Eco VS Comfort

Plaats reactie

Topic author
SpaceXp626
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 aug 2023 18:03
Actief als: particulier

Eco VS Comfort

Bericht door SpaceXp626 »

met dit topic wil ik even weten wat jullie bevindingen zijn tussen Eco en Comfort Multisense qua verbruik en afstand?

Mijn bevindingen: 0,0 verschil

Ik rij van in het begin op Eco stand en heb telkens een gemiddeld verbruik van 5,2 L/100km.
qua afstand rij ik +- 960km op 1 tankbeurt.

Ik ben nu 3 maand op Comfort aan het rijden om te zien wat het verschil is:
Verbruik nog steeds 5,2 L/100 km en qwa afstand +- 960km op 1 tankbeurt.
Deze maand had ik zelfs 980km op 1 tankbeurt in comfort.

De ritten die ik gemaakt heb op Eco en Comfort zijn nagenoeg gelijk.

Dus ik heb geen idee waar Renault het onderscheid maakt, maar ik persoonlijk merk geen verschil.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gebruikersavatar

A110
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 538
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Eco VS Comfort

Bericht door A110 »

Ik merk dat bij mijn Clio e-tech ook niet. Vandaar dat ik nooit in de ECO stand rijd. Altijd in de COMFORT stand.
Op lange afstanden op de snelweg wil ik nog weleens in de SPORT modus rijden. Maar dat doe ik voornamelijk om de motor en motorolie eens goed warm te maken zodat het condens verdampt. Qua verbruik merk je daar ook niks van.
www.jwa-autoservice.nl

Renault Clio Hybrid 140 (2020) Afbeelding
Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021) Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Marcello
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 303
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Eco VS Comfort

Bericht door Marcello »

Ik bespeur geen verschil, misschien hooguit van de zomer als de Airco aanstaat, want deze wordt afgeknepen in de Ecco stand.
Renault Rafale Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 08-2025

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

scarface450
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 906
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: Eco VS Comfort

Bericht door scarface450 »

Wat lange afstanden betreft, merk ik toch wel dat in de my sense - modus de motor geregeld in EV rijdt, dit tegenover in de Sport-modus dit niet is en er enkel wordt vertrokken in EV. Betreft hier ook een Clio...
. 😊

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
SpaceXp626
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 aug 2023 18:03
Actief als: particulier

Re: Eco VS Comfort

Bericht door SpaceXp626 »

In sport rijd de Austral ook niet in EV alleen bij vertrek daarom de vergelijking tussen Eco en Comfort :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3916
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Eco VS Comfort

Bericht door Renier »

Interessant onderzoekje!

Ik rij ook alleen maar in comfort.
ECO vind ik hem te sloom en Sport blijft hij onnodig hoog in de toeren hangen. Comfort zit er mooi tussenin
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht