Momenteel rijd ik, met ruim 30 jaar Renault ervaring en als 61 jarige, een Grand Scenic van maart 2010 (nieuw gekocht). Het betreft een 2 liter metallic zwarte 16V 140 CVT Privilège (automaat dus) met 5 stoelen. Een luxe uitvoering met alles er op en eraan, o.a. meedraaiende en automatisch afstellende Bi Xenon, lederen bekleding, de uitgebreide Carminat navigatie enz.. De auto is in uitmuntende staat maar kent echter één nadeel en dat is dat hij niet de zuinigste in benzineverbruik is. Er staat momenteel echter slechts 37.500 km op de teller. Vroeger reed ik veel meer en ruilde om de 2 a 3 jaar in maar tegenwoordig reizen we veel per trein (ik werk niet meer) en als we naar de stad gaan pakken we de elektrische fiets. De meeste kilometers zijn dus van de vakanties.
Nou ben ik met de dealer bezig geweest om deze auto in te ruilen op een Captur 120 TCE automaat. Ik heb de Captur ook een aantal dagen mee gehad om te testen en eigenlijk vinden we het best een leuke en mooie auto.
Rationeel gezien moeten we overstappen naar een Captur maar emotioneel ben ik er nog niet uit. Het is t.o.v. de Grand Scenic een behoorlijk kleinere auto en we zullen aardig wat luxe in moeten leveren die bij Scenic aanwezig is maar bij de Captur niet mogelijk is.
Uiteraard weet ik dat het een persoonlijke keuze is maar omdat ik zo twijfel vraag ik jullie mening en advies wat jullie zelf in mijn positie zouden doen. Ik wil er achteraf geen spijt van hebben. Zal ik nou wel of niet de Captur aanschaffen.
Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?
-
Verwijderd 18050
Topic author
-
Pascal62
- lid

- Actief als: particulier
Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?
Grand Scenic is in mijn ogen beter/luxer afgewerkt, al is die 4 jaar ouder en is het verbruik misschien wat hoger, maar het gaat niet om veel km dus dat valt te overzien. Maar ligt er natuurlijk aan wat u bij moet betalen.