hallo ik zou graag een probleem willen oplossen.
auto loopt 650 toeren stationer en schut dan heel erg en loopt te zagen.
als airco word bijgezet krijgt hij meer porie en loopt wel stationer dit is niet goed is 650 rpm wel goed bij een twingo uit 2011.
hij is al uitgelezen map sensor is al vervangen maar hij loopt nog steeds k.t.
m.v.g.Demisrousos
stationair onregelmatige motorloop twingo 2011
-
demisrousos
Topic author - Nieuw lid

- Posts in topic: 1
- Berichten: 0
- Lid geworden op: 01 aug 2021 09:20
- Actief als: particulier
-
Mathijs
- Donateur

- Posts in topic: 1
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
- Actief als: particulier
- Locatie: 森のどこか van Almelo - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Re: stationair onregelmatige motorloop twingo 2011
Wanneer de airco wordt bijgezet gaat er meestal een signaal naar de ECU om het motortoerental iets te verhogen om zo de extra kracht benodigd voor de aircopomp te kunnen leveren.
Ik zou denken aan een injector, maar je verteld dat de motor is uitgelezen, en een injectorfout komt dan meestal wel naar voren als een P30_ melding waarbij _ het nummer van de betreffende injector is.
Een fout die vaak niet uitgelezen kan worden is een slechte bougie, dus daar zou je eens naar kunnen kijken.
Nou mag je tegenwoordig niet meer zomaar bougies lostrekken met werkende motor, sterker nog, met penbobines gaat het ook al haast niet meer lekker.
Je zou dus eigenlijk met draaiende motor één voor één de stekkertjes van de injector even kort los moeten trekken en weer vast moeten drukken.
Diegene waarbij je geen verschil merkt in de motorloop, is de cilinder waar je je op moet concentreren.
Kijk van die cilinder eens hoe de bougie is, zit er iets tussen de vonkbrug, of is de vonkbrug (door slijtage bijvoorbeeld) te hoog geworden, dan heb je je oorzaak gevonden.
Is het de penbobine die de storing geeft (bijvoorbeeld scheurtje in ommanteling) dan komt dat meestal wel weer als foutcode tevoorschijn, dus ik zet in op een slechte bougie.
Ik zou denken aan een injector, maar je verteld dat de motor is uitgelezen, en een injectorfout komt dan meestal wel naar voren als een P30_ melding waarbij _ het nummer van de betreffende injector is.
Een fout die vaak niet uitgelezen kan worden is een slechte bougie, dus daar zou je eens naar kunnen kijken.
Nou mag je tegenwoordig niet meer zomaar bougies lostrekken met werkende motor, sterker nog, met penbobines gaat het ook al haast niet meer lekker.
Je zou dus eigenlijk met draaiende motor één voor één de stekkertjes van de injector even kort los moeten trekken en weer vast moeten drukken.
Diegene waarbij je geen verschil merkt in de motorloop, is de cilinder waar je je op moet concentreren.
Kijk van die cilinder eens hoe de bougie is, zit er iets tussen de vonkbrug, of is de vonkbrug (door slijtage bijvoorbeeld) te hoog geworden, dan heb je je oorzaak gevonden.
Is het de penbobine die de storing geeft (bijvoorbeeld scheurtje in ommanteling) dan komt dat meestal wel weer als foutcode tevoorschijn, dus ik zet in op een slechte bougie.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
Wie dingen uitstelt, heeft altijd wat te doen ...
Freudiaanse verspreking: 'onbedoelde uitspraak die inzicht kan geven in de onbewuste gedachten of verlangens'
Trumpiaanse verspreking: 'per ongeluk de waarheid vertellen'
Wie dingen uitstelt, heeft altijd wat te doen ...
Freudiaanse verspreking: 'onbedoelde uitspraak die inzicht kan geven in de onbewuste gedachten of verlangens'
Trumpiaanse verspreking: 'per ongeluk de waarheid vertellen'
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Renault47
- lid

- Posts in topic: 1
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
- Actief als: particulier
Re: stationair onregelmatige motorloop twingo 2011
zagen tijdens stationaire loop betekent vaak luchtlekkage in de slangen in het inlaattraject (rembekrachtiging, carterventilatie). Is het gasklephuis al eens schoongemaakt?
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, Captur limited 0.9, Kadjar 1.3 intens
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 673 -
Laatste bericht door RichTrip
17 mar 2025 11:02
-
-
Reacties: 6
Weergaves: 1039 -
Laatste bericht door mechanic
08 jun 2025 16:22
-
-
Megane I 1.6 16v automaat stationair toerental
door nikk » 09 jan 2025 17:12 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 5
Weergaves: 814 -
Laatste bericht door nikk
18 jan 2025 22:42
-
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 853 -
Laatste bericht door mechanic
01 apr 2025 20:48
-
-
Stationair toerental K4M instellen
door nikk » 12 apr 2025 19:55 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 2
Weergaves: 520 -
Laatste bericht door nikk
12 apr 2025 20:19
-
-
-
Onregelmatig stationair draaien/afslaan en 1x melding controleer inspuitsysteen
door Capsnarf » 17 nov 2025 23:59 » in Motorisch - onder de kap van de Captur 2 -
Reacties: 3
Weergaves: 954 -
Laatste bericht door KDL
19 nov 2025 10:23
-
-
-
[Grand Modus automaat van 2011] Kenteken verlichting
door NDNZK » 22 dec 2024 20:00 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 2
Weergaves: 804 -
Laatste bericht door NDNZK
26 dec 2024 14:10
-