Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
TomD schreef: ↑27 mar 2024 19:18
Vandaag contact gehad met de leasemaatschappij. Zij hebben geïnformeerd bij de garage en blijkbaar zou het probleem nu opgelost zijn. Ze zouden verschillende testritten gemaakt hebben.
Ik heb nog eens aangedrongen, want de vorige keer was het probleem zogezegd ook opgelost. De leasemaatschappij gaat daarom nog een onafhankelijk expert sturen, die zal oordelen of het probleem daadwerkelijk is opgelost.
Ik kan zelf niet gaan kijken want de garage (deel van de groep van mijn leasemaatschappij) is niet bij de deur.
Hoop doet leven zeker...
Kan je laten weten wat ze juist hebben gedaan aan de auto? Ik heb de mijne 2 april naar de garage brengen voor hetzelfde probleem
Alvast bedankt!
Ik dacht gelezen te hebben in andere topics dat er ook iets met de afdichtingsringen mis was oid.
Een teveel aan motorolie heb ik ook gelezen....
Het kan mogelijk allemaal invloed hebben tov elkaar , beter ff allemaal laten nakijken denk ik dan.
Ik ga met 2 woorden spreken( schrijven ) dat ook ik geen problemen ga krijgen met mijn Clio hybride... Betreft dan wel een 4-cilinder zonder turbo en heb daar nog niets over gelezen ivm benzinegeur.
Neen, helaas. De auto staat bij een garage van dezelfde groep als mijn leasemaatschappij. Maar ze hebben maar één garage in België en die is meer dan 100km van mijn deur. De auto gaat daarom op een oplegger worden teruggebracht.
Gezien die afstand ook mijn vraag om een onafhankelijk expert te laten bevestigen dat het probleem wel degelijk opgelost is. Want stel dat hij hier terug voor de deur staat en het probleem blijkt niet opgelost te zijn, dan begint heel het spel weer vanvoor, en dat zou ik toch liefst van al willen vermijden...
Hebben jullie je oliepeil al gecheckt? Waarschijnlijk komt de benzine in de motorolie terecht waardoor het peil van de motorolie stijgt en de olie naar benzine ruikt…..
Heb men wagen al terug. De Garage kon niks vinden. Ze ruikten zelfs niks... dit terwijl ik duidelijk een benzine geur heb als ik de auto binnen zet. Dat ze niet direct weten waar het van komt kan ik nog ergens begrijpen maar niks ruiken...
Mja ik heb wel vermoeden dat het met het oliepeil te maken heeft zoals hier nog al mensen hebben gezegd.
Dat de garage niets rook, dat ken ik... Het kost redelijk wat moeite om ze te overtuigen. Maar ondertussen zou het probleem toch gekend moeten zijn bij Renault, en dus ook bij de dealers.
Het oliepeil zou er iets mee te maken kunnen hebben. Maar als ik het goed begrijp is het niet voldoende om één keer de oliehoeveelheid goed te zetten, want na een tijd kom er terug benzine bij, waardoor het probleem terugkomt?
Ik weet niet of het hier helpt maar als wij vroeger olie uit de motor haalden en we vermoeden dat er water in zat doopten we een krant in de olie en staken dat aan. Wanneer dat knetterde zat er water in en als er benzine in zat brandde het redelijk fel. Of gewoon in open schaal wat van de olie doen en er een vlam bij houden. Als de olie direct brand is er veel kans dat er benzine in zit.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC
De benzinelucht, of beter gezegd: stank, werd afgelopen week zo erg dat ik gistermiddag maar ff bij de dealer in de buurt ben geweest. Daar heeft de chef werkplaats geadviseerd niet meer verder te rijden. Volgende week wordt er met Renault NL overlegd en hij gaf al aan dat wellicht de motor moet worden vervangen. Slecht nieuws dus. De olie ruikt verschrikkelijk sterk naar benzine en als je de vuldop losdraait zie je één grote geel achtige smurrie. De motor loopt ogenschijnlijk nog wel normaal en maakt geen rare geluiden. Affezien van het 3 - cilinder getokkel en geratel.
Wordt vervolgd…..
Austral Hybrid 200 Iconic Esprit Alpine Iron Blue full options
met voor de zomer Borbet BY Titan polished matt.
