hallo,
we zijn al een tijdje aan het kijken naar een mpv, niet perse een 7 persoons, en liever ook niet te standaard. Kijkend naar de renaults, waar ik eerst in een grote boog omheen liep vanwege de vermeende slechte reputatie, ben ik toch door oa. posts op dit forum erachter gekomen, dat er eentje wel goed bekend staat: de 3.5 v6! Dus die staat nu op nummer 1 van het lijstje. Het is de bedoeling om er niet heel veel km's per jaar mee te rijden waardoor het nog betaalbaar blijft.
ik heb een 2003 grand espace 3.5v6 op het oog in de Privilege uitvoering die zo'n 260k gelopen heeft. Altijd dealeronderhouden, dus vermoedelijk bij de 240k beurt de multiriem en bougies gedaan (dit moet ik nog even checken, rekeningen had verkoper ter inzage), ik begreep dat dit een van de kostbaardere ingrepen zijn. Van de ene kant wel veel gelopen maar een auto die 180k gelopen heeft, kan wellicht meer manko''s krijgen. Ik durf dat risico wel te nemen ook omdat de grootste afschrijving nu wel gedaan is door de vorige eigenaren.
ik wil de auto met een universele obd tool even uitlezen op foutcodes. Weet iemand waar de obd stekker zit en welke universele software het meest geschikt is? ik heb een bekabalde OBD2 ELM 327 en ook een bluetooth variant, dus pc of android is beschikbaar om software op te draaien. Clip heb ik (nog) niet, misschien als de auto wordt aangeschaft dat ik daar eens naar ga kijken.
Verheug me nu al op rijden in het ding terwijl ik hem nog niet live gezien heb, lekker met panorama dak, alle andere snufjes en natuurlijk niet te vergeten het lekkere blok wat erin ligt. Als de knoop wordt doorgehakt om hem te kopen, zal ik zeker hier nog te vinden zijn. Ook zaken zoals de audio, bt carkit en waarschijnlijk inbouwen van een aux in (had ik al ergens iets van gelezen), zullen dan dingen zijn die aangepakt moeten worden. Als iemand nog andere tips heeft waar je specifiek op moet letten, zijn die welkom.
Espace 3.5 V6 Privilege obd stekker en andere dingen
-
spacious
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2

- Actief als: particulier
-
DHL
- Gerespecteerd lid

Re: Espace 3.5 V6 Privilege obd stekker en andere dingen
Ik zag bij iemand op de pc die de clipgegevens rechtstreeks van internet gehaald had. Wel in het Engels...
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
spacious
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2

Re: Espace 3.5 V6 Privilege obd stekker en andere dingen
heb je evt meer info zoals link? weet jij waar de obd stekker te vinden is bij de espace IV? voor clip zal ik waarschijnlijk ook andere hardware nodig…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 21 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 488 -
Laatste bericht door Mathijs
25 mar 2026 09:43
-
-
Vgate iCar wifi OBD dongle
door Nielslu » 30 apr 2026 07:49 » in Onderdelen en accessoires aangeboden -
Reacties: 0
Weergaves: 65 -
Laatste bericht door Nielslu
30 apr 2026 07:49
-
-
-
grijze Avantime privilege benzine 3 ltr V6 automaat
door Benh » 20 nov 2025 22:24 » in Aanbod auto's (Renault) -
Reacties: 0
Weergaves: 1944 -
Laatste bericht door Benh
20 nov 2025 22:24
-
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 809 -
Laatste bericht door 4f4hogehoed
03 sep 2025 21:53
-
-
[Scenic 4] 13-polige stekker opeens rare knipperlichtaansturing
door Hoekies2003 » 26 mei 2025 09:09 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 642 -
Laatste bericht door Hoekies2003
05 jul 2025 00:24
-
-
-
Renault Trafic III airbaglampje en losse stekker
door renaultgiga » 04 jul 2025 21:59 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 547 -
Laatste bericht door renaultgiga
05 jul 2025 07:39
-
-
-
R2 stekker onder stoel
door terneuzenfranky » 27 jan 2026 21:45 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 2
Weergaves: 266 -
Laatste bericht door terneuzenfranky
03 feb 2026 22:38
-