Op 8 januari mogen we onze nieuwe ZOE in ontvangst nemen.
De laadcurve was nog een vraagteken, de grafiek van Mastah stelt me tevreden.
Met Zappi kunnen we nu 16 kW laden; we zijn er klaar voor...
D7046A11-961D-4C1F-A6AD-1E89EAB30796.jpeg
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 21 dec 2019 11:41
door Riesbak
Mooi hoor, en laden op zonnestroom, dikke ++++
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 21 dec 2019 12:10
door daf55
Mooi mooi mooi!
Maar waarom pas in januari?
GertjanVB schreef:Op 8 januari mogen we onze nieuwe ZOE in ontvangst nemen.
De laadcurve was nog een vraagteken, de grafiek van Mastah stelt me tevreden.
Met Zappi kunnen we nu 16 kW laden; we zijn er klaar voor...
D7046A11-961D-4C1F-A6AD-1E89EAB30796.jpeg
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 22 dec 2019 01:52
door GertjanVB
Ze was er eerder als verwacht, maar houden het toch op januari. Maakt voor ons (particulier) verder niet uit, we hopen haar minimaal zo lang bij ons te houden als haar oudere zus en zo blijft ze een jaartje jonger.
En de dealer kan een verkocht exemplaar in januari 2029 noteren, zal toch een slap maandje zijn.
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 22 dec 2019 13:30
door Gliset
GertjanVB schreef:
En de dealer kan een verkocht exemplaar in januari 2029 noteren, zal toch een slap maandje zijn.
Je dealer kijkt ver vooruit
Gefeliciteerd met de nieuwe Zoë. Inmiddels helemaal tevreden over de Zappi?
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 22 dec 2019 16:33
door GertjanVB
Dikke vingers...
Over die Zappi ga ik een topic aanmaken (is dat er al?). Prima 3-fase laden met 15 kW op 3*25A maar de info die ik aangeleverd krijg op display is nog niet op orde
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 24 dec 2019 15:48
door Herrald
We hebben nu ook een week onze ZOE ZE50. Bevalt heel erg goed.
Qua opladen gaan we het zien, we hebben 1 16A lader voor de E-niro en de ZOE en volgens mij is dat bijna altijd voldoende. Er wordt dagelijks gereden met beide auto's. Maar meestal onder de 100km. Met een beetje plannen moet dat voldoende zijn.
De app voor de ZOE heb ik nog niet werkend. Ik heb de My Renault app, daarin zie ik wel wat details van de auto, zoals de kleur (handig). Maar wat ik wil zien is natuurlijk de laadstatus en ik wil de auto kunnen voorverwarmen enzo.
Iemand daar al ervaring mee?
Het R-Link systeem met profielen en dergelijke is erg mooi, beter dan bij de Niro. Ook de navigatie kaart midden in het digitale dashboard vind ik erg mooi.
Storend is het geluid onder de 30km/h. Dat hoef ik binnen in de auto niet boven de radio uit te horen. Blijkbaar kun je het volume aanpassen en ook kun je kiezen uit verschillende geluiden. Daar gaan we nog mee aan de slag. En anders moet je het iedere keer handmatig uitzetten, doe ik liever niet. Voetgangers schrikken nogal dan.
Wij zijn er heel blij mee, mooie auto!
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 24 dec 2019 16:01
door Aboriginal
Klinkt goed,gefeliciteerd,foto?
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 24 dec 2019 19:14
door mouw
Ben inmiddels bijna twee weken in het bezit van de Zoe. Hoj bevalt zeer goed. Veel fijner dan de oude Zoe waar ik ook heel blij mee was. Het activeren van de MyRenault app duurde bij mij ruim 5 dagen. Kon hem toen definitief activeren. Je krijgt dan de mogelijkheid in de auto een activatiecode op te halen.
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 24 dec 2019 19:43
door tim106gti
Herrald schreef:Ik heb de My Renault app, daarin zie ik wel wat details van de auto, zoals de kleur (handig). Maar wat ik wil zien is natuurlijk de laadstatus en ik wil de auto kunnen voorverwarmen enzo.
Iemand daar al ervaring mee?
Was ook mijn vraag. Dealer gemaild. Ze moeten een account voor je aanmaken. Er wordt dan een Renault Pas voor je aangemaakt waarbij je de extra services (MY Z.E. Connect en Z.E. Inter@active) kunt activeren. Die zijn drie jaar gratis te gebruiken. De pas wordt opgestuurd. Ik ben benieuwd.
Wij rijden inmiddels ook een week met de nieuwe Zoe. Alleen proefgereden in de ZE40 en toen niet super enthousiast. De nieuwe Zoe lijkt wel een hele andere auto. Wij zijn echt aangenaam verrast. Ik vraag me af of de we WLTP actieradius ooit gaan halen. Met gemiddeld gebruikt nu op een verbruik van 18.5 Kw. Zal ook door de koudere omstandigheden komen.
