3.0dci rammel bij stationair

Plaats reactie

Topic author
Keesie
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

3.0dci rammel bij stationair

Bericht door Keesie »

hoi,

lang geleden maar onze Renault Escpace 3.0 Dci is gewoon een lekkere en betrouwbare auto geweest.
nu al 205000 km ! Met 4 kids al heel wat heerlijke vakantie kilometers gemaakt.
Nu heeft hij een nare rammel rechts onderin, best te horen bij rechter voorwiel.
Rammel geluid is alleen te horen bij stationair, geef je gas is het weg?
Voor de rest loopt hij ook prima.
Ik 14 dagen geleden naar de Renault garage en die adviseerde mij er niet meer te rijden. ik had al wel ca 800 km gereden sinds de rammel er was. Hij is nu al bijna 2 weken bij Renault aan het logeren en zij dachten dan het een geleide poelie van de multi-riem was en hebben ook de multi-riem vervangen. Vandaag bericht gekregen dat poelie is vervangen maar dat de rammel er nog steeds is. Zij kunnen het niet lokaliseren en vragen me nu netjes of ze nog verder moeten gaan. Zij weten dat de rammel aan de distributiekant zit maar om nu verder te zoeken willen ze gaan kijken in de tandwielen die kennelijk oliepomp, waterpomp aandrijven. De multi riem schijnt Airco, Dynamo en stuurbekrachtiging te doen maar olie en water gaat via tandwielen. Zij vinden het ook raar dat het rammel geluid alleen maar te horen is bij stationair!?!?
als ze verder gaan zoeken gaan we misschien van het één in het ander en ze weten niet zeker of ze de oorzaak kunnen vinden.
Ik ben nu 700 euro armer, heb een nieuwe multi-riem en poeplie maar heb nog steeds een rare rammel
ik weet dit is geen gemakkelijke maar ik weet nu niet goed wat te doen.
alle tips zijn welkom want tik wil eigenlijk nog geen afsheid van onze Espace 8) nemen.
alvast bedankt
De Baveltjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Peter1
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1

Bericht door Peter1 »

Hallo,

Ik heb ooit een dergelijk probleem gehad op een Citroën C8. Bleek het inderdaad de poulie van de multiriem te zijn (poulie bestond uit verend verbonden buiten-en binnenwiel, veren braken daar gemakkelijk van, is op latere modellen van de HDi motor vervangen door een vol wiel), werd die poulie ook vervangen (garantie), echter men verving de riem zelf niet.
Die brak twee weken later, toen werd die riem vervangen (eveneens garantie), en toen had ik wéér gerammel rechts voor. Inderdaad alleen hoorbaar bij stationair draaien.
Dat bleek uiteindelijk de poulie van de dynamo te zijn, die niet apart te vervangen was. Er zou een nieuwe dynamo in moeten.

Daar de auto net 100.000km gereden had en ik nét voor het verlopen van de garantie (twee jaar) stond, ik ook nog andere problemen op die Citroën C8 had (model 2003, nogal wat kinderziektes), heb ik de wagen ingeruild voor een nieuwe (model 2005). De afschrijving was toch gedekt door de km-vergoeding van mijn werk.

Maar ik zou in uw geval eens navragen naar de dynamo. Het betreft hier wel geen C8, maar je weet maar nooit.

Vriendelijke groet,

Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Keesie
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2

Bericht door Keesie »

Hoi
Espace vorrige week terug van de garage in Rotterdam gekregen
Rammel bleek met de Dynamo te maken te hebben
Zoals als ook al bij de C8 van Peter
Nieuwe Dynamo erin en inderdaad klinkt het allemaal weer normaal
Ben wel weer 1500 Eurootjes armer :x :roll: , maar ja het blijft de beste MPV die er is

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

arizona100
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 03 nov 2014 15:35
Actief als: particulier

Re: 3.0dci rammel bij stationair

Bericht door arizona100 »

Hallo Keesie,

Het is al een poos geleden

Ik heb namelijk hetzelfde tikkende geluid rechts bij alleen stationair draaien zoals je aangeeft

Was het een behoorlijk tikkend geluid aan de rechterkant van het blok?

Ik hoop dat je dit nog leest en het verhaalvan 2007 nog weet.

Graag hoor ik

MVG,
Gerrie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan