Beste lezers,
Vanwege de trekkracht voor een caravan heb ik een nieuwe Clio 4 DCI besteld.
Wij rijden regelmatig zowel korte als lange stukken met onze huidige auto een TCE 100.
Echter door de weeks gebruik ik de auto ook om naar het werk te gaan een stukje van ongeveer
9 km erg slecht ik weet het.
Dus vooral in de weekenden zal de auto de gelegenheid hebben om te regenereren ritten van
100 km of meer.
Hoe dat werkt heb ik al in een ander topic van dit forum gelezen.
Ik kan verder niet veel ellende vinden op het internet over roetfilters van renault.
Oftewel zijn de roetfilters van renault erg bedrijfszeker?
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij hier iets meer over vertellen.
groeten jeroen
Clio IV DCI roetfilter regeneratie
-
jeroenth75
Topic author - 4-posting-stubborn

- Posts in topic: 2
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 17 okt 2013 19:29
- Actief als: particulier
-
Harm
- lid

- Posts in topic: 1
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 30 nov 2011 20:04
- Actief als: particulier
Re: Clio IV DCI roetfilter regeneratie
Volgens mij moet dat dan geen enkel probleem opleveren. Als je altijd alleen maar korte stukjes rijdt zou het kunnen, maar als je regelmatig een langer stuk rijdt waarbij de motor goed warm wordt is er geen probleem.
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
WillemS
- Gerespecteerd lid

- Posts in topic: 1
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: Clio IV DCI roetfilter regeneratie
De regeneratie wordt in gang gezet door een drukverschil in het filter.
Het kan dus voorkomen dat deze aangeeft te moeten regeneren op het moment dat je er niet teveel km's mee gaat maken.
De regeneratie kan dan niet afgemaakt worden en zal dan telkens opnieuw gestart worden, met oa extra brandstofverbruik en vervuiling tot gevolg.
Ideaal zou zijn dat wanneer de regeneratie start je zover gaat rijden dat deze compleet afgemaakt zal worden en het filter lekker heet wordt.
mvg WillemS
Het kan dus voorkomen dat deze aangeeft te moeten regeneren op het moment dat je er niet teveel km's mee gaat maken.
De regeneratie kan dan niet afgemaakt worden en zal dan telkens opnieuw gestart worden, met oa extra brandstofverbruik en vervuiling tot gevolg.
Ideaal zou zijn dat wanneer de regeneratie start je zover gaat rijden dat deze compleet afgemaakt zal worden en het filter lekker heet wordt.
mvg WillemS
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
jeroenth75
Topic author - 4-posting-stubborn

- Posts in topic: 2
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 17 okt 2013 19:29
- Actief als: particulier
Re: Clio IV DCI roetfilter regeneratie
bedankt voor de reacties.
Gaat de regeneratie ook starten als de motor nog niet op temperatuur is bijvoorbeeld tijdens een korte rit.
Of wacht de auto dan automatisch tot een lange rit?
Al zou ik de boordcomputer op verbruik zetten zie ik wanneer regeneratie plaats vind dan zou ik doorrijden tot de
regeneratie compleet is.
Gaan de filters bij misbruik snel kapot bij renault of valt dat mee?
Gaat de regeneratie ook starten als de motor nog niet op temperatuur is bijvoorbeeld tijdens een korte rit.
Of wacht de auto dan automatisch tot een lange rit?
Al zou ik de boordcomputer op verbruik zetten zie ik wanneer regeneratie plaats vind dan zou ik doorrijden tot de
regeneratie compleet is.
Gaan de filters bij misbruik snel kapot bij renault of valt dat mee?
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 855 -
Laatste bericht door philips.jm
23 aug 2025 15:29
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 495 -
Laatste bericht door mechanic
24 apr 2025 23:24
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 478 -
Laatste bericht door zuinigrijder
07 dec 2024 07:57
-
-
Espace 2.0 dci 2014, electrische fan op hol
door andyroos62 » 17 feb 2025 12:50 » in Elektronica Espace IV -
Reacties: 1
Weergaves: 395 -
Laatste bericht door Renault47
17 feb 2025 15:01
-
-
-
Lokatie inlaatluchttemperatuursensor 1.5 dci
door Rik Baudoin » 18 mar 2025 11:54 » in Motorisch & Brandstof Scenic IV -
Reacties: 2
Weergaves: 643 -
Laatste bericht door Rik Baudoin
07 mei 2025 23:03
-
-
-
1.5 DCI K9K 110 HP, IDLE MOTOR SURGE PROBLEEM
door hasanefe » 27 mar 2025 13:42 » in Motor, smeersysteem, koelsysteem, brandstofsysteem, uitlaatsysteem -
Reacties: 1
Weergaves: 529 -
Laatste bericht door ap1
28 mar 2025 15:20
-
-
-
Trafic 1.9 dci zonder vermogen maar met voorgloeilampje...
door Joestemenke » 20 apr 2025 08:08 » in Motorisch - onder de kap van de Trafic -
Reacties: 2
Weergaves: 487 -
Laatste bericht door Joestemenke
21 apr 2025 07:55
-