Hyundai Tucson N-Line Sky Plug-In Hybrid, darknight pearl full options
https://www.brock.de/felgen/hyundai-tucson-5/
Benieuwd hoe dit afloopt. Die smurrie lijkt wel alsof er ook water(damp) in terecht is gekomen.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC
Of koelwater?
Dan is het echt goed mis.
Is de Motorolie zwart of grijs aan de peilstok.
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________ Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
________________________________ De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
Soms heb je die smurrie aan de kop maar ziet je olie aan de peilstok er nog normaal uit. Dat betekent dat er geen massa's water in terecht is gekomen maar moet je het toch wat blijven opvolgen. Dat is althans mijn ervaring. Ik vermoed dat mechanic er een betere uitleg aan kan geven.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC
Petermansie schreef: ↑06 apr 2024 10:20
De benzinelucht, of beter gezegd: stank, werd afgelopen week zo erg dat ik gistermiddag maar ff bij de dealer in de buurt ben geweest. Daar heeft de chef werkplaats geadviseerd niet meer verder te rijden. Volgende week wordt er met Renault NL overlegd en hij gaf al aan dat wellicht de motor moet worden vervangen. Slecht nieuws dus. De olie ruikt verschrikkelijk sterk naar benzine en als je de vuldop losdraait zie je één grote geel achtige smurrie. De motor loopt ogenschijnlijk nog wel normaal en maakt geen rare geluiden. Affezien van het 3 - cilinder getokkel en geratel.
Wordt vervolgd…..
Hier idem. Iets minder slurry aan de dop, maar wel waarneembaar.
Olie aan peilstok heeft normale kleur. Wel stinkt de olie aan de peilstok - en ook onder de vuldop - naar benzine
Vuldop Austral.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dat er van die sludge onder de dop zit hoeft in principe niet te wijzen op een serieus probleem. Dat had mijn Twingo 1.2 16V ook en dat was geen issue volgens mijn vader die 30+ jaar monteur is geweest.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Sludge aan de oliedop komt niet van de benzine. Deze sludge komt gewoon van vocht wat zich in de motor bevind, omdat de motor niet volledig meer warm word zodat het vocht kan verdampen. Dit zie je veel bij hybride motoren maar ook bij voertuigen die kleine afstanden rijden (rondje om de kerk zeg maar). Dit slaat neer op de koudste delen en dat is dus meestal de dop of binnenkant klepdeksel. Daarom rijd ik met mijn Clio hybride soms even lekker in de SPORT modus op de snelweg zodat de motor goed warm kan worden en het vocht kan verdampen.
Als ik dit allemaal zo leest dan lijkt het erop dat er teveel brandstof ingespoten word. Het teveel aan brandstof kan de motor niet verbranden en komt dus in de olie terecht (serieus probleem, dit kan motorschade veroorzaken omdat de olie te schraal word, geen smerende werking meer heeft). Ook zal het brandstofabsorptiesysteem de vele brandstofdamp niet meer aankunnen en dit zal je daardoor ook gaan ruiken. Dit is dus wat jullie ruiken ter hoogte van de parafaan waar vermoedelijk de uitmonding zit.
Hopelijk gaat Renault snel de oorzaak hiervan vinden.
www.jwa-autoservice.nl
Renault Clio Hybrid 140 (2020)
Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021)
Ik heb vandaag mijn oliepeil gecontroleerd en die is goed, niet te veel olie en ook wat betreft de benzinegeur merk ik niets ,ook niet in mijn garage, moet wel zeggen dat ik de auto nu 2 weken heb met 700 km op de teller.
Weet iemand wat voor motorolie in auto moet ? De Renault garage zegt 0W 16 AN 22 maar die hebben ze niet 1 liter flacon. Ik ben naar een auto materialen zaak geweest en daar hebben ze opgezocht via kenteken in de computer en die gaf aan 0W 20 RN-FE Hybrid .
Ik vindt het prettig om een liter olie in de kofferbak te hebben aangezien wij binnenkort 4000 km gaan rijden naar onze vakantie adres .
Renault Austral iconic esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 matrix led pack, Harman kardon,head -up display, 4control,akoestische voorruit ,panorama dak, dashcam voor en achter,afneembare trekhaak alarm klasse 3
@welke olie : hoor ook even bij enkele andere zaken , voor mijn clio zeiden ze eerst ook dat dit heel speciale olie was, na wat opzoekwerk kwamen ze op de gewone 5W 30 uit. ( Nissan 1.6 benzine, geen turbo).
