Eerste post op dit forum.
Afgelopen week hebben wij onze eerste grand espace gekocht (wegens gezinsuitbreiding). Wat rijd dat heerlijk! Moet nog wel een chauffeurspet aanschaffen

Specs: 2006, fase 2, 3.5 v6, Initiale uitvoering.
De auto heeft 142000 op de klok maar de bougies en multiriem set zijn nog niet vervangen. Onderhoud heeft hij bij Dealers Ramshorst, Bochane en Blekkink gehad.
Nu heb ik de zoekfunctie al redelijk goed gebruikt, maar vind nog niet het antwoord.
1) De bougies dienen ergens dit jaar vervangen te worden (is nog niet gedaan bij de 120.000km). Ik heb contact gehad met twee Renaults dealers. Kost dikke €220,- voor alleen de bougies

2) Net zoals de bougies moet ook de multiriem set vervangen worden. Dit is ook weer z'n reparatie die dik €200,- kost bij de dealer (alleen materiaal). We hebben het hier over een spanrol plus twee riemen. Samen op internet voor ongeveer €120,-. Klopt het dat dit gewoon dezelfde onderdelen zijn of doet de Dealer iets speciaals?
Ik heb ervoor gekozen om naar een algemene garage te gaan voor onderhoud, daar ik minimaal de helft bespaar op zowel materiaal als op arbeidskosten.
Een fotootje van la voiture!