Ik heb zelf de gewone 160 edc en die rijdt super en zeker in de sportstand. Deze van mij verbruikt gemiddeld rond de 8 liter maar ik doe wel voornamelijk korte afstanden. Op lange afstanden aan 70 a 90 km/u haal ik zelfs 4,9l/100km.
Ik zie dat de gpf 4 pk minder heeft en dat de optreksnelheid van 9,2 naar 100km/u naar 9,9seconden gaat. Nog steeds degelijk vind ik. De co uitstoot gaat wel ook een beetje naar omhoog dus het verbuik zal ook ietsje stijgen. Uiteraard jammer dat de prestaties iets minder zijn door die extra filter die later nog eens geld zal kosten als je die ooit moet vervangen.
Probeer anders eens een testritje te doen. Tis wel een zalige wagen om mee te rijden. Was in het begin wat aanpassen als je van een berline komt die aan de grond kleeft maar nu zou ik al meteen gaan voor de hoge wagen voor het overzicht op de baan alleen al. Iedereen rijdt hier bijna met een suv en dan zie je niet veel meer voor u.
Renault grand scenic initiale paris Gris Cassiopée met zwart dak Tce 160 Edc full option + glazen panoramisch dak