwijderen master 2005 dci120
door Master Blaster » 11 dec 2025 18:24 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 4
Weergaves: 393 -
Laatste bericht door Master Blaster
12 dec 2025 16:20
-
-
-
Welke luchtmassameter voor Espace IV 3.5 (2005)
door dvdk » 25 feb 2026 15:31 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 168 -
Laatste bericht door larsdijkstra 16v
26 feb 2026 05:38
-
-
-
scenic 2 uit 2008 Electrische Ramen werken niet meer
door Mdehooge » 30 apr 2026 15:41 » in Elektronica Scenic II -
Reacties: 1
Weergaves: 74 -
Laatste bericht door Mathijs
30 apr 2026 18:10
-
-
-
[Grand Scenic 3 1.2tce 115 - 2016] BCM Defect?
door Rubke8 » 12 mei 2025 10:29 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 785 -
Laatste bericht door Rubke8
12 mei 2025 10:29
-