Je garage miet je toch ook 1 liter kunnen verkopen, al is die prijs waarschijnlijk x 2
De olie van de austral 0 W 16 AN22 heeft ook nog een ander kenmerk ILSAC GF-6b. Dit is het algemene nummer van deze olie waarom de specificaties zijn vastgelegd. Olie met dit kenmerk is geschikt voor de austral. Dit type is ook in 1 liter flacons verkrijgbaar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Een Austral techno 200 in gebruik, eerste ervaring positief
Vorige week heeft mijn auto een software update gehad en nieuwe bougies als oplossing voor het te hoge oliepeil / benzine bij de olie. Binnenkort weer even olie peilen en hopen dat het nu is opgelost
Geurprobleem had ik niet wel te hoog oliepeil/ benzine bij de olie. Andere bougies en softwareupdate tbv brandstofinspuiting zou het probleem verholpen moeten zijn volgens Renault Nederland, van het weekend ga ik weer de olie peilen……
Ik heb hetzelfde probleem met min AUSTRAL (full hybrid - Alpine). Bij het tweede bezoek aan de garage werd ontdekt dat het olie niveau toegenomen had. Bij analyse van de olie werd benzine gekonstateerd.
In eerste instantie gaf de garage aan dat ze nog nooit van dit probleem gehoord hadden en dat de importeur ook niet op de hoogte van dergelijke problemen was. Gelukkig (?) werd deze week bij mijn gagare een ESPACE met dezelfde motor en net over 100km op de teller met hetzelfde probleem terug gebracht. De garage zou deze auto voor troubleshooting gaan gebruiken zo hopelijk vinden ze iets waar we allemaal iets aan hebben.
Ook op forums in andere landen wordt over het probleem gesproken dus kan dit geen uitzondering zijn.
Waarom de RENAULT Technical Service nog geen advies aan hun garages geeft is mij niet duidelijk.
Benzinegeur blijft aanwezig en oliepeil stijgt ondertussen weer. De peilstok ruikt naar benzine. Mijn Austral gaat volgende week naar de garage, wat ze gaan doen is nog niet bekend.
Vandaag kwam ik echter onderstaand artikel tegen. De problemen zijn dus al langere tijd bekend en in Frankrijk heeft het zelfs tot protestgroepen geleid. https://www.autointernationaal.nl/2024/ ... president/
De garage heeft bij mij geoordeeld dat het geurprobleem volledig is opgelost, na het vervangen van de injectoren. Ik mag de wagen binnenkort gaan ophalen.
Zijn er al mensen waarbij de injectoren van hun wagen werden vervangen, die kunnen bevestigen dat daarmee de geurhinder verdwijnt?
Dus ik heb even iemand aangesproken die bij de technische dienst in België werkt.
Dit is momenteel de enige oplossing maar er wordt aan een definitieve oplossing gewerkt.
Olie Austral.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Wij zijn vandaag langs geweest bij een renault dealer. Heb een test rit gedaan met de iconic esprit alpine model. Dit was ons zeer bevallen.
Wij zouden normaal deze wagen aankopen, maar als ik hier op het forum begin te lezen, zijn er toch...
Na lang wachten tot het moment dat de auto op de markt kwam en na een relatief korte levertijd, eind april de Austral ontvangen.
Helaas weinig plezier aan de auto beleefd, na 350 km (ja je leest het goed!) heeft de auto technische mankementen...
Kort samenvatten... ik ben 51, heb 25j met een scenic gereden (regelmatig een update).
De laatste 3 jaar met een BMWX1 (benzine), tevreden van, maar ga terug naar Renault.
Maar... ben aan het kijken naar de Austral... voor de...
De laatste dagen krijg ik in google maps van de interne navigatie: account login beperkt ...
Hiervoor was ik wel gewoon met mijn google account ingelogd..
Iemand tips?
Is het mogelijk het systeem terug te zetten op default, als dat zou helpen?...
Weet iemand of Renault nog met de optie gaat komen om de Dark Modus van beide schermen altijd aan te hebben in de onboard navigatie van Google Maps? Of heeft iemand dit al voor elkaar gekregen? Het is nu wel aanwezig maar springt automatisch naar de...
wij hebben begin januari een Austral besteld, we hadden gekozen voor een stockwagen aangezien we dan niet lang moeten wachten.
vorige week kregen we nieuws van de garage dat de wagen er was en dat we na betaling de papieren gingen...