Momenteel rijd ik, met ruim 30 jaar Renault ervaring en als 61 jarige, een Grand Scenic van maart 2010 (nieuw gekocht). Het betreft een 2 liter metallic zwarte 16V 140 CVT Privilège (automaat dus) met 5 stoelen. Een luxe uitvoering met alles er op en eraan, o.a. meedraaiende en automatisch afstellende Bi Xenon, lederen bekleding, de uitgebreide Carminat navigatie enz.. De auto is in uitmuntende staat maar kent echter één nadeel en dat is dat hij niet de zuinigste in benzineverbruik is. Er staat momenteel echter slechts 37.500 km op de teller. Vroeger reed ik veel meer en ruilde om de 2 a 3 jaar in maar tegenwoordig reizen we veel per trein (ik werk niet meer) en als we naar de stad gaan pakken we de elektrische fiets. De meeste kilometers zijn dus van de vakanties.
Nou ben ik met de dealer bezig geweest om deze auto in te ruilen op een Captur 120 TCE automaat. Ik heb de Captur ook een aantal dagen mee gehad om te testen en eigenlijk vinden we het best een leuke en mooie auto.
Rationeel gezien moeten we overstappen naar een Captur maar emotioneel ben ik er nog niet uit. Het is t.o.v. de Grand Scenic een behoorlijk kleinere auto en we zullen aardig wat luxe in moeten leveren die bij Scenic aanwezig is maar bij de Captur niet mogelijk is.
Uiteraard weet ik dat het een persoonlijke keuze is maar omdat ik zo twijfel vraag ik jullie mening en advies wat jullie zelf in mijn positie zouden doen. Ik wil er achteraf geen spijt van hebben. Zal ik nou wel of niet de Captur aanschaffen.
Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?
-
Verwijderd 18050
Topic author
-
Pascal62
- lid

- Actief als: particulier
Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?
Grand Scenic is in mijn ogen beter/luxer afgewerkt, al is die 4 jaar ouder en is het verbruik misschien wat hoger, maar het gaat niet om veel km dus dat valt te overzien. Maar ligt er natuurlijk aan wat u bij moet betalen.
Wacht anders op de Megane SUV die in 2015 uitkomt http://worldautomodification.com/renaul ... e-in-2015/
Of de Captur HH, maar is alleen een ander uiterlijk.
De kofferbak die een stuk kleiner is kan zeer belangrijk zijn in uw keuze.
Vindt u de hoge instap fijner?
Wacht anders op de Megane SUV die in 2015 uitkomt http://worldautomodification.com/renaul ... e-in-2015/
Of de Captur HH, maar is alleen een ander uiterlijk.
De kofferbak die een stuk kleiner is kan zeer belangrijk zijn in uw keuze.
Vindt u de hoge instap fijner?
Renault Captur Dynamic Tce90, Ivoire en dak Noire Etoile, pack City Camera, Wielen Diamantee Noir, besteld op 3-8-2013, productie order datum 6-8-2013.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Huite
- Donateur

- Actief als: particulier
Re: Grand Scenic wel of niet inruilen voor een Captur?
Als je bij moet betalen op de Captur wordt het economisch al snel oninteressant.
Tenminste wanneer je weinig kilometers maakt. En de Scenic is nog als…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Tenminste wanneer je weinig kilometers maakt. En de Scenic is nog als…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
R5 E-Tech, Dethleffs Advantage 600 DS
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 41 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 1036 -
Laatste bericht door mechanic
20 mei 2025 18:30
-
-
Stalen thuiskomer scenic of captur 4x100
door W.v.d.goor » 02 jan 2026 22:41 » in Onderdelen en accessoires aangeboden -
Reacties: 1
Weergaves: 149 -
Laatste bericht door W.v.d.goor
02 jan 2026 22:45
-
-
-
Condensafvoer Grand Scenic 3
door markr01 » 29 apr 2025 09:40 » in Carrosserie en interieur Scenic III -
Reacties: 3
Weergaves: 767 -
Laatste bericht door KDL
01 mei 2025 08:39
-
-
-
[Grand Scenic 3 1.2tce 115 - 2016] BCM Defect?
door Rubke8 » 12 mei 2025 10:29 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 747 -
Laatste bericht door Rubke8
12 mei 2025 10:29
-
-
-
Grand Scenic 2018 hoedenplank bagagezeil rolgordijn
door beachbiker » 31 jul 2025 11:24 » in Onderdelen en accessoires gezocht -
Reacties: 0
Weergaves: 655 -