Geprogrammeerd laden via en app en auto werken niet naar behoren

Plaats reactie

Topic author
3faseladen
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 nov 2020 13:24
Actief als: particulier

Geprogrammeerd laden via en app en auto werken niet naar behoren

Bericht door 3faseladen »

Lotgenoten,

Onze Zoe R90 krijgt zijn laadbeheer programma niet goed via de app. Na bellen met Renault Nederland werd mij geadviseerd de auto te programmeren, hetzij via het kalender oplaad programma of initieel. Wat is nu het probleem, als ik het programma kies bijvoorbeeld 4 uur in de ochtend. Dan begint mijn Wallbox al met 4000 watt te laden. Erg vreemd vond ik dit, deze melding bij Renault Nederland gemaakt, en die gaf aan dat dit niet normaal was. Bij een openbare laadpaal dit ook getest en jawel hij begint met 1.3 kw te laden :shock: Renault Nederland adviseerde mij dit bij de dealer voor te leggen, zoals gezegd heb ik dit gedaan bij Bochane Harderwijk. Die verwezen mij meteen door naar de specialistische Zoe dealers in Apeldoorn of Almere. In Almere de situatie uitgelegd en zij zijn gaan testen. Die konden het probleem niet vinden en zagen ook geen 'lekstroom' naar de auto. Balen want ik krijg nu wel een rekening van 120 euro. Is hier iemand bekend met dit euvel? In ieder geval vind ik het erg merkwaardig. En heb maar besloten mijn Wallbox app te programmeren die prima naar behoren werkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Geprogrammeerd laden via en app en auto werken niet naar behoren

Bericht door zoe2goe »

Ik heb niets op te merken over het probleem zelf, weet het gewoon niet. Maar ik zou iedereen adviseren "getimed" opladen via de wallbox te doen. Sommige wallboxen snappen namelijk niet dat de auto niet gaat laden en geven het op. En soms vergeet je het zelf sta je bij een incidentele langere rit bij een oplaadstation te hannesen (of erger) omdat de auto niet wil laden. Begin er niet an ;-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
3faseladen
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 nov 2020 13:24
Actief als: particulier

Re: Geprogrammeerd laden via en app en auto werken niet naar behoren

Bericht door 3faseladen »

Bedoel je met 'getimed' laden het programmeren van een start en eindtijd van de wallbox?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Geprogrammeerd laden via en app en auto werken niet naar behoren

Bericht door zoe2goe »

Ik bedoel met getimed laden dat je een start en mogelijk stoptijd wilt hanteren, terwijl de stekker er in zit. Dat kan de auto doen, of (als dat is ingebouwd) de wallbox. Mijn advies is om als je getimed laden wilt en keuze hebt hoe, om altijd voor timer in de wallbox te gaan.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
3faseladen
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 nov 2020 13:24
Actief als: particulier

Re: Geprogrammeerd laden via en app en auto werken niet naar behoren

Bericht door 3faseladen »

Oke helder, wat maakt dat je voor deze keuze gaat? "Mijn advies is om als je getimed laden wilt en keuze hebt hoe, om altijd voor timer in de wallbox te gaan."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Geprogrammeerd laden via en app en auto werken niet naar behoren

Bericht door zoe2goe »

Dat staat precies in mijn post daarvoor, twee redenen :-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • App blijft aangeven dat de auto aan het laden is
    door L10 R5 » 18 mar 2025 09:42 » in Renault App
    Reacties: 2
    Weergaves: 587
    Laatste bericht door L10 R5
    24 mar 2025 17:20
  • Voorverwarmen via app
    door Barichard » 29 nov 2024 09:06 » in Megane E-TECH
    Reacties: 45
    Weergaves: 14018
    Laatste bericht door Fberg
    16 feb 2025 22:29
  • Airco via App bedienen
    door Piet123 » 30 mei 2025 11:56 » in Arkana
    Reacties: 2
    Weergaves: 562
    Laatste bericht door Piet123
    30 mei 2025 14:52
  • ervaring Mobilize app (voor slim laden)
    door RogerS » 06 jan 2025 21:21 » in Algemeen Z.E.
    Reacties: 0
    Weergaves: 590
    Laatste bericht door RogerS
    06 jan 2025 21:21
  • Mobilize app wil niet slim laden
    door roymar » 24 jan 2025 20:55 » in Renault App
    Reacties: 0
    Weergaves: 487
    Laatste bericht door roymar
    24 jan 2025 20:55
  • App verbinden met auto
    door ffopma » 06 jan 2025 17:38 » in EasyLink
    Reacties: 7
    Weergaves: 2296
    Laatste bericht door exroosje
    16 jan 2025 16:34
  • Kan auto niet synchroniseren met app, krijg geen code op display
    door Adfur » 27 jun 2025 18:57 » in Renault App
    Reacties: 5
    Weergaves: 1029
    Laatste bericht door Adfur
    02 aug 2025 11:08