Hondenrek Grand Scenic

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Lucky
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mei 2009 22:02

Hondenrek Grand Scenic

Bericht door Lucky »

Beste forumleden,
Ik heb via Marktplaats een hondenrek gekocht dat geschikt zou zijn voor mijn Grand Scenic van 2005. Volgens de brochure moet het rek makkelijk te plaatsen en te verwijderen zijn. Als ik echter de bevestigingspunten van het rek zie, alleen aan onderkant met vier boutjes, kan ik geen punten in de auto vinden die daar mee overeenkomen. Misschien zie ik iets over het hoofd maar k vrees dus dat ik het verkeerde rek heb.

Heeft iemand misschien een foto van het juiste rek of een ingescande inbouw tekening zodat ik een en ander kan controleren?

Alvast bedankt voor de moeite!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JTD
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 48
Lid geworden op: 14 dec 2008 10:21
Actief als: particulier
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Bericht door JTD »

Je moet wel in je hemel een tweetal ankerpunten hebben om het rek aan vast te maken.
Ik rijd zelf ook een GS en ik heb die ankerpunten niet. Het standaard hondenrek van Renault kan ik dus niet gebruiken.

Ook is het verdomd lastig om een universeel rek te plaatsen, aangezien ik een GS 7-zitter heb en mijn laadvloer dus niet echt vlak is achter de bank.

Joris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Lucky
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mei 2009 22:02

Bericht door Lucky »

JTD bedankt voor je reactie.

Volgens mij is het een origineel hondenrek maar het komt niet tot op de bodem. Het steunt op de plek waar de oprolbare achterbak afdekking zit. daar zou het dan met vier boutjes vastgezet moeten worden, alleen zitten er geen gaten op die plek. Gaten boren is dan weer zonde.

Ik heb trouwens ook een GS 7-zitter maar bovenin wel bevestigingspunten. Aan de zijkant van de hemel zitten dopjes die je kan openen. Daarachter zitten dan een soort 'sleutelgaten' waar je iets in kan haken.
Het rek heeft helaas geen bevestiging bovenin, alleen de genoemde boutjes onderin dus daar kan ik niks mee.

Vandaar dat ik dacht, laat ik eens kijken of iemand een foto of montagetekening heeft zodat ik een vergelijk heb :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 nov 2006 23:56
Actief als: particulier
Locatie: Gelderland

Bericht door Hema »

Je bedoeld zoiets denk ik. Het is volgens Renault een bagagerek,
maar de hond komt er ook niet langs. Deze is boven bevestigd in de
sleufgaten en onder met twee gordels die je aan de bagage-ogen
vasthaakt en dan strak trekt. Dit is een Scénic III btw


Afbeelding
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Lucky
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mei 2009 22:02

Bericht door Lucky »

Nee, dat is 'm niet. Ik heb echt een hondenrek, dat is van metaal. Die sleufgaten heb ik inderdaad ook, alleen heeft het hondenrek daar dan weer geen bevestigingspunten voor. Ik kan het dus kennelijk niet bevestigen zonder vier gaten te boren en dat zou ik jammer vinden.

In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MaartenB
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mei 2010 22:12

Bericht door MaartenB »

Hoi Lucky,

Ik heb sinds kort een Grand Scénic uit 2006. Scenic II dus als ik me niet vergis. Er zitten inderdaad geen gaten in het dak voor een bagagenet, dus in dit type auto is een metalen hondenrek de enige optie.

Je zult vier gaten moeten boren (of laten boren door de garage, in mijn geval). In elk gat komt een soort rubber plugje, met in de onderkant een metalen ringetje met schroefdraad er in. Door de schroef door de voet van het hondenrek te steken, daarna in zo'n plugje en dan aan te draaien, trek je het metalen ringetje omhoog en zet het rek zich vast. Je kunt dit vergelijken met pluggen voor een gipswand.

Die plugjes zitten bij mij permanent in de gaten en daar merk je weinig van.

Ik heb er foto's van gemaakt, en nu kom ik er achter dat ik geen foto's kan uploaden naar dit forum. :shock: Dit is mijn eerste post hier namelijk. :wink: Jammer, want dat zou het nog duidelijker maken.


