Bouwjaar : 2000
Brandstof : Benzine / LPG G3
Heren en/of dames:
Mijn Renault Scenic heet iets vreemds. Een poosje geleden begon deze stationair en in de eerste 2000 toeren op 3 cilinders te lopen en te stotteren. Ik dacht toen aan de bobines en/of de bougies. Deze heb ik toen vervangen echter loste dit het probleem niet op. Het gebeurde zowel in de vrij als in de drive stand. Echter in de achteruit had ik helemaal nergens last van. Maar om nu constant achteruit te rijden....
Vervolgens heb ik de auto uit laten lezen bij de dealer en er kwamen een aantal foutcodes omhoog. Dit waren injector 3 en 4, inlaatspruitstuk en lambda sonde. Na reset computer bleef alleen de injector op 4 constant terug komen. Deze vervangen en probleem leek in eerste instantie weg.... voor een dag.
Daarna het gehele inlaattraject gereinigd. Probleem wederom voor 1 dag opgelost. Maar nu draait de wagen stationair perfect. Alleen de eerste 250 toeren bij het optrekken gaat ie op 3 cilinders lopen. Daarna in het gehele toerenbereik wat stotteren. Eenmaal op snelheid rijd de wagen weer perfect. Stationair in de vrij stand gas geven geeft geen enkel probleem. Achteruit ook weer niet.
Ik begon te denken aan een lekkende of verbrande klep maar dan zou het probleem toch constant aanwezig moeten blijven? Wat zou dit kunnen zijn? Olie en koelvloeistof verbruik is normaal.
Alle hulp is welkom.
Groet,
Bas