Ik heb van mijn Espace 1.9dCi uit 2004 de motor gewisseld na een vastloper.
Nu wil de motor niet aanslaan. Althans niet na één accu. Ik weet van een ander merk dat dit bij de common-railtechniek lang kan duren ivm lucht in het systeem.
Kan iemand aangeven of dit bij de Espace ook het geval is. Zo niet dan kan ik beter gaan zoeken waar het probleem zit voordat ik er weer een nacht acculaden overheen laat gaan.
Heeft er iemand ideeën waar dit anders aan zou kunnen liggen. De gloeistiften of krukassensor oid misschien. zijn hier ervaringsdeskundigen op dit vlak.
Dit zoek nl. wat sneller.
Dank alvast.
Grt. Sven
Aanslaan motor na motorwisselling
-
Scenic2000
- lid

- Posts in topic: 1
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 02 apr 2013 22:14
- Actief als: professional
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Aanslaan motor na motorwisselling
Best is computer eraan bij starten om te zien of er motertoerental is.
Ontluchten van dci gaat vrij vlot zonder problemen .
Ik veronderstel dat alles gereinigd en gecontroleerd is : EGR en inlaat klep op vuil .vacuumslangen goed aangesloten ?
zekeringen allemaal goed ?
Moeilijk te zeggen zonder uitleesgereedschap .
Maar indien je geen storing krijgt op dash : controleer BDP sensor weerstand is 880 ohm +- 80.
Mvg Kurt
Ontluchten van dci gaat vrij vlot zonder problemen .
Ik veronderstel dat alles gereinigd en gecontroleerd is : EGR en inlaat klep op vuil .vacuumslangen goed aangesloten ?
zekeringen allemaal goed ?
Moeilijk te zeggen zonder uitleesgereedschap .
Maar indien je geen storing krijgt op dash : controleer BDP sensor weerstand is 880 ohm +- 80.
Mvg Kurt
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Svennergy
Topic author - Lid

- Posts in topic: 2
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 06 feb 2014 12:13
- Actief als: particulier
Re: Aanslaan motor na motorwisselling
Hoi Kurt,
het was de stekker van de brandstofdrukregelaar op de hogedrukpomp.
Deze was van binnen verrot en maakte dus geen contact.
De auto spint inmiddels als een naaimachientje.
dank voor het idee
groet, Sven.
het was de stekker van de brandstofdrukregelaar op de hogedrukpomp.
Deze was van binnen verrot en maakte dus geen contact.
De auto spint inmiddels als een naaimachientje.
dank voor het idee
groet, Sven.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 621 -
Laatste bericht door mechanic
08 dec 2024 19:19
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 547 -
Laatste bericht door Scoers
12 dec 2024 20:52
-
-
Reacties: 6
Weergaves: 1111 -
Laatste bericht door Mathijs
17 dec 2024 18:48
-
-
[Grand Scenic IV 2018 1m2 TCE] Lekkage motor
door gandalfnl » 19 dec 2024 21:18 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 3
Weergaves: 943 -
Laatste bericht door Pepone
19 dec 2024 22:57
-
-
-
Bobine Renault motor 1.6 (Dacia)
door scenic » 27 dec 2024 10:30 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 14
Weergaves: 1964 -
Laatste bericht door scenic
22 jan 2025 14:11
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 501 -
Laatste bericht door scarface450
11 jan 2025 22:59
-
-
Renault trafic bwjr 11 /2022 scheur in motor
door Swa1980 » 12 jan 2025 19:48 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 1
Weergaves: 517 -
Laatste bericht door scarface450
12 jan 2025 23:43
-