Zijn er al mensen die een beetje bij mij in de buurt (Nieuwegein) wonen en bereid zijn hun splinternieuwe ZE50 af en toe een half uurtje aan mij ter beschikking te stellen? We werken met een paar lieden een beetje naar een (te hopen) doorbraak om CanZE ook met de ZE50 te laten praten, maar ik moet ook een hoop testen, proberen, etc. Uiteraard staat de koffie (en een 2013 Q210, haha) klaar.
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 13 jan 2020 11:23
door Aboriginal
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 13 jan 2020 22:19
door Mastah
Gisteren kreeg ik tijdens het naar huis rijden de volgende melding in de ZE50, begon toen de auto probeerde te regenereren in de B-modus. Gelukkig was vanmorgen de melding weer verdwenen
Iemand anders dit al eens meegemaakt in de nieuwe Zoe?
ze50.jpg
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 13 jan 2020 23:29
door GertjanVB
Batterijtje wellicht aan de koude kant?
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 14 jan 2020 00:19
door Mastah
Nee, dat was het niet. Stond in een parkeergarage en had nog (3.7kw) bijgeladen direct daarvoor.
En normaal geeft hij daar dan ook een expliciete informatie-melding van (dan staat er iets van "batterij koud, B-modus beperkt beschikbaar").
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 14 jan 2020 10:53
door Kjschuil
Nee nog nooit gehad (2345km op teller)
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 05 feb 2020 22:13
door Franske84
Eindelijk was afgelopen vrijdag Zoe binnen die normaal gesproken op 31 december geleverd is. Het probleem is dat er iets met contactslot. Het kan gebeuren dat er foutje gemaakt door de fabriek. Alleen moesten we wel precies een maand wachten maar Renault biedt een maandkosten (afschrijving en verzekering) terugstorten inclusief bijtelling. Dat lijkt ons een goede oplossing. Afgelopen vrijdag was Zoe hier geleverd bij ons thuis (kosteloos ivm onze geduld). En tot nu toe ruim 360 km gereden. Wat een fijne en stille auto. Ik moet nog uitzoeken hoe het allemaal werken met technische snufjes .
Eerste 185 km gereden in de weekend en zondagavond eerste keer opladen (van 26% naar 100%). Vanavond is het 368 km bereikt en 29% capaciteit. Nu laad die op naar 100% want morgen gaat mijn vrouw naar werk en voetbal rijden, totaal rond 240 km rijden (hopelijk is accu niet leeg voordat ze thuis is). Verbruik is tot nu toe 17,5 a 17,7 kwh per 100km.
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 06 feb 2020 06:45
door Herrald
Wij halen de 240 km niet op 1 accu lading. Verbruik is 20,7 kWh/100km. Dat vind ik nogal hoog. Snel de winterbanden eraf. Kijken of dat het verschil maakt.
We hebben nu 2200 km gereden. Gisteren eerste keer een lange rit gemaakt van totaal 250km. Halverwege bij mijn afspraak geladen. Dat is wel ideaal. Bij gewone laadpaal weer helemaal opgeladen na 50 min.
Bevalt dus prima als tweede auto.
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 06 feb 2020 15:32
door daf55
Ik ben laatst met de Zoe naar Essen (DE) gereden, weekendje weg met de vrouw, 180km vanuit huis. Het was net boven nul qua temperatuur en geen mooi weer.
Op de heenweg rustig gereden en kwamen met ongeveer 40% aan. (gratis laden bij het hotel!) Op de terugwel vol "gas" 140km/h en 130 in Nederland op de teller en we kwamen met 15% thuis.
Ik ben meer dan tevreden met het bereik!
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 06 feb 2020 16:11
door Herrald
daf55 schreef:Ik ben laatst met de Zoe naar Essen (DE) gereden, weekendje weg met de vrouw, 180km vanuit huis. Het was net boven nul qua temperatuur en geen mooi weer.
Op de heenweg rustig gereden en kwamen met ongeveer 40% aan. (gratis laden bij het hotel!) Op de terugwel vol "gas" 140km/h en 130 in Nederland op de teller en we kwamen met 15% thuis.
Ik ben meer dan tevreden met het bereik!
Dat zijn mooie cijfers!
Wat is je gemiddelde verbruik?
Heb je ook winterbanden of de originele banden? Bij mijn e-niro is het verbruik ook wat hoger met winterbanden. Maar ja met al die sneeuw heb je ze gewoon nodig.....
Aan de onze rijstijl zal het niet liggen, wij rijden met het verkeer mee. En op de snelweg houden we ons aardig aan de snelheid, max 125 echte km.
Is wel jammer dat de boordcomputer alleen het totaal laat zien. Ik zou ook wel het verbruik per dag of rit willen zien.
