Hallo,
ik heb een heerlijk rijdende (Franse) R25 Turbo D, met 255 dkm.
Bij het acceleren, wanneer dus de turbo in werking treedt, komen er stevige rookwalmen achter de auto tevoorschijn. Zowel bij warme als koude motor, en echt enkel en alleen bij het intrappen van het gas.
Iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt kan worden?
De auto is rijdt verder perfect, veel trekkracht, geen koelvloeistof gebruik, wel olie nu, circa 1 liter op 1000 km, een beetje gortig wellicht.....
Alvast bedankt !
Rokende motor bij acceleren, R25 Turbo D
-
wanderr6
Topic author - 2-hit-miracle

- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 16 okt 2008 00:49
-
Rossy
- Gerespecteerd lid

- Posts in topic: 1
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Lijkt mij te duiden op een versleten turbo.
Ook al gezien het niet geringe olieverbruik.
Antonio.
Ook al gezien het niet geringe olieverbruik.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Mathijs
- Donateur

- Posts in topic: 1
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
- Actief als: particulier
- Locatie: 森のどこか van Almelo - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Dacht dat olie meer een blauwe rookwolk gaf ?
Nou ja, weet natuurlijk niet aan welke kant van de turbo die dan olie zou lekken, de inlaat-lucht-kant of de uitlaat-gas-kant.
Maar ik heb in andere topics wat gelezen over vervuilde verstuivers. Zou dus eens proberen een verstuiver reiniger door de brandstof te gooien, misschien rookt die dan wat minder.
Olieverbruik (of lekkage?) is inderdaad wel wat stevig. Heb het wel erger meegemaakt, dat noemde ik dan altijd gekscherend 'olie tanken en benzine peilen' als ik bij de pomp stopte, maar evengoed, 1 op 1000, dat is dus eigenlijk 1 liter per tankbeurt ?
Wil het eigenlijk niet aanraden, ben niet zo'n voorstander van anti-lekkage middelen, maar volgens mij zijn die er wel voor olie lekkage's. Alleen dan moet je wel zeker weten of die olie aan de buitenkant lekt, of aan de binnenkant.
Als het de buitenkant is, dan is het een zoekplaatje, maar altijd beter dan zo'n anti-lek middel.
Hoe ziet overigens de binnenzijde van de radiator dop eruit ? (of anders die van het expansievat dop)
Nou ja, weet natuurlijk niet aan welke kant van de turbo die dan olie zou lekken, de inlaat-lucht-kant of de uitlaat-gas-kant.
Maar ik heb in andere topics wat gelezen over vervuilde verstuivers. Zou dus eens proberen een verstuiver reiniger door de brandstof te gooien, misschien rookt die dan wat minder.
Olieverbruik (of lekkage?) is inderdaad wel wat stevig. Heb het wel erger meegemaakt, dat noemde ik dan altijd gekscherend 'olie tanken en benzine peilen' als ik bij de pomp stopte, maar evengoed, 1 op 1000, dat is dus eigenlijk 1 liter per tankbeurt ?
Wil het eigenlijk niet aanraden, ben niet zo'n voorstander van anti-lekkage middelen, maar volgens mij zijn die er wel voor olie lekkage's. Alleen dan moet je wel zeker weten of die olie aan de buitenkant lekt, of aan de binnenkant.
Als het de buitenkant is, dan is het een zoekplaatje, maar altijd beter dan zo'n anti-lek middel.
Hoe ziet overigens de binnenzijde van de radiator dop eruit ? (of anders die van het expansievat dop)
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
[ Renault 25 ] - open dak van mijn R25 Phase I werkt niet
door gregoire » 31 jul 2025 22:05 » in Carrosserie en interieur -
Reacties: 1
Weergaves: 339 -
Laatste bericht door scarface450
07 aug 2025 18:22
-
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 563 -
Laatste bericht door Michel147
27 apr 2025 20:37
-
-
Reacties: 6
Weergaves: 1090 -
Laatste bericht door Mathijs
17 dec 2024 18:48
-
-
Motor stopt ineens, tijdens rijden bij warm weer.
door Kangoo130 » 13 jun 2025 19:07 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 3
Weergaves: 720 -
Laatste bericht door TTS
13 aug 2025 12:21
-
-
-
Reacties: 9
Weergaves: 1287 -
Laatste bericht door Michel147
29 dec 2024 19:16
-
-
[Kadjar 160 2019]Start/Stop systeem en de turbo
door beaukey » 22 dec 2024 08:40 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 3
Weergaves: 752 -
Laatste bericht door Mathijs
22 dec 2024 17:08
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1119 -
Laatste bericht door Mathijs
10 jan 2025 09:47
