Betreft Renault Megane III - 1.2 TCE van onze zoon.
De motor heeft flinke schade. Deze schade ben ik aan het onderzoeken.
De cilinderkop wil ik verwijderen, daarvoor moet de turbo en het uitlaat spruitstuk worden verwijderd.
Zelf sleutel ik altijd aan MG "s en Rovers van de beginjaren van deze eeuw. Deze auto's hebben geen turbo en het spruitstuk zit vaak vast met 5 bouten.
Zijn hiervoor nog tips en trucks te vinden? Ik heb al enige slangen e.d. verwijderd, echter nu loop ik vast. Eerst de turbo? is de turbo in delen te verwijderen?
Turbo en uitlaat spruitstuk
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
v-50rider
Topic author - repeating visitor

- Posts in topic: 2
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 20 aug 2024 16:11
- Actief als: particulier
-
v-50rider
Topic author - repeating visitor

- Posts in topic: 2
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 20 aug 2024 16:11
- Actief als: particulier
Re: Turbo en uitlaat spruitstuk
Opgelost.
De turbo is in het midden (soort uitlaatklem )verwijderd.
Het turbo deel aan het uitlaatspruitstuk is blijven zitten bij het verwijderen van de cilinderkop.
De turbo is in het midden (soort uitlaatklem )verwijderd.
Het turbo deel aan het uitlaatspruitstuk is blijven zitten bij het verwijderen van de cilinderkop.
Renault Megane III - 1.2 TCE
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Kata
- lid

- Posts in topic: 1
- Berichten: 558
- Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
- Actief als: particulier
Re: Turbo en uitlaat spruitstuk
Bedankt voor de terugmelding. Altijd een leuke referentie voor iemand die met dezelfde vraag zit in de toekomst.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 820 -
Laatste bericht door nikk
03 feb 2025 15:07
-
-
Reacties: 9
Weergaves: 1262 -
Laatste bericht door Michel147
29 dec 2024 19:16
-
-
[Kadjar 160 2019]Start/Stop systeem en de turbo
door beaukey » 22 dec 2024 08:40 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 3
Weergaves: 740 -
Laatste bericht door Mathijs
22 dec 2024 17:08
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 955 -
Laatste bericht door Mathijs
10 jan 2025 09:47
-
-
Espace V turbo defect zeer hoge kosten
door Winniemgb » 14 mar 2025 07:09 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 5
Weergaves: 986 -
Laatste bericht door Winniemgb
30 mar 2025 14:43
-
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 559 -
Laatste bericht door Michel147
27 apr 2025 20:37
-
-
Fitting voor turbo op F4R/Espace IV
door MaxP101 » 22 aug 2025 20:24 » in Onderdelen en accessoires gezocht -
Reacties: 7
Weergaves: 621 -
Laatste bericht door Pepone
23 aug 2025 16:16
-