Thuis op ons 1-fase 16A laadpunt ziet de start van het laadproces er zo uit.
Je ziet dat de Zoe niet in een keer klabang 16A gaat trekken, maar in enkele seconden het laadvermogen opbouwt.
Keurig.
Start laadproces
-
MartijnEV
Topic author - Gerespecteerd lid

- Posts in topic: 2
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Start laadproces
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
zoe2goe
- Gerespecteerd lid

- Posts in topic: 2
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
- Actief als: particulier
Re: Start laadproces
Is ook mijn ervaring. Je hoort het ook aan de piep, het komt "rustig" in. Ik kan die verhalen van korte gigantische impulsen helemaal niet plaatsen. Misschien een verhaal uit de oude doos, eerste exemplaren / oude software?
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
fivari
- Lid

- Posts in topic: 1
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 21 okt 2013 11:23
- Actief als: particulier
- Locatie: Herent (Leuven, België)
- Contacteer:
Re: Start laadproces
Bij het stoppen van het laadproces via de afstandbediening van de Zoe of via de laadpaal, is er wel die ogenblikkelijke verandering in de stroomsterkte van 16A naar 0. Dat geeft, wanneer ik het laden onderbreek via mijn laadstation wel degelijk vonken. Ik bouw om die reden voortaan een 63A contactor in ook al is 32A de maximale stroomsterkte.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
zonder ladingsverliezenwww.fivari.be
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
zoe2goe
- Gerespecteerd lid

- Posts in topic: 2
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
- Actief als: particulier
Re: Start laadproces
Logisch, inductive load, komt de piep vandaan, en als dan de contactor opent, BANG, de electronen will verder marcheren! Wel een goed punt trouwens fivari. Volgens mij heeft de auto geen contactor (ik hoor niets klikken?) en uitzetten via de auto zou dus "aardiger" moeten zijn voor het net en het relais in de paal. Dus eerst dat, en dan de pas zwaaien?
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
MartijnEV
Topic author - Gerespecteerd lid

- Posts in topic: 2
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Start laadproces
Zo zie ik het ook. Mijn idee voor stoppen laden is daarom ook:
Bij de gewone palen: eerst knop Zoe, dan pasje laadpaal.
Bij de Efacec 43kW snelladers: eerst pasje en stopknop Efacec, dan wachten tot relais Efacec uitklikt, dan knop Zoe.
Bij de gewone palen: eerst knop Zoe, dan pasje laadpaal.
Bij de Efacec 43kW snelladers: eerst pasje en stopknop Efacec, dan wachten tot relais Efacec uitklikt, dan knop Zoe.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
Twitter: @MartijnEV
2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Diesel loopt op 3 cilinders bij koude start
door AnenChar » 01 dec 2024 23:52 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 2
Weergaves: 839 -
Laatste bericht door scarface450
02 dec 2024 16:39
-
-
-
[Kadjar 160 2019]Start/Stop systeem en de turbo
door beaukey » 22 dec 2024 08:40 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 3
Weergaves: 782 -
Laatste bericht door Mathijs
22 dec 2024 17:08
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 537 -
Laatste bericht door Andre1964
22 dec 2024 15:58
-
-
(Renault Talisman) Multimediascherm Rlink start niet meer op
door Jan Willem 1990 » 06 jan 2025 11:30 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 3
Weergaves: 1232 -
Laatste bericht door Renault47
07 jan 2025 08:34
-
-
-
Start en stopsysteem onterechte foutcode
door Harry1960 » 20 jan 2025 13:02 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 417 -
Laatste bericht door Pepone
20 jan 2025 13:22
-
-
-
Zekering 19 Start/Stop blijft doorbranden
door Klaas85 » 24 feb 2025 20:49 » in Elektronica Scenic II -
Reacties: 1
Weergaves: 643 -
Laatste bericht door Klaas85
30 apr 2025 03:56
-
-
-
Start verbrandingsmotor E-tech (clio)
door ClioSchok » 25 feb 2025 21:30 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 5
Weergaves: 901 -
Laatste bericht door scarface450
27 feb 2025 18:01
-