Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik vind het momenteel erg moeilijk om het oliepeil van onze Renault Captur 0.9 TCE te checken.
Als ik met koude motor (nog niet gestart) voor de eerste keer mijn peilstok eruit trek staat het oliepeil exact op het Max teken.
Echter, doe ik de peilstok er weer in en trek hem er daarna weer uit dan lijkt het of het peil plotseling wel meer dan een centimeter boven het Max. teken staat.
Zou het kunnen dat door het ontwerp van de peilstokbuis die met een flinke bocht het oliecarter in gaat (zie foto) je olie verdeelt over de binnenkant van de buis door de peilstok omhoog te trekken en er zo een vertekend beeld ontstaat?
Mijn vermoeden wordt gestaafd doordat het peil bij iedere keer dat je opnieuw checkt en dus de peilstok eruit haalt het oliepeil lijkt te stijgen. Bij deze temperaturen is de olie natuurlijk ook vrij stroperig waardoor de olie ook makkelijk blijft hangen aan de binnenkant van de buis.
Echter, wel rot zo om zo correct je olie te kunnen checken.
Moeilijk olie kunnen checken bij de 0.9 TCE
-
CapturIvoire
Topic author - Lid

- Posts in topic: 1
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 04 sep 2016 19:05
- Actief als: particulier
Moeilijk olie kunnen checken bij de 0.9 TCE
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Renault47
- lid

- Posts in topic: 1
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 28 aug 2011 10:09
- Actief als: particulier
Re: Moeilijk olie kunnen checken bij de 0.9 TCE
ik heb exact hetzelfde met mijn Captur 2019 0,9 TCE. Ik kan 1 keer peilen en als ik de peilstok terugplaats en er weer uithaal is het peil niet meer af te lezen (veel te hoog). Zal inderdaad door de kromme buis komen waar ie in moet. Dus ik beschouw de eerste meting maatgevend. Opvallend trouwens dat het motorpeil ook na 10.000 km exact op max staat en de olie er nog goudgeel uitziet, voor een motortje dat soms hard moet werken.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, Captur limited 0.9, Kadjar 1.3 intens
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
"[Kadjar 1.3 TCe 160 Intens EDC 2019] Vervanging van bestuurders stoel"
door beaukey » 13 dec 2024 13:10 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 560 -
Laatste bericht door Pepone
13 dec 2024 18:00
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 570 -
Laatste bericht door C123
16 dec 2024 18:48
-
-
[Grand Scenic IV 2018 1m2 TCE] Lekkage motor
door gandalfnl » 19 dec 2024 21:18 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 3
Weergaves: 901 -
Laatste bericht door Pepone
19 dec 2024 22:57
-
-
-
CLIO 0.9 TCE DYNAMIQUE 2014 : Welke emm
door Ben1972 » 01 jan 2025 15:48 » in DDT4all Tutorial & Guides -
Reacties: 0
Weergaves: 451 -
Laatste bericht door Ben1972
01 jan 2025 15:48
-
-
-
1.2 TCE ratel nokkenasversteller vervangen?
door renaultce1.2 » 07 jan 2025 17:46 » in Motorisch & Brandstof Scenic III -
Reacties: 12
Weergaves: 1825 -
Laatste bericht door mechanic
07 feb 2025 20:12
-
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 1874 -
Laatste bericht door EricR
21 jan 2025 19:05
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 513 -
Laatste bericht door MegBos
17 jan 2025 17:04