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 06 feb 2020 16:24
door daf55
Ik heb de originele banden, geen winterbanden. Heb nog een ICE met, dus mocht het echt gaan winteren gebruik ik die wel.
Ik heb niet goed opgelet op het verbruik, tenminste niet goed onthouden. Ik vermoed rond de 17kwh op de heenweg, terug zal het vast veel meer zijn geweest...
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 06 feb 2020 16:25
door renault15.17
.
....
Maar ja met al die sneeuw heb je ze gewoon nodig......
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 06 feb 2020 20:29
door Franske84
Mijn vrouw gaat nu weer op pad met Zoe. Op boordcomputer zie ik dat nu 54% capaciteit en ca 160km te gaan dus ze hoeft maar 120km rijden. Dit lukt best wel en we zijn ook tevreden over het bereik.
Onze banden zijn all season banden van Michelin Crossclimate.
Ik ben benieuwd welke banden origineel is van Zoe? Continental?
Inderdaad jammer dat er alleen totaal te zien bij boordcomputer, verbruik is nu 17,4 per 100. Ik moet nog uitzoeken en hoe het kan resetten naar 0 maar vind ook handig om verbruik per laadbeurt zien.
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 29 feb 2020 09:18
door Andere Peter
Riesbak schreef:Mooi hoor, en laden op zonnestroom, dikke ++++
Als ik achteraf de aankoop subsidie krijg wil ik daar zonnepanelen van kopen en daarmee auto laden. zijn jullie al bekend met laden zonder omvormer naar het net? Er lijkt mij een behoorlijk verlies in het 2x omvormen namelijk terwijl we nu gelijkstroom kunnen laden.
Dealer zegt je auto komt begin maart, waarom moet februari dit jaar 29 dagen hebben grrrr
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 29 feb 2020 12:11
door zoe2goe
De accu werkt op een bepaalde, specifieke spanning. Zonnepanelen moeten door de lader op een bepaalde, andere, nauw gedefinieerde spanning worden gehouden om efficient te werken. Dat sluit dus nooit aan, m.a.w., je hebt altijd omvormers nodig tussen het een en het ander. Natuurlijk zijn twee omvormers minder efficient dan een, maar daar staat een enorm stuk eenvoud in de zin gemakkelijk te combineren en niet verplicht afstemmen van laadsnelheid op beschibaarheid van PV tegenover. Bovendien moet voor de donkere dagen alsnog een net-naar-auto-batterij converter beschikbaar zijn. Kortom, de (beperkte) extra verliezen worden voor lief genomen om de sterk toegenomen complexiteit te voorkomen.
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 29 feb 2020 14:09
door Andere Peter
Oké duidelijk, bedankt.
Zit me nu in te lezen over de zappi, (ook al eerder genoemd in dit forum draadje) ziet er veel belovend uit,
Zal daar eens een mailtje aan verspillen
Artikel: thanks, en precies: één omvormer ipv twee. De Zappi is inderdaad aanzienlijk "dichter bij huis" als ik het zo mag zeggen.
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 02 mar 2020 10:23
door Herrald
Solar Edge levert ook een omvormer speciaal voor het opladen van auto's via de PV installatie.
Zolang in Nederland de salderingsregeling nog bestaat, heeft dit echter weinig voordelen volgens mij.
In de VS is deze oplossing beschikbaar, of deze hier leverbaar is weet ik niet eens.
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 02 mar 2020 12:29
door Andere Peter
Bedankt voor deze tip Herrald.
Even vlug gekeken, met dit systeem kan je beide tegelijk gebruiken.
dus zowel het net als de zonnepanelen gaat dus dubbel zo snel.
Handig als je maar 16 A max pakken kan uit het net.
Uiteraard is alleen van de pv ook mogelijk.
Ook een mooi systeem dus
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 02 mar 2020 16:19
door zoe2goe
Niet om lullig te doen, maar met een normale grid inverter kun je dat dus ook (tegelijk). Sterker nog, dat gaat "vanzelf"
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 02 mar 2020 21:41
door Andere Peter
Die snap ik niet Jeroen,
Ik snap dat als je pv systeem stroom levert dat meteen naar je lader gaat maar,
van je grid komt bv 1 zekering met 16 A
van het pv systeem kan ook 16 A afkomen, dat is dan dubbel met dat ding van solar edge
saampies 32A
Re: ZOE ZE50
Geplaatst: 02 mar 2020 22:37
door zoe2goe
Wat ik bedoel is: Je kunt een groep op 32A zekeren, en een zapp instellen dat hij 16 + PV aan de auto mag toekennen. Daar zijn dan geen ingewikkelde semi-DC (zie boven, omvormer toch nodig) drie-weg koppelingen nodig, alleen een slimme lader.