Versleten motorsteun

Forumregels
Een kleine richtlijn waar je 'welke-vraag' zou kunnen plaatsen.

Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, Dynamo, etc.

Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.

Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, velgen, banden, versnellingsbakken

Carrosserie en interieur
Stoelen, Deuren, Schuifdak(en), Bumper, Airco, Raammechanieken etc, dat soort dingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
demi
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Versleten motorsteun

Bericht door demi »

Had al een tijdje een vreemd geluid in de auto, leek in eerste instantie op een kapotte homokineet. Geluid was alleen te horen bij een rechtse bocht. maar als snel was het geluid ook hoorbaar 's ochtends als de motor nog koud was. Maar na het opwarmen van de motor was het geluid weg :think:

Dus homokineet kon ik uitsluiten. Na lang zoeken en kijken en nog eens kijken viel me op dat er verdomd weinig ruimte was tussen bovenste Motorsteun zijkant

Afbeelding

De aluminium steun ligt gewoon te daveren op het huis van de rubberen demper

Afbeelding

Even bij de dealer geïnformeerd wat een nieuwe zou kosten... € 179,95 :shock: :shock:

Dus dan maar naar de autodemontage en er een weten te scoren van een Laguna II want deze steunen heeft renault in verschillende modellen gestopt. Er stonden er meerdere en maar de jongste gepakt al is dit geen garantie voor een steun/demper die nog een tijdje meekan....maar ja....voor 20,- euro kan ik geen bult vallen.

Afbeelding

Na hem even in douche gestopt te hebben ziet hij er uit als nieuw....nu maar hopen dat hij ook nog functioneert als nieuw :pray:

Afbeelding

zodra hij gemonteerd zit weten we meer, nu nog even tijd vinden om dit uit te voeren.....to be contuned

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16056
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Versleten motorsteun

Bericht door mechanic »

De steun zit er met een kwartiertje 20min wel op. Als de andere steun niet doorgezakt was is de kans heel groot dat het opgelost is.
Voor ong 90e koop je via internet een nieuwe.
Krik met een blokje hout/rubber onder het carter en schroeven maar! Meestal liet ik de motoronderplaat zitten. Die is flexibel genoeg en krikte ik via de plaat het carter op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
demi
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Versleten motorsteun

Bericht door demi »

Ja die onderplaat heb ik er al lang geleden onderuit gelaten en niet meer terug geplaatst. Ik vond namelijk dat het erg heet werd onder de motorkap, en sinds ik die kap er onderuit gelaten heb, heb ik geen last meer van problemen met de krukas poelie en de dynamo.

Maar het stelt inderdaad niet veel voor, maar in 20min. hoeft van mij niet perse er hijgt namelijk geen werkplaats chef in mijn nek momenteel :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
demi
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Versleten motorsteun

Bericht door demi »

Nou.....na het verwijderen van de bovenste aluminium motorsteun plaat was goed zichtbaar dat er al reeds vijlsel te zien is van het slijten/doorzakken van de rubberen motorsteun.

Afbeelding

Na het verwijderen van de motorsteun demper en hem naast de Laguna Donor gezet te hebben was het verschil meteen zichtbaar.

Afbeelding

Vol goede moed de "nieuwe" gemonteerd en na het verwijderen van de krik zodat het gewicht van de motor er op komt te rusten was het direct zichtbaar dat het een succes was

Afbeelding

Afbeelding

Na al het zware werk :lol: en de motor eens aangezwengeld te hebben.........rust........geen bijgeluid........wat een weelde weer, nu klinkt het weer als een luxe limosine en niet als een of andere gare bak :lol: :lol: dus die Laguna steun mag weer heel wat blije kilometers meerijden en is gered van de sloop

Dus missie geslaagd,...vrouwtje blij, ik blij...en mijn portemonnee blij. :thumb: :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16056
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Versleten motorsteun

Bericht door mechanic »

Mooi dat het nu opgelost is.
Op een of andere manier zijn deze steunen bij Renault erg slijtage gevoelig.
Merk hier in de buurt dat bijna alles wat ik nodig heb op de sloop duurder is dan het via internet nieuw kost. Dit is gunstig geprijsd voor 2tientjes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GTMart
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 839
Lid geworden op: 25 jan 2013 23:21
Actief als: particulier
Locatie: Heerlen

Re: Versleten motorsteun

Bericht door GTMart »

Nuttige zondag toch....., fijn voor je dat je weer lekker kunt rijden.
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6

Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1449
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Versleten motorsteun

Bericht door larsdijkstra 16v »

Top gedaan!
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
demi
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Versleten motorsteun

Bericht door demi »

Ja dacht post eens wat info over hoe ik een irritant bijgeluid opgelost heb, mss nuttige info voor een ander. :thumb:

En tja.....dat dat op een zondag is, het is voor mij een vrije dag en daar ik druk bezet ben moet ik elke vrije tijd benutten om zulk soort klusjes te doen.....en ik denk dat ik niet de enigste ben :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
demi
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Versleten motorsteun

Bericht door demi »

mechanic schreef:Mooi dat het nu opgelost is.
Op een of andere manier zijn deze steunen bij Renault erg slijtage gevoelig.
Merk hier in de buurt dat bijna alles wat ik nodig heb op de sloop duurder is dan het via internet nieuw kost. Dit is gunstig geprijsd voor 2tientjes.
Ja ik had idd ook gezien dat via internet ze niet al te duur zijn nieuw, maar het moet bijna meestal van over zee komen en dan komen er met een beetje pech naast de verzendkosten ook nog eens douane kosten bij.

De eigenaar van de slooperij is een oud klasgenootje van mij, hij neemt het stokje over van zijn pa en als kind speelden we altijd op de sloop tussen de coole autowrakken. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 3
Berichten: 16056
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Versleten motorsteun

Bericht door mechanic »

Komt meestal uit frankrijk en duitsland,dan betaal je geen invoer. Bestel bijna alles in buitenland. Atp autoteile.de, uiteraard duitsland,misterauto.nl komt uit belgie/frankrijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in