Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Ik kan je verzekeren dat we bij Fastned geen storingsbericht hebben doen uitgaan, en dat er geen enkel probleem is met de AC-aansluiting van onze laders (verkeerde waardes etc). Er zijn ook geen andere problemen bekend anders dan die bij de stations die over een middenspanningsaansluiting beschikken waar de ZOE last heeft van de harmonische verstoringen. Als je de gegevens van de dealer via PM stuurt wil ik best contact opnemen om dit uit te leggen en te vragen waarom we dan geen enkele opmerking van ZOE rijders ontvangen hebben als dit het geval zou zijn.jdgh72 schreef:Ik heb aangegeven dat mijn probleem zich plotseling is gaan voordoen bij laadpunten (waaronder Eemakker) waar ik nooit problemen heb ervaren. De dealer gaf aan dat Fastned een storingsbericht heeft doen uitgaan per mail waarin ze aangeven een fout te hebben in hun laders. Het betreft een controle op verschil tussen aangegeven beschikbaar vermogen en werkelijk vermogen. Daar zit een fout waardoor de auto in storing kan gaan. De dealer heeft in december een toenemend aantal gerelateerde klachten over de Zoe daarover gehad.
Voor ZOE's met een nieuwe versie van de lader is er inderdaad een recente software update beschikbaar. Deze update zorgt er voor dat de ZOE wat langzamer gaat laden om harmonische verstoringen te voorkomen als deze gedetecteerd worden. Deze update is er helaas niet voor ZOE's met een oudere versie van de lader.

.