Succes,


Maarten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Lucky
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mei 2009 22:02

Bericht door Lucky »

Hoi Maarten,

Ja, je beschrijft inderdaad zoals het bij mij ook zou moeten. Kan je die pluggen trouwens bij de Renault dealer bestellen?

Jammer dat de foto's niet lukken, dat zou inderdaad een hoop duidelijk maken. Misschien kan je ze via e-mail versturen? Dan geef ik mijn e-mail adres even via een pm door.

Alvast bedankt voor je reactie.

Job

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Admin
Site Admin
Site Admin
Posts in topic: 1
Berichten: 2095
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:27
Actief als: particulier

Bericht door Admin »

MaartenB schreef:...
Ik heb er foto's van gemaakt, en nu kom ik er achter dat ik geen foto's kan uploaden naar dit forum. :shock: Dit is mijn eerste post hier namelijk. :wink: Jammer, want dat zou het nog duidelijker maken.
...
Zou toch moeten kunnen, zie bijlagen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MaartenB
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mei 2010 22:12

Bericht door MaartenB »

Job,

hierbij de foto's. Ik ga er van uit dat je die pluggen bij elke Renault dealer kan kopen.
Oh, nog een aandachtspunt: let er bij het vast en los schroeven op dat de plug niet mee draait met de schroef. Anders zit je tot Sint Juttemis te draaien. En ja, ik spreek uit ervaring! :roll: :wink:

Admin, bedankt voor de behulpzame tip en de snelle actie! Ik had het geprobeerd met de IMG tag, en de attach optie over het hoofd gezien.


Maarten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MaartenB
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mei 2010 22:12

Bericht door MaartenB »

JTD schreef:Je moet wel in je hemel een tweetal ankerpunten hebben om het rek aan vast te maken.
Ik rijd zelf ook een GS en ik heb die ankerpunten niet.
Lucky schreef:Ik heb trouwens ook een GS 7-zitter maar bovenin wel bevestigingspunten. Aan de zijkant van de hemel zitten dopjes die je kan openen. Daarachter zitten dan een soort 'sleutelgaten' waar je iets in kan haken.
Hmmm, dan lijkt het er op dat het aan de uitvoering ligt of je wel of geen bevestigingspunten in je dak hebt. Ik heb een Tech Road 7-zitter en daar zitten de bevestigingspunten dus niet in.


Maarten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Lucky
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mei 2009 22:02

Bericht door Lucky »

Maarten (en Admin) bedankt voor de duidelijke foto's, hier kan ik iets mee. Ik heb hetzelfde rek. De grap is dan dat ik wel bevestigingspunten bovenin heb maar het rek dan weer niet.
Maar het is me duidelijk, hij zit dus gewoon vast met die pluggen. Ik had verwacht dat een 'custom' rek zonder boren enz. gemonteerd zou kunnen worden, vandaar dat ik ging twijfelen.

In ieder geval is dit een nette oplossing. Maarten bedankt voor het plaatsen van de foto's en het meedenken :D

Groeten,
Job

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MaartenB
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mei 2010 22:12

Bericht door MaartenB »

Wat je ook kunt doen als je geen gaten wilt maken, is het hondenrek weer verkopen op Marktplaats.nl en op zoek gaan naar een bagagenet. Je hebt immers de bevestigingspunten in je hemel.

Je zou zelfs, durf ik het te zeggen, een nieuw bagagenet kunnen kopen, als het tweedehands niet lukt. Ik schat ze tussen de 100 - 150 euro.

Succes!


Maarten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Lucky
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mei 2009 22:02

Bericht door Lucky »

Ja dat is wel zo maar ik vind dit ook een prima oplossing hoor. Die plugjes zitten me niet in de weg.
Normaal neem ik de honden mee in een auto die ik daar speciaal voor heb gekocht, maar die is minder geschikt voor lange ritten. Dan mis ik toch het comfort van de Scenic :D
Begin september met de honden op vakantie naar zuid-Frankrijk, dus eens kijken hoe het bevalt. Een bagagenet als alternatief kan altijd nog.

